Gå till innehåll

NLT - SnG, svag fold tidigt i turnering?


wizkey

Recommended Posts

SnG, 10 platser....väldigt tidigt, har endast sett 4-5 händer.

Den här handen har jag klurat lite på ett tag, var det för mesigt att lägga sig? Eller taktiskt OK?

 

Jag är Hero, UTG+2.

 

Single Table Tournament No Limit 0.50/1.00

Seat: 1 H

Seat: 2 I (Dealer)

Seat: 3 A

Seat: 4 B

Seat: 5 C

Seat: 6 D

Seat: 7 Hero (Q :heart: J :heart: )

Seat: 8 E

Seat: 9 FI

Seat: 10 G

 

Pre-flop

----------

A : Posts small blind 10.00

B : Posts big blind 20.00

C : Calls for 20.00

D : Folds

Hero : Calls for 20.00

E : Folds

FI : Calls for 20.00

G : Calls for 20.00

H : Folds

I : Calls for 20.00

A : Calls for 10.00

B : Checks

 

Flop 8 :heart: 7 :heart: 8 :diamond:

-----------------------

A : Bets 20.00

B : Calls for 20.00

C : Folds

Hero : Calls for 20.00

FI : Calls for 20.00

G : Folds

I : Calls for 20.00

 

Turn 3 :heart: - hurra jag hittar min flush, och här gör jag misstaget att betta på tok för lite känns det som.

-----------

A : Checks

B : Checks

Hero : Bets 100.00

FI : Calls for 100.00

I : Folds

A : Folds

B : Folds

 

River 7 :spade: - ganska svag check, fold eller?

-----------

Hero : Checks

FI : Bets 920.00

Hero : Folds

FI : Mucks cards

 

FI Mucked Cards (Winning) 1360.00

 

Kritik, kommentarer tack!

 

PS. skall nämnas att jag tillslut vann den här SnGn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ganska svag check, fold eller?

 

Handen kunde ju spelats bättre men på river har du ju inget val längre. Vad tror du han har? Det är mer än troligt att han har kåken, hursomhelst så finns det inte många händer du slår förutom en ren bluff med din mellanhöga färg, och det är ju inte värt att ta reda på det för ett sådant överbet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Preflopp ser jag det som en självklar fold, ganska skräpig hand som sällan kommer vinna stora potter och dessutom är positionen usel och du vet inte om potten blir höjd eller inte.

 

På floppen så har du väl någon form av syn på grund av minibetet, men det är ju inget läge att gilla särskilt mycket, du drar ju till typ 158:te nöthanden.

 

Turn så hittar du din hand och den är ju antagligen bra, men om det blir en jättepott så gillar jag inte dina chanser. Jag antar att det är bäst att slänga iväg en rätt ordentlig bet här, eftersom potten är på 240 kan ju något i stil med 170-200 vara lämpligt.

 

På rivern är det inte mycket att göra, din motståndare skulle ju antagligen bara checkat med ett pocket och antagligen med en färg också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att du har helt fel Riverking. Det finns ingen som helst mening att slåss om småpotterna i början. Träffar du nått med QJs kommer du oftast få väldigt svåra beslut senare i handen som i sin tur ofta leder till att du åker ur turneringen, allt detta för att försöka vinna lite småpotter i början?

 

Det finns en hygglig sng-tråd någonstans men jag orkar inte leta upp den. Sök efter den och läs igenom den, helt klart läsvärd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen är ju QJ suit är en bra hand och en av de mest kreativa händerna.

Ok, jag ser det som en skräphand som man måste vara jävligt kreativ med för att krama ut +EV med vid fullbord och djupa stackar. Att träffa par är ju inte direkt någon höjdare, och tvåparen kommer allt som oftast bli utdragna (ger ju åtminstone hålstege åt alla händer med två kort över tio), färgen är inte vidare bra, stegen kan väl vara ok men det är inte ofta den kommer in.

 

Den stora nackdelen med att handen är att den ger så risiga par, alltså par som lätt kan dupliceras av en motståndare med större kicker. Paren är liksom kärnan av alla hold'em händer, och QJs är helt enkelt inte bra på den fronten.

 

Jag tycker till och med att AQs är en rätt marginell hand i sammanhanget och den är jäkligt mycket bättre än QJs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sätter jag färgen med den handen tvekar jag inte att syna en all in, min erfarenhet är att man vinner 90% av gångerna när du sätter en färg med 2 kort på hand.

 

Du kan väl inte mena att det är värt att syna när det ligger tvåpar på bordet? Vad tror du han sitter med? Det är möjligt att det är en jättetomte med ess-kicker till det öppna tvåparet lr liknande men du kommer nog bra mycket oftare träffa på en 8a på hans hand. Synar du i sånna här lägen så kommer du vara ute ur dom flesta turneringarna ganska snabbt, om inte väldigt snabbt ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...