Gå till innehåll

Att visa sina kort???


Ronin119

Recommended Posts

Spelade om en ganska stor pott, tre personer. Då två går all in. AJs vs AQo. Då visar visar den tredje spelaren vad han slängde för kort :shock: . Givetvis en Knekt. Är detta rätt?? allt hopp om en knekt försvann ju. Finns det nån regel för detta. Hur förändrades procenten med en knekt mindre??

 

Tfs :twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelaren som visar sitt kort ska MINST ha en varning. Gärna hårdare straff, för det är helt jävla onödigt gjort av honom. Gå efter bestraffningssystemet ni har på eran klubb, men frågan är om inte han ska ha något hårdare straff än varning. Visst, det påverkar inte utgången på handen det minsta, men man GÖR INTE SÅ bara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelaren som visar sitt kort ska MINST ha en varning. Gärna hårdare straff, för det är helt jävla onödigt gjort av honom. Gå efter bestraffningssystemet ni har på eran klubb, men frågan är om inte han ska ha något hårdare straff än varning. Visst, det påverkar inte utgången på handen det minsta, men man GÖR INTE SÅ bara.

 

??Varför??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som Baller sa, så länge ni inte kör med sidebets eller liknande, där betting fortfarande kan vara levande, så spelar det ju ingen roll. Om man kollar på större turneringar, exempelvis WSOP och WPT, så kan man höra spelare som påpekar att de hade ett kort som en av de som är all-in behöver.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelaren som visar sitt kort ska MINST ha en varning. Gärna hårdare straff, för det är helt jävla onödigt gjort av honom. Gå efter bestraffningssystemet ni har på eran klubb, men frågan är om inte han ska ha något hårdare straff än varning. Visst, det påverkar inte utgången på handen det minsta, men man GÖR INTE SÅ bara.

 

Sånt här händer ju hela tiden när jag spelar. Kanske inte att spelare visar sina muckade kort, men folk älskar att säga saker i stil med "hoho, jag foldade en knekt" osv när man är all in med AJ mot AK. Ingen verkar bry sig det minsta om det. Själv skulle jag helst se att de höll klaffen men jag orkar inte bråka om det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv skulle jag helst se att de höll klaffen men jag orkar inte bråka om det.
Well, det kan jag hålla med om, men det kan ju vara pga av att det är samma jeppar som sitter o tisslar och tasslar om en hand de muckat trots att spelet fortfarande är igång i otalet händer...
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelaren som visar sitt kort ska MINST ha en varning. Gärna hårdare straff, för det är helt jävla onödigt gjort av honom. Gå efter bestraffningssystemet ni har på eran klubb, men frågan är om inte han ska ha något hårdare straff än varning. Visst, det påverkar inte utgången på handen det minsta, men man GÖR INTE SÅ bara.

 

Kommer bara att tänka på Tyko Johnsson när jag läser ditt meddelande. Samma ömma ton på något vis :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelaren som visar sitt kort ska MINST ha en varning. Gärna hårdare straff, för det är helt jävla onödigt gjort av honom. Gå efter bestraffningssystemet ni har på eran klubb, men frågan är om inte han ska ha något hårdare straff än varning. Visst, det påverkar inte utgången på handen det minsta, men man GÖR INTE SÅ bara.

 

Kommer bara att tänka på Tyko Johnsson när jag läser ditt meddelande. Samma ömma ton på något vis :)

 

Jaha? Inget illa menat, men älskar du idioter vid bordet eller tillhör du skaran själv?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar finnas 2 läger: De som inte tycker att det spelar nån roll, och de som tycker att snubben borde få spöstraff, MINST.

 

Jag ställer mig i den första gruppen, så länge som betandet är stängt så spelar det absolut ingen roll. Den som avslöjade sina kort har ju gett ut pyttelite information om sin spelstil dessutom, så vid närmare eftertanke är det bra :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår inte alls vad allt gnäll är om. Händer otroligt att ofta att två stycken ställer in före mig och jag sitter med t ex AQ/AJ, i nästan 80% av fallen vänder jag upp korten för att visa att jag respekterar deras all-in eller bara för att jag slänger en bra / dålig hand.

 

Har sett det hända i WPT/WSOP också och det är inga konstigheter och ska absolut inte delas ut någon varning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade om en ganska stor pott, tre personer. Då två går all in. AJs vs AQo. Då visar visar den tredje spelaren vad han slängde för kort :shock: . Givetvis en Knekt. Är detta rätt?? allt hopp om en knekt försvann ju. Finns det nån regel för detta. Hur förändrades procenten med en knekt mindre??

 

Tfs :twisted:

 

Ändrar ju inte utgången men det är fortfarande väldigt dåligt beteende.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vafan, nu får ni väl ändå ta och ge er? :shock: Klart man ska få säga vad man hade när degen är inne, det har jag alltid sett som självklart. Förstår inte vad ni menar med att det skulle vara dålig stil. Alla beslut är tagna, inget förändras av att någon berättar om sin hand.

 

Eftersom vi alla är pokerspelare så vet vi väl att det inte är om man vinner potten eller förlorar den som är det viktiga i sammanhanget, bara om man har spelat rätt eller fel? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag misstänker att alla som gärna visar/pratar om korten är Internetspelare, som inte har en aning om vilka sidebets som kan göras vid ett pokerbord.

 

I tävlingar är det väl inget problem, men i (högre) cashgame så blir du lynchad och utslängd dom du talar om din hand på det sättet, det kan ju påverka eventuella dealer/försäkringar något otroligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till er som måste ha en vetenskaplig förklaring när det gäller allt: Kan ni inte bara godta att det är dålig poker-etikett att göra så? Det är fortfarande ett gentlemannaspel och man ska visa sina medspelare respekt. Man ska inte avslöja för dom att deras outs är döda eller ngt annat. Man kan lika gärna berätta det när handen är slut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelar ju för den "kicken" det ger att spela om cash. Då ska jag få ha den behållningen av att spela utan att nån förstör det innan ens floppen kommit på bordet. Att jag spelade bra är ju ingen tvekan, även om jag förlorade. Med tanke på en massa faktorer som inte kan tas upp här. Själv tyckte jag i stundens hetta att jag kunde få dra ut minst fem naglar med pollygripen. :twisted:

 

Som Notbadatall-- Som att öppna julklapparna innan julafton.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till er som måste ha en vetenskaplig förklaring när det gäller allt: Kan ni inte bara godta att det är dålig poker-etikett att göra så? Det är fortfarande ett gentlemannaspel och man ska visa sina medspelare respekt. Man ska inte avslöja för dom att deras outs är döda eller ngt annat. Man kan lika gärna berätta det när handen är slut.

 

Nu måste jag bara fråga, vart har du fått det här om "gentlammanaspel" ifrån? Spelet går ut på att man lurar av varandra pengar, att se till så att sina motspelare gör maximalt med misstag och att man går hem med mer pengar än när man kom. Vilken del i det hela är gentlemannamässigt? Självklart är det -trevligt- att spela poker ett grabbgäng som alla känner, men att inbilla sig något om att det är gentlemannamässigt att sitta och försöka lura av främlingar pengar på en pokerklubb, njaaaaeeee, jag vet inte riktigt du.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...