Gå till innehåll

Konto övertaget och tömts, kräva skadestånd?


Spinx

Recommended Posts

  • Svars 150
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

varför inte säga till han, och hans pappa, att du vill ha ersättning, berätta inte att du fått tillbaks dina 1500 utan säg att du vill ha 1500 dollar i ersättning annars drar du in polis och hela köret!

 

Efter det kan du även begära $1500 av hemsidan, nice double-up i sådana fall, tihi.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Polisanmälan skall du göra, han kommer bli skiträdd och förhoppningsvis lär han sig något. Eftersom han är minderårig kommer inget att hända, inte ens socialen kommer göra nå åt detta.

 

Våld? Jisses, ni ser för mycket skitfilmer märker jag! Hoppas ni skojar...

 

Haha, du verkar leva på 90-talet. Dagens ungdomar skrattar polis- och rättsväsendet rakt upp i ansiktet för dom vet att de inte händer något så länge dom är under 15.

Du kan ha rätt där att vissa ungdomar skrattar åt rättsväsendet, men problemet löses inte med våld i detta fallet iaf... tror jag!

gdaily, tycker dina inlägg är patetiska. Tjatar om balter och basebollträn när en minerårig har kapat nåns internetkonto, suck. Du som moderator uppmanar alltså till detta och säger...bevis? Du verkar må riktigt dåligt.
I'm with you!
Om någon kapar något av mina konton och tömmer det, då mår jag riktigt dåligt, ja.
För $1500? Jisses alltså. Ok, för sakens skull blir man arg. Men att börja jiddra om våld för en sån "skitsumma", näää. Den stora boven är pokersajten som blev så grundlurade. Hjälten är pojken som upptäckte ett säkerhetshål. Man kan ju säga att det var tur att han inte rensade något konto med lite mera $.
håhåjaja, alla e vi tuffa på nätet. min e f ö 32cm.
Word! Min är bara 20, men fan vad den är kaxig! ;)

 

Lås tråden, den är för löjlig...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För $1500? Jisses alltså. Ok, för sakens skull blir man arg. Men att börja jiddra om våld för en sån "skitsumma", näää. Den stora boven är pokersajten som blev så grundlurade. Hjälten är pojken som upptäckte ett säkerhetshål. Man kan ju säga att det var tur att han inte rensade något konto med lite mera $.

[...]

 

Lås tråden, den är för löjlig...

 

Jaha, så nu är det summan som är det avgörande när man ska bestämma sig för att ta till våld? Låt gå för att det förekommit en del överdrivna reaktioner i den här tråden, men jag är ändå böjd att hålla med om att ett kok stryk trots allt vore på sin plats...

 

Men ännu värre är din passage om att snorvalpen är någon slags "hjälte". Det finns ingenting som försvarar att man stjäl något bara för att det går att göra det, oavsett om det är $10 eller miljontals kronor. Man ska ge f-n i andras prylar. Att kalla en simpel tjuv för "hjälte" säger mer om dig än om de som förespråka våldshandlingar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror inte att han menade att snubben var en hjälte för att han begått ett slugt brott, jag tror han menade för att han hittaden säkerhetshålet så att det kan täppas till, vilket ju är bra... iofs skulle jag inte kalla honom hjälte men jag tror det var så det var menat...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, kanske det. Men resten av inlägget då? Det "var tur" att ingen med mer $ fick kontot länsat?

Tjuven ifråga hade fått en hjältegloria av mig om han hade rapporterat säkerhetshålet till siten istället för att stjäla pengar.

 

Det är fullt möjligt att jag överreagerar, men jag får utslag av att höra folk försvara tjuvaktigt slödder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker mig märka att många inte har växt ur barnskorna än. Finns det ingen som kan försöka vara lite konstruktiv?

 

Det finns en bra anledning till att polisanmäla: Visserligen händer inte mycket, MEN, nästa gång han hittar på dumheter så är det då ingen förstagångsföreteelse. Man måste se det på lång sikt.

 

Sedan måste man pedagogiskt förklara för pokersajten att om de visar ointresse att ställa det här tillrätta så ser det inte bra ut för dom eftersom dom drar på sig dåligt ryckte och riskerar att bli uthängda i massmedia.

 

Sedan får man i framtiden se till att skydda sina pengar på ett bättre sätt.

 

Livet är ibland grymt, tyvärr, och det är genom sådana här händelser man lär sig i livets hårda skola...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är de med folk!? Hålla på och tjafsa om man man ska ge han stryk eller inte.. Det är väl skitsamma.. Ge han stryk eller skit i han.. Va spelar de för roll?

 

DEN VIKTIGA FRÅGAN ÄR JU FÖR IN I HELVETE HUR SITEN KAN LÄMMNA UT ETT NYTT PASSWORD TILL EN ANNAN E-MAIL!?!?!?!?!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Vad är det för skit site Spinx? Snälla berätta? Så man kan ev sluta spela där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gdaily, tycker dina inlägg är patetiska. Tjatar om balter och basebollträn när en minerårig har kapat nåns internetkonto, suck. Du som moderator uppmanar alltså till detta och säger...bevis? Du verkar må riktigt dåligt.

 

Jag är helt inne på gdailys linje här. Förstår vad alla har emot lite gammal hederlig rättvisa.

 

Polisen kommer inte göra nåt, så vad göra? Snällt fråga om man kan få tillbaka pengarna kanske? Det som inte har slösats bort... 'Men snälla, jag vill ju ha dem för att spela pååååker, kom igen då...'

 

Nä, det håller inte. Tänker/kan inte uppmana till brott, men se till att han får lida för det han har gjort mot dig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det är lite fashinerande att pratar om att det är en strunt summa.

$1500... ung 12000 SEK.

 

I min värld så är detta 2 månadshyror och skulle någon stjäla det av mig så skulle jag gjort precis som trådskaparen, kontaktat vederbörandes föräldrar och begärt att pengarna skulle ersättas. Om inte det fungerar så skulle jag göra en anmälan. Nu är ju risken till att resultatet av en anmälan blir lika med noll, men som trådskaparen nämde så kan han ju visa ganska exakt vad som har hänt så det borde ju bli lite resultat.

 

Men som det nämts tidigare, siten som är inblandad här har ju gjort det största felet med att ge ut information till 3e person.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan ju också ställa ett ultimatum till pokersiten att om du inte får en rejäl ersättning så kommer du gå ut med det i media att de ger ut lösenord till personer som inte är ensjälv, skulle nog göra de lite knäsvaga då många kunder isf skulle fly sidan. Får man göra såhär? =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

För det första så var det inte en polare utan en kille som jag snackat med lite på msn, han har i sin tur forskat om mig och fått fram screenname, mitt riktiga namn osv. därefter har han letat reda på min adress via hitta.se eller eniro.se

 

Genom att ha haft dessa uppgifter, samt att han visste när jag loggat in senast och ungefär hur mycket jag hade på kontot så kunde han få ett nytt lösenord skickat till en för siten främmande mail genom att påstå att han glömt lösenordet och fått den registrerade mailen (min) spärrad.

 

Pokersiten gjorde fel genom att ge ut lösenordet trotts att han lämnade min gamla postadress till dom.

 

Allvarligt. Hur faan kan ha n veta hur mycket dy har på kontot? Ger du ut den infon till någon okänd via msn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

DEN VIKTIGA FRÅGAN ÄR JU FÖR IN I HELVETE HUR SITEN KAN LÄMMNA UT ETT NYTT PASSWORD TILL EN ANNAN E-MAIL!?!?!?!?!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Vad är det för skit site Spinx? Snälla berätta? Så man kan ev sluta spela där.

Precis, jag (vi) kräver att få veta vilken site det är!

 

Party.

 

Inte party...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, gå hem till honom med ett baseballträ och plocka knäskålarna bara. Den iden var ju inte alls helt sjukt jävla korkad.

 

Eller varför inte bara skaffa en pickadoll och busta en cap i hans rumpa? Bor ni också i äll äjj?

 

Ett annat alternativ är att ni fortsätter spela GTA istället. Och polisanmäla, prata med siten, och berätta vad som hänt för killens föräldrar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vänner,

 

Är man så jävla korkad att man kopplar ett hotmailkonto till sina pokerkonton förtjänar man att förlora pengar.[*]

 

Naturen är hård, men rättvis.

 

[*] Vad tror ni trådskaparen hade för lösenord satt på sin hotmailadress? Det kan väl inte vara så att kontokaparen lyckades knäcka lösenordet genom "brute force"?

 

Helt klart Darwins urvalsmekanismer visar sig fungera ännu en gång.

 

Varför inte lägga upp password och userid här på forumet direkt? Hotmail bjuder ju ungefär på samma säkerhet 8-)

 

Seriöst dock. Ken Lennard rekommenderade i någon krönika på AB (tror det var i samband med Rahms bankrollkupp) att det första man måste göra som seriös pokerspelare är att fixa en riktig e-mail. Det kanske är någonting för pokerforum.nu att tillhandahålla. Jag tar inget konsultarvode för tipset :D

 

//Guts

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Polisanmälan skall du göra, han kommer bli skiträdd och förhoppningsvis lär han sig något. Eftersom han är minderårig kommer inget att hända, inte ens socialen kommer göra nå åt detta.

 

Våld? Jisses, ni ser för mycket skitfilmer märker jag! Hoppas ni skojar...

 

Haha, du verkar leva på 90-talet. Dagens ungdomar skrattar polis- och rättsväsendet rakt upp i ansiktet för dom vet att de inte händer något så länge dom är under 15.

 

Denna personen är 17, minderårig men ändå straffmyndig...

 

Om du vet vem som har gjort det. Publisera hans namn och adress, gärna foto också här på forumet, så kommer han garanterat inte att kunna visa sig på någon av klubbarna i Sverige. Är säkert ett mer märkbart staff än vad någon myndighet någonsin kan utdömma iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...