Gå till innehåll

En liten varning bara till alla unga spelare


psykopaten

Recommended Posts

jag själv har lirat poker nu i 3 år men nu på senare tid har jag haft en mer seriös inställning och hoppat av min elit idrott som jag sysslat med i hela mitt liv och helt plötsligt la jag bara av efter en längre sjukdom hittade inte motivationen att börja träna igen 10+ gg i veckan när jag kunde sitta hemma och lira poker och tjäna pengar. där gjorde jag mitt livs största misstag jag spelade sjukt mycket och det gick fint spela in mycket pengar, men nu har jag tappat känslan och spelar utan någon som helst harmoni och har torskat sjukt mycket. det beror på att jag är så sjukt insöad i poker och lever bara efter det och har inget annat i mitt liv just nu, någonstans på vägen så tappade jag greppet om verkligheten och att sova 6 timmar om dagen och vakna med ett ryck och sätta sig vid datorn så fort man vaknat och käka dåligt och sitta inne hela dagarna mår kroppen inte bra av, jag blev helt enkelt depprimerad och ifall jag torskade var livet så jävla värdelöst och jag gick inte och la mig förens jag hämtat upp allt och när jag väl hämtat upp allt så ville man ju såklart plussa oxå.

 

Jag har nu insett att jag inte är riktigt mogen än för att leva det här livet och att jag inte klarar av det riktigt heller jag behöver diciplin och som med allt annat behöver man något vid sidan om som sporrar en, man måste fylla dagarna med något annat än det man sysslar med något annat att falla tillbaka på när det går piss.

 

det blir som en ond spiral och till slut tappa jag allt. respekten för pengar framför allt och just nu ligger jag bara i sängen och orkar knappt gå ut längre, och trycket från mina föräldrar blev för stort.

 

nu har jag allafall tagit ett break från pokern hur länge vet jag inte men jag måste hitta harmonin i mig själv igen, har till och med skaffat ett jobb hur nu det ska gå mest för att komma ut lite och få tillbaka respekten för pengar och få tillbaka en dormal dygnsrytm.och inte nog med det så har jag tagit upp min elit sattsing med min idrott igen och jag tror att det är det rätta. jag är fortfarande bara en valp och det tar ett tag innan man fattar att vägen upp till 25 50 är inte så lätt som det kan tros.

 

så till alla er därute som drömmer om ett poker liv och sitter där jag sitter nu täk efter och ta det lungt. har kompisar som spelar högt och märker på dom att dom inte mår så bra visst pengarna rullar in och så men det går ju knappt att snacka med vissa av dem, så ta det lungt och hitta harmonin och försök fylla dagarna med lite annat än bara poker, den minan gick jag på och det får jag äta upp nu. allt går lixom hand i hand.

 

vet inte om det här kan hjälpa någon men jag var bara tvungen att skriva av mig, jag skriver som en kråka och hoppas att ingen måste påpeka det.

någon som varit i samma situaton kanske oxå har något att säga? men jag hoppas att det här är den rätta vägen för mig och att jag snart kan komma tillbaka bättre än någonsin och spela med den harmonin jag hade i början men just nu går bara allt fel och jag spelar sjukt dåligt och jag har inte motivationen att börja grinda igen.

 

:heart:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 54
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Viskar: Djens, är det du?!

 

 

 

:roll:

 

 

Nej men gäller att man följer ett schema, och anpassar det till resten av sitt liv. Man känner nu på vinterlovet att det kanske blivit lite för mkt, hur ska d bli nästa år då man går ut plugget, gäller o sätta upp ett schema

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

psykopaten säger mycket som är sant.

 

Jag hade spelat en längre tid och varit hyfsat vinnare, sen fick jag en tids ledighet i livet och lite pengar över. Satsade på pokern, gick bra i nån vecka, sen toktappade jag allting.

Lade ner och skaffade mig ett jobb och sysslade med annat som att träffa kompisar osv. Helt plötsligt gick även pokern mycket bättre.

 

Som många säger så är poker nog en trevlig sidosysselsättning för de flesta, men extremt få kan ägna sig åt det på heltid, av helt andra anledningar än huruvida man är vinnande eller ej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har man möjlighet tror jag starkt på ett halvtidsjobb. Jag har bett om att få gå ner lite i tid nästa månad. Har jobbat 160-190 timmar i månaden ett tag nu och när man närmar sig den övre siffran där är det bara inget kul. Är hela tiden trött, hinner/orkar inte träffa kompisar, orkar/hinner ofta inte spela poker när jag vill, jobbet blev det enda livet så som poker blev ditt enda i livet.

 

Och lagom är alltid bäst sägs det väl.

Jag vill hamna på 100-120 timmar.

Då har man fortfarande den där uppgiften om dagarna som håller en igång(mat,sömn,rörelse,socialt med kollegor) och någorlunda ekonomiskt flytande, samtidigt som man har mycket extra tid att förgylla sitt liv med. Till skillnad från att inte ha ett jobb är ju denna tid fortfarande lika värdefull som en helg är för en heltidanställd samtidigt som man kommer ha mer energi till att göra det bästa av tiden. Så jobbar man för mycket blir man för trött och för lite, för slapp. Visst att detta är av personlig smak och förmågor men jag tror ingen skulle ha något emot ett mer omväxlande liv.

 

För mig handlar det inte bara om poker, jag vill kunna vara ute och röra mer på mig socialt på fritiden, ha energin, tiden och mer motivation att ta tag i nåt att göra med mitt liv(förmodligen plugga till hösten efter 2 års paus). Nu skulle jag inte ens orka fylla i ansökningsblanketterna. Ha mer tid till att läsa böcker, gitarren, pianot, intressen. Ska försöka allmänt må bättre och komma ur en lätt depp.

Men visst jag, som till skillnad från trådskaparen, inte ens har haft tid att spela så mycket poker jag vill kommer lägga det mesta(inte allt!) av den extra tiden på poker, men uppenbart är ju detta en mycket bättre balans. Allt brukar komma på en gång och då kommer även din poker lyckas.

 

 

Jag hoppas du börjar spela igen, men inte än på ett tag och när du väl gör det, håll dig till en timme eller två om dagen max till att börja med. Det är viktigare att ta hand om sig själv än att spela poker. Du kommer förmodligen aldrig leva endast på poker så tänk inte ens tanken när du börjar igen. Sen att du nån gång i framtiden skulle kunna lyckas, det är en helt annan sak. Kul att du tagit upp din idrott.

 

Lycka till! :heart:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med. Så klockrent beskrivet. Nu spelar jag låga stakes och har inte alls vunnit några särskilt stora pengar (ett mycket bra tillskott till resande nu efter gymnasiet dock). Jag hade vunnit mer om jag inte skitit i allt annat. Ett tag spelade jag endast poker och det var det enda som jag tänkte på. Det håller inte riktigt för man ska inte bli så känslomässigt involverad i ens spel utan man måste som trådskaparen säger ha "något att luta sig tillbaka på", det vill säga någon annan hobby, något jobb och kompisar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra skrivet, har liknande erfarenheter efter att ha slutat jobbat och "pluggat" på distanse i ett och ett halft år..Tyvärr tror jag man har svårt att inse hur ruttet man kan må av att lägga ner ett skittråkigt jobb och bara lira poker om man inte testat, det är ju det man drömmer om när man jobbar förmycket med ngt man inte stimuleras av, all överskotts energi som man normalt bränner på jobbet påverkar en negativt. Balans är nyckeln, jobba blir roligare om man kör halvtid, pokern blir roligare = mer inkomst och man orkar träna!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vanliga småsaker som att gå till posten är ju numera något som upplevs som ett rent helvete och det är ju knappt man orkar kliva ner till turken för att köpa den dagliga pizzan. Blir jag hungrig vid tre så kan det dröja ända till sju innan jag går och handlar mat för att jag inte pallar. Jävlar så försoffad man blivit av pokern och att inte ha några rutiner. Men jag läste någonstans att det vanligaste sättet att bränna ut sig på är genom att inte göra något...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej psykopaten!

 

Det var ett mycket bra initiativ att ta upp detta ämne. Bra skrivet dessutom. Jag har själv under en längre tid funderat på att avliva myten om det det glamourösa livet som pokerspelare genom ett skriva en artikel med snarlika namn. Dock kommer denna artikel även att lägga tonvikt vid det faktum att ett pokerproffs liv i mångt och mycket är en fullständigt meningslös existens.

 

Slutligen måste jag medge att Staahlas alldagliga observationer om vad som händer med kroppen, tanken, orken, ja, hela ens person, är klockrena exempel.

 

Mvh

Dostojevski

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker mig märka att många problem som ni tar upp är sådant som egentligen inte är relaterat till pokern som sådan.

 

Många enmansföretagare känner likadant, därför är det vanligt att de hyr in sig på kontorshotell så att de har några att åtminstone fika med på dagarna. Och kanske också bolla idéer med om man har tur att hitta någon i kontorshotellet som jobbar i samma bransch.

 

En dellösning för nätpokerspelare skulle kanske vara något liknande;

att träffas gemensamt någonstans för att spela - där man gemensamt kan hitta rutiner för fika, lunch och kanske träna något fysiskt tillsammans.

 

Bara en tanke....!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dock kommer denna artikel även att lägga tonvikt vid det faktum att ett pokerproffs liv i mångt och mycket är en fullständigt meningslös existens.

Utveckla gärna... Är det vad du erfarit eller tror, eller nånting du gärna velat nå till men inte lyckats med och därför har den åsikten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En dellösning för nätpokerspelare skulle kanske vara något liknande;

att träffas gemensamt någonstans för att spela - där man gemensamt kan hitta rutiner för fika, lunch och kanske träna något fysiskt tillsammans.

 

Bra förslag till en konkret handling som säkert skulle ge effekt. Att isolera sig och bara spela poker måste vara det sämsta man kan göra. Så allt som bryter den isoleringen är bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här är inte illa menat, men skaffa flickvänn. Jag tror många av dem som spelar mer och mer skulle må bra av detta.

På så sätt kommer tankarna på annat och man ser fördelarna med att hitta på saker tillsammans istället för att sitta timme ut och in vid datorn. Själv har jag mer än halverat pokertimmarna framför datorn det sista året när man bor ihop med sin tjej. Pengarna kommer in ändå, tro mig. :heart:

 

Sen har man ju någon att spendera alla dollars på också. ;) Vad gör de för nytta att sitta med 15 tusen inköp i bankrullen när man ändå inte gör något för pengarna förutom att grinda på nätet som en zoombi :heart:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Synd :( jag spelar inte så ofta kanske 1-2 timmar per dag, och ibland inget alls. Man måste göra annat också för att få lite variation...det gör då jag, och pokern går mkt bättre då. Istället för att bara spela, så ska man pausa och hitta på nått annat. En bra ingrediens :D Nygren

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

jag håller med om att man måste få lite perspektiv på pokern,

en flickväl tex, så man kan tänka på lita annat.

Själv så fick jag mitt första barn för några månader sen och efter det

så har jag bara spelat bättre ! =)

Man blir liksom mer sugen på att spela nu än förut, nu är det så mycket annat som kommer i första hand så varje tillfälle man spelar är skitroligt :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl tyvärr så att för många är det pokern som blir flickvännen. Jag tror inte många flickvänner uppskattar att man spenderar 8 timmar på jobbet och sedan 1-2 timmar framför datorn och spelar poker. Det blir troligen inte under den tiden som är efter jobbet då annat ska ske, handling, matlagning, träning mm.

Den flickvän som lägger sig ensam medan killen spelar poker är nog inte så nöjd. Jag gjorde så ett tag men va skönt det är att komma i säng i tid tillsammans istället för att sitta och vänta på den där bra pokerhanden som aldrig verkar komma.

Nu ska jag lägga mig och inte spela poker halva natten !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...