Gå till innehåll

Folk som inte fattar!


noname13

Recommended Posts

Hur gör man med nissar som betalar allt dom har för drag ??

6 bord CG .25/.50 $

 

Jag har bästa möjliga handen på bordet med 2 puckon betalar 3ggr, teoretiska implicita pottodds för sina drag på flopp och 4ggr på rivern vad gör man med sånna? Det värsta är ju att dom blir belönade för det också på rivern.

 

 

Spelar du 025/05 så lär du inte heller räkna med att dom fattar ett dugg om potodds osv. Det dom gör är även som alla här inne säger: Drömmen.

Du vill väl ha betalt. Synar dom med sketna drag träffar dom inte ofta, du kommer håva in pengar mot dessa fiskar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller givetvis med alla postare innan om att det är denna typ av lösa callingstations som du vill möta. Dock så vill jag också säga att variansen (tur/otur) i poker är större och påverkar mer än många verkar tro. Det behöver inte alls vara så att man fortsätter ge dessa spelare dåliga odds och efter 10 timmar så är man plus trots utdragningarna. Du KAN ha mycket mycket otur och åka på utdragningar gång på gång på gång så att du i teorin kan ligga minus massor trots i det närmaste perfekt spel över tusentals händer. Det är så pass osannolikt att det inte händer många, men det måste fortfarande hända någon.

 

Det enda du kan göra är alltså att spela på som du gör, tvinga dem att syna med dåliga potodds och hoppas att oturen inte fortsätter för länge. Det hjälper såklart också att ha en bankrulle som är stor i förhållande till nivån du spelar på.

 

Som sagt, det är dessa spelare du vill möta, men lyssna inte tvunget på de som säger att om du går minus mot dem under en längre tid så är du en dålig spelare. Jag är övertygad om att det finns mycket duktiga spelare som förlorar pengar över långa tidsperioder samtidigt som det finns totala fiskar som fortsätter att vinna vecka på vecka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Alltså, poker går ut på att vinna pengar, så mycket som möjligt.

 

INTE att straffa var och varenda spelare vid bordet. Så även om den där motspelaren har en oerhörd tur, kan du själv tighta till dig och faktiskt undvika att spela mot honom om du tycker att han har en abnormt oproportionerlig tur.

//magnus

 

Det där går ju inte ihop. Om du nu vill vinna pengar så ska du ju inte undvika att spela mot de spelarna... :?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är verkligen ganska besynnerligt att resonera som vissa göra. Ni blir alltså förbannade på folk som går med när ni erbjuder dem dåliga odds? Det är ju ungefär som att få 8ggr pengarna på Sverige mot Kenya varje gång de möts i hockey, och sen gnälla när Kenyanerna vinner en gång..

 

Eller... att sverige möter vitryssland... och förlorar... i os...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

borde inte folk som skrivit +30 inlägg ha sett hur många liknande sådana här trådar som skapats innan?

 

Har du skrivit samma svar som nu då i alla liknande trådar?

 

Nej det har jag inte sett då skulle jag inte skrivit detta igen,vjag har inte läst alla inlägg här på forumet.

 

Var det allt du ville fråga? Hoppas det känns bättre nu när du vet.

 

Grejen är att det här är en helt vanlig snyftig badbeat-historia som passar bättre i gråta-ut-tråden. Och har du skrivit 30 inlägg har du garanterat redan sett folk som postat såna här innan eftersom dom kommer stup i kvarten. Oftast är det folk som inte skrivit nåt inlägg innan och tror att detta bara hänt dom. du borde inte tro det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satt bredvid en riktig gnällis i går på Noble som klagade konstant på hur dåligt folk spelade när de fick in sina flusdrag på river. Det började efter att han suttit och minibettat tillsammans med sju limpare på både flop och turn och byggt upp odds så att det var +EV på att stanna kvar i handen även om man hade hålstege... :roll:

 

Till slut satt han och spelade så weak tight att han la sig så fort det kom steg- eller flushdrag på brädan och någon bettade, sedan svor han lite till. Jättekul.

 

Konsten är ju att vända deras svagheter emot dem själva. Sitter du på nötflushdrag och träffar på river så betta hårt om du tror att fisken också träffat sitt lägre drag, antagligen kommer du att få en syn eller an all-in tillbaka som belöning om de inte har hunnit betta själva än.

 

Var noga med att kolla in vilka hålkort de har spelat och förlorat med, väldigt ofta så har de synat hela vägen till showdown med ett lågt par oberoende på hur höga kort som än ligger på bordet. De har också ofta ett ganska tydligt mönster när de spelar, är de på ett drag så synar de eller minibettar, träffar dom fyrtal på floppen så går dom all-in och vinner BBx3, typ. Nybörjare älskar att spela A med dåliga kickers och de älskar sina sooted connectors, även om de är låga. Utnyttja det och försök att se till att förlora de små potterna och vinna de stora.

 

Kom ihåg att du spelar inte bara korten, du spelar även din motståndare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satt bredvid en riktig gnällis i går på Noble som klagade konstant på hur dåligt folk spelade när de fick in sina flusdrag på river. Det började efter att han suttit och minibettat tillsammans med sju limpare på både flop och turn och byggt upp odds så att det var +EV på att stanna kvar i handen även om man hade hålstege... :roll:

 

En annan rolig variant är när folk skyddar sin hand korrekt, men synar en allin på river när dragkortet har kommit, varpå de skriker på den dumma fisken som spelade handen så uselt... :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur gör man med nissar som betalar allt dom har för drag ??

6 bord CG .25/.50 $

 

Jag har bästa möjliga handen på bordet med 2 puckon betalar 3ggr, teoretiska implicita pottodds för sina drag på flopp och 4ggr på rivern vad gör man med sånna? Det värsta är ju att dom blir belönade för det också på rivern.

 

* Flytt till Resultat - QoS *

 

Det finns bara en sätt att hantera den typen av spelare. Låt dom smaka sin egen medicin. Dra ut dom små svinen om och om igen och låt dom känna på hur jävla kul det är att få sina TPTK utdragen gång efter annan. Då kanske dom lär sig tänka på sina medspelare och slutar upp med sånt otyg. Stryk ska dom ha! :evil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flodan. Du säger alltså att spela suited connectors är fiskigt? Jag börjar nästan undra om det är du som är fisken själv. Kanske har missförstått hela grejjen du får rätta mig isånnafall

 

Läs om, läs rätt!!! ;)

 

Jag menade att större fiskar än jag har en förmåga att tro att deras låga suited connectors är den vinnande flushen, även om motståndarens betting säger något annat. De ser bara sin egen straight och inte möjligheten att motståndaren har nötflushen. Så menade jag. :D

 

Suited connectors och även t.ex 6-8x är ju bra att spela från sen position om du kan få se floppen billigt tillsammans med en massa limpare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...