Gå till innehåll

NLT - Trn, KK första given


Recommended Posts

Som sagt, första given, behöver jag nämna att alla har likadana stacks och inga reads? ;)

 

Jag sitter på KK och börjar med att höja...

 

PRE-FLOP

TJ. Cloutier folds, xagxag folds, BuckOff folds, cpierce1979 folds, spark211914 calls $20, Aeluwas bets $80 (jag), Dreamboy27 bets $400, poker_walle folds, hacknslap folds, booyaga folds, spark211914 folds, Aeluwas ... ja, vad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad bra, då verkar ni hålla med om att jag gjorde rätt.

Jag gick all-in och åkte på fetingspö av AA som dessutom träffade på triss på floppen, lite trist när jag kände på mig att jag skulle kunna komma långt... :lol:

 

Du kände det redan första handen? :) Sån känsla skulle jag vilja ha, bara att känna efter innan en tour så vet man om man ska lira den eller ej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad bra, då verkar ni hålla med om att jag gjorde rätt.

Jag gick all-in och åkte på fetingspö av AA som dessutom träffade på triss på floppen, lite trist när jag kände på mig att jag skulle kunna komma långt... :lol:

 

Du kände det redan första handen? :) Sån känsla skulle jag vilja ha, bara att känna efter innan en tour så vet man om man ska lira den eller ej.

Jepp, det gjorde jag, eftersom jag var på rätt humör, pigg och glad osv som krävs för att spela bra och inte tappa tålamodet. Sedan kan man väl diskutera om jag gjorde det eller inte, men de flesta verkar ju hålla med mig iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, om det är större startstackar kanske det går att göra annorlunda. Så stora stackar har jag (nästan) aldrig spelat med. Jag antog normala startstackar online (800-1500).

 

Och med så små stackar kan jag inte se att inköpets storlek skulle spela någon roll. $200 SnG på Party har bara 1000 i startmarker.

 

Åker man ut så gör man. Det är väl bättre att åka ut i första handen än att spela i 2½ timme och åka på bubblan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...