Gå till innehåll

Program 2006


Smitaren

Recommended Posts

  • 4 months later...
  • 3 months later...

Hejsan!

 

Jag undrar bara om det kanske inte kunde vara på sin plats att ha en NL Freezeout turnering med inköp på 200+50 (100)...?

 

Dels för att jag tror att det kommer bli en väldigt bra uppslutning, plus att det finns nog många som inte känner att de kan lägga ut 500 eller 1000 på en turnering.

 

Jag var för övrigt en av de 3 personer som var och pratade med er i Malmö Pokerklubb den kvällen då ni hade en 3000kr-turnering... och då diskuterade vi just detta.

 

Vore ivf väldigt kul och välkommet om ni övervägde att ha en 200kr turnering. :D

 

Tack på förhand!

 

Christian

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan!

 

Hola!

 

Jag undrar bara om det kanske inte kunde vara på sin plats att ha en NL Freezeout turnering med inköp på 200+50 (100)...?

 

Har vi 50kr i rake kan vi inte betala för vårt uppehälle. Har vi 200+100 har vi 50% i rake vilket gemene spelare antagligen kommer tycka är förskräckligt :)

 

Dels för att jag tror att det kommer bli en väldigt bra uppslutning, plus att det finns nog många som inte känner att de kan lägga ut 500 eller 1000 på en turnering.

 

Det sista har du rätt i. Däremot är jag inte alls säker på att uppslutningen till en 200+100 turnering hade varit sådär jättestor, just pga att det är 50% rake. Dessutom. har man råd med 300 kan man antagligen skrapa till en 500+100 turre. Är student själv, så jag vet lite hur det är :)

 

Jag var för övrigt en av de 3 personer som var och pratade med er i Malmö Pokerklubb den kvällen då ni hade en 3000kr-turnering... och då diskuterade vi just detta.

 

Det var mig som du talade med och jag tror jag sa ungefär samma sak då :)

 

Vore ivf väldigt kul och välkommet om ni övervägde att ha en 200kr turnering. :D

 

Jag lovar att vi ska diskutera det och se ifall vi har möjlighet att ordna något :)

 

Tack på förhand!

 

Tack själv!

 

Christian

 

Daniel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar för ett bra svar och med bra motiveringar!

 

Jag kan förstå dilemmat med 50% i rake definitivt. Men varför inte ha en turnering som är t ex 300-100 istället? Då ligger iaf raken på 33%, vilket får anses som rimligt.

 

Och 200 kronor är faktiskt en liten skillnad, 80 nudelpaket t ex.. ;)

 

Men som sagt, jag är nöjd om ni bara ens diskuterar frågan. Och jag hoppas att ni kör igång igen den 3/10.. så får vi se om man kan leta sig dit! :)

 

Mvh

Christian

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...