Gå till innehåll

FLT - QJo från SB blir TPGK


Bjorn_

Recommended Posts

Crypto £1/2 Hold'em (10 handed)

Normalt bord, inga särskilda reads.

 

Preflop: Hero is SB with J :diamond: Q :spade:

UTG calls, 2 folds, MP1 calls, 4 folds, Hero calls, BB checks

 

Given syn.

 

Flop: Q :diamond: 4 :heart: 2 :heart: (4 SB) (4 players)

Hero ?

 

Brukar ni betta eller checkhöja i dessa lägen? Och vad gör ni på motsvarande flop med ett färg eller stegdrag, är ni kapabla att köra en checkhöjning med drag här och har det betydelse för hur man skall spela TPGK?

 

Hur hade du aggerat med följande händer istället (försöker hitta någon slags balans på hur jag spelar här.)

 

5 :diamond: 6 :diamond:

 

3 :spade: 5 :spade:

 

7 :heart: 9 :heart:

 

8 :club: 8 :diamond:

 

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antagligen en bet, men det finns gott om motståndare som autobetar vid rundcheck även i flervägspotter och då är ju checkraisen given. Så vid ett shorthandedbord med mycket aktiva postfloppspelare så skulle jag checkraisa för värde.

 

Om jag ska tänka mig att jag är uppe mot ett gäng passiva synstationer så säger jag som lethe, annars börjar checkhöjningen snabbt till hands (särskilt i kombinationen 2 veka och sist en överaggro). Likaså ändrar jag mitt spel om det är motståndare som har mycket nära till betknappen men ännu inte riktigt lärt sig att hantera raiseknappen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Betar. Potten är liten, vi behöver inte bli fancy här.

 

De övriga händerna i ordning, check, check, bet, bet.

 

Håller med om att man ska beta QJ.

 

Jag hade betat alla händer utom den första.

 

Varför betar du det öppna stegdraget när det finns ett färgdrag på bordet? För att säkra pottodds på turn snarare än att pumpa för värde antar jag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag ska tänka mig att jag är uppe mot ett gäng passiva synstationer så säger jag som lethe, annars börjar checkhöjningen snabbt till hands (särskilt i kombinationen 2 veka och sist en överaggro).

 

Ska jag tolka det här som att du inte direkt har något emot sekvensen där det blir check till knappen som bettar, jag CR och alla foldar? Alternativt att alla utom knappen foldar och han foldar på turn när jag bettar ut?

 

Varför betar du det öppna stegdraget när det finns ett färgdrag på bordet? För att säkra pottodds på turn snarare än att pumpa för värde antar jag?

 

Är det bara jag som ser ett visst värde i att betta eller t.o.m. checkhöja något/några av dragen som en sembluff eller för att sätta upp en semibluff på turn?

 

Vad gäller TPGK eller 88 så är ju en CR helt och hållet en fråga om värde och att skydda handen.

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det bara jag som ser ett visst värde i att betta eller t.o.m. checkhöja något/några av dragen som en sembluff eller för att sätta upp en semibluff på turn?

 

Vad gäller TPGK eller 88 så är ju en CR helt och hållet en fråga om värde och att skydda handen.

 

Mot tre motståndare ser jag inget stort bluffvärde i semibluffen. En hand man mer får ta som den kommer istället för att försöka pressa. Jag checkar helst och ser hur det ser ut när det kommer tillbaka.

 

Finns inget möjligt drag på brädan som ett c/r skyddar mot som inte ett bet skyddar mot. Värdet däremot kan diskuteras, tror dock ett bet är bäst i de flesta fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska jag tolka det här som att du inte direkt har något emot sekvensen där det blir check till knappen som bettar, jag CR och alla foldar? Alternativt att alla utom knappen foldar och han foldar på turn när jag bettar ut?

2 weak + överaggro är ju naturligtvis mer attraktivt med 88 än AQ (där handlar det ju mest om att få in så många bets som möjligt), även om jag är rätt säker på att värdet av två rätt säkra bet mot en motståndare är bättre än ett bet per skalle från flera motståndare. Dessutom så vill man ju se till att det jäkla aset låter en få något frikort någon gång.

 

Är det bara jag som ser ett visst värde i att betta eller t.o.m. checkhöja något/några av dragen som en sembluff eller för att sätta upp en semibluff på turn?

Nä, men då ska det ju vara rätt veka motståndare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så här blev mitt spel,

 

Crypto £1/2 Hold'em (10 handed)

Normalt bord, inga särskilda reads.

 

Preflop: Hero is SB with J :diamond: Q :spade:

UTG calls, 2 folds, MP1 calls, 4 folds, Hero calls, BB checks

 

Given syn.

 

Flop: Q :diamond: 4 :heart: 2 :heart: (4 SB) (4 players)

Hero checks, BB checks, UTG checks, MP1 bets, Hero raises, BB folds UTG folds, MP1 folds

 

Det som jag främst var fundersam på är om jag låter svaga händer komma undan för billigt genom min CR, men det verkar ju ingen av er oroa er speciellt mycket för. Finns ju inga direkta garantier för att jag hade fått några syn på ett bet heller, MP1 är ju förmodligen tom och övriga borde ju synat med ett kvalitetsdrag eller om de hade haft TP eller bättre. (Och om de hade TP eller bättre och var beredda att folda mot en CR så desto bättre.)

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...