Gå till innehåll

BOK: "Killer Poker Online" av Vorhaus


Hristo

Recommended Posts

Killer Poker Online: Crushing the Internet Game - någon som har läst denna bok? Funderar på att köpa den. Eftersom jag spelar low limit fixed så tror jag inte att en bok som Sklandskys Advanced players gör så mycket nytta, den funkar helt enkelt inte på 0.5/1 borden...loosade idag mot en kille som hade A2o i sen position, jag höjde preflop med pocket QQ, han floppade par i tvåor och när A kom turn och han höjde lade jag mig, han fick kåk, A´s over 2´s. Han skulle ju inte ens lira den handen!!!

 

//H

 

* Ändrar lite i rubriken - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hahaha, ja jag har förståelse för din frustration, men det är ju sånna spelare som du tjänar $$ på!

 

winning low limit poker av lee jones är en bra bok för låg-limit spel!

 

internet texas hold'em av matthew hilger ska va bra också (har inte läst den... väntar på att den skall dimpa ner i brevlådan..)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är en läsvärd bok Hristo.. Mycket av det han säger är klokt och genomtänkt. Kaptilet om PL och NL är inte mycket att hurra för, men det var ju inte det du var ute efter så... KÖP!

 

Dessutom har killen (John Vorhaus) skön humor, så det var ett nöje att läsa boken. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har läst "cruching..." .

Hela boken bygger på att man ska föra anteckningar om spelare, spelställe, tider, vad specifika spelare gör för misstag osv, osv.

 

Det är ju iochförsig ett bra råd, ett bra statistiskt underlag hjälper den fiskigaste fisk att se vart läckorna är och vart man ska spela.

 

Men, att bygga en hel bok kring detta känns lite tunt.

 

Som någon skrev ovan, visst är den ganska roligt skriven men några nya fantastiska insikter ger den ej.

 

...men för all del, jag kan ha fel (iklädd svart galon överrock)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...
loosade idag mot en kille som hade A2o i sen position, jag höjde preflop med pocket QQ, han floppade par i tvåor och när A kom turn och han höjde lade jag mig, han fick kåk, A´s over 2´s. Han skulle ju inte ens lira den handen!!!

 

ett tips, kör inte på prima näverket, då händer sånt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

loosade idag mot en kille som hade A2o i sen position, jag höjde preflop med pocket QQ, han floppade par i tvåor och när A kom turn och han höjde lade jag mig, han fick kåk, A´s over 2´s. Han skulle ju inte ens lira den handen!!!

 

ett tips, kör inte på prima näverket, då händer sånt!

 

Ja att folk spelar dåligt vill man ju undvika, man kanske råkar plussa..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Killerböckerna var mina absolut första pokerböcker, hyfsat skoj att läsa.

Helt övertygad om att killen förlorar på limitpoker på nätet och whinar i chatten, han "skriver för att lära sig" och jag lärde mig inte ett skvatt.

 

Han är dock en hyfsat underhållande författare.

 

t ex: Sätt upp tankeregler för dig själv som limpa ALDRIG AA, du blir bara utdragen. Testa att nästa session folda alla pocketpar 88 och neråt (detta i riktigt fiskiga FL-spel) eftersom du måste ha minst 6 motståndare för att ha odds att gå med och även om du träffar set kan nån träffa nåt ännu bättre och jag tiltar sönder på när jag blir utdragen. Ungefär...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...