Gå till innehåll

Bästa kommentarer fr. avundsjuka jobbarkompisar?!


laito

Recommended Posts

hajen skrev:

Har ett starkt minne av denna situation.

 

Söndag Kväll:

 

Sitter och lirar som vanligt, Frugan kommer till mig och snett bakom mig så säger hon samtidigt som jag har plockat upp KK och på floppen träffat set.

 

- Jag tycker det är lika bra att vi separerar.

- TILT! (spela Floppat set eller svara frugan om skilsmässan hmmm...)

 

Det hela slutar med att jag glömmer betta och en snubbe får in stege på river. Som jag i total dimma synar och hele stacken ryker.

 

Lite chockad och tom i huvudet vänder jag mig om och säger: -sån jäkla otur man kan ha alltså, fast svaret borde blivit -skiljas???

 

Allt ordnade sig bra till slut.

 

Några dagar var allt som "vanligt" igen

 

Skulle svarat att du behöver en paus på några månader för att du behöver grinda upp en rulle

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 81
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

-Hur går det då?

-Jo tack, jag ligger väl ungefär 35-40.000 kronor plus sen jag började.

-Jaha, men hur mycket har du lagt in då, hur mycket har du förlorat?

 

Varje gång ska man förklara vad PLUS betyder.

 

känner igen det där så väl plus att farsan tror att det är som att lira på lotto. frågar om man lirat bort att varje gång man åker hem och hälsar på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-Hur går det då?

-Jo tack, jag ligger väl ungefär 35-40.000 kronor plus sen jag började.

-Jaha, men hur mycket har du lagt in då, hur mycket har du förlorat?

 

Varje gång ska man förklara vad PLUS betyder.

 

känner igen det där så väl plus att farsan tror att det är som att lira på lotto. frågar om man lirat bort att varje gång man åker hem och hälsar på.

 

Brukar aldrig säga till föräldrarna om jag har vunnit eller förlorat.

Dom förstår sig inte på Sväningarna och att man sitter på en fin hand och blir utdragen ett par gånger i rad så tror dom att det är att man är dålig.

 

Lika bra att vara tyst om vinsterna och förlusterna så slipper man höra allt tjat om att speldjävulen kommer ta en eller "kan du då inte ge en slant åt din gamle far?" =/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mor min håller tyst, hon vill nog inte veta varken till eller från även om hon vet att jag spelar.

 

Min far kommer gärna med nån kommentar om "den där svensken som vann några miljoner i VM", följt av en kommentar om studenter som spelar bort allt de har, följt av att jag spelar för mycket, följt av en fråga om hur mycket jag spelat bort, varpå jag svarar att jag vunnit, varpå han frågar hur mycket jag vunnit, varpå jag svarar att jag inte talar om det (varför skulle jag tala om då jag inte skulle vilja tala om hur mycket jag förlorat om det vore fallet?), varpå han chansar på 5 000. Jag grymtar lite. Han skulle bara veta att det rör sig om kanske 10 ggr så mkt :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det är enormt irriterande med alla som tror att jag kommer bli spelberoende och "vet precis som det är för de har minsann läst i aftonblaskan".

 

Ibland leder det till väldigt hätska diskussioner om spelberoende, journalistik i allmänhet och aftonbladet i synnerhet. "Tror du de skulle skriva nåt som inte är sant?" är en favorit.

 

Sen en lite kul grej, jag hade berättat för morsan att jag cashat i en lite-turre, typ 3k SEK, varpå hon bleknade lite och frågade om jag hade gått dit själv. Det hon var rädd för var att de som inte vunnit skulle sticka ned mig sen och ta mina pengar.

 

Sen berättade jag att turren går varje vecka och att jag får lite pengar då och då, varpå hon fick mig att lova att aldrig gå dit ensam igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag på förmiddagsfikat fick man skämmas lite.

 

Jag råkade ju berätta för nån på jobbet att jag dragit in drygt 100k SEK under året i december på en middag efter några öl. (De tjatade om att jag säkert förlorade så jag kunde inte hålla mig)

 

Nu på fikat så började hon snacka högt om det och frågade mig inför kanske 10 kollegor om jag hade vunnit nåt mer sen senast (plus att hon nämnde siffran hundra tusen som ju låter ganska mycket när man säger den högt). Jag svarade lite svävande att det har gått lite upp och ner. (I själva verket har det aldrig gått bättre. :D) Man vill ju inte verka kaxig och dryg.

 

Sen började de yra om spelberoende, sabbat socialt liv osv... Sanningen är väl att jag aldrig varit supersocial. Har iaf lite kompisar och är nyförlovad så helt åt h-vete är det ju inte... Men vad ska man säga?

 

Hehe... Just det ja. Jag bytte ju bil nu i december. Fick en ganska besk kommentar av en tjej här på kontoret som säkert snackat med den andra tjejen. Hon sa nåt om att "det vinner du väl lätt på poker" eller nåt annat magsurt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Råkade nämna för min skvallertacka till chef att jag spelade poker för ett tag sen.

 

Efter det har jag inte kunnat komma till jobbet och vara trött en enda dag utan att få någon variant på: "Jaha, har du suttit uppe och spelat poker nu igen eller?"

 

I o f s är det sant för det mesta, men det kan jag ju inte erkänna heller ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl bara att skratta åt kommentarerna man får. De förstår ju trots allt inte vad det handlar om :)

 

En kollega började jiddra om hur vissa har lätt att fastna i ett spelmissbruk medan andra, som hon, aldrig nånsin skulle göra det eftersom de inte kände den där kicken när de spelade. Som exempel använde hon ROULETTE!! :roll:

 

Kossa!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha.. Känner igen allting.. Lika bra att hålla käften och inte nämna till någon att man lirar, trots att det går riktigt bra och man gärna vill sprida sin glädje, och dessutom så när det går dåligt är det ju lite ökad press om folk undrar om den senaste tidens resultat, för att man vill prestera då. Nej, bäst är att hålla käften, för gemene man förstår ändå inte vad poker handlar om överhuvudtaget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

haha

 

det är skönt med förstående föräldrar :)

 

Mina föräldrar visar en helt annan förståelse än min flickvän så det är inga problem där. Tvärtom så är de lite imponerade och brukar fråga hur mycket jag vunnit. (De frågar aldrig OM jag vunnit så jag antar att de förutsätter att jag aldrig förlorar. :D)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att man ska ha lite självdistans och kunna skilja på avundsjuka/jante och "grabbskämt".

 

På jobbet är vi ett gäng killar i högst varierande ålder som gillar jobbet och kollegorna. Stämningen är rå men hjärtlig. Jag får bl a höra en del "spelmissbruksskämt" men å andra sidan slipper inte någon annan undan heller (en av kollegorna är dansbandsfanatiker :lol: ). Man får helt enkelt ta det för det harmlösa skämt det är.

 

Däremot är det jobbigt som fan när den gamla ohederliga svenska jantelagen kryper fram i kommentarer från andra personer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När folk frågar mig eller ger mig råd som exempel: "akta dig så du inte hamnar på kolmården (ett hem för spelmissbrukare)"

 

brukar jag svara som Dan Glimne i en tidningsintervju: "Om jag hade varit Tina Nordström och du hade ringt och pratat matlagning, hade du då automatiskt dragit upp bulimi och anorexi"

 

Det brukar hjälpa för att folk ska förstå att alla INTE blir spelmissbrukare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Folk frågar hur mkt man lirat in på senaste,,svarar i dollar,tänkte inte på d när ja sa de, men de kan man mildra siffrorna me, om man nu har det problemet att man vinner för mkt :) men om filk frågar hur har de gått ikväll säger man typ 300plus (eller minus) de tänker antagligen kr så.

 

Men d värsta är när man är ute på krogen lr ska käka ngn stans o d säger:du bjuder va, tät nu ju!,,de förstår inte att man ser pengarna som pokerkapital.

 

Sen sa jag till farsan att ja kom 2a i en tuneringen 22000kr, efter det så har de varit uppe på alla släktmiddagar att man spelar osv, frågar alltid vad man ska göra med pengarna lr om man spelat bort allt, tror ja inte fick ett enda grattis utan bara en blick o sen motfråga som, happ lira inte bort allt nu osv, så slutat berätta för familjen nu hur d går.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...