Gå till innehåll

Hjälp med bokval


Bjorn_

Recommended Posts

Känner en hyffsat stark pokerboksabstinens och funderar på att beställa 1-3 böcker från pokerbokhandeln antingen idag eller imorgon.

 

Har funderat på någon av dessa

Aces and Kings

 

Big Book of Poker

 

Catching Poker Cheats: Illustrated Methods of How Hustlers Take Your Money

 

Cooke's Rules of Real Poker

 

Dealer's Choice: The Complete Handbook to Saturday Night Poker

 

Gambling Theory and Other Topics (6TH ed.)

 

Getting the Best of It (2ND ed.)

 

How to Make $100,000 a Year Gambling for a Living

 

Inside the Poker Mind: Essays on Hold 'em and General Poker Concepts

 

Poker Logic Puzzles

 

Real Poker II: The Play of Hands (2ND ed.)

 

Sklansky on Poker (3rd ed.)

 

Någon som läst någon eller några av dessa och har synpunkter på vilken typ av bok det är och hur bra den är?

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Real Poker II: En helt strålande bok. Följ med i Cookes diskussion kring ett antal händer han har spelat. Fascinerande handanalys.

 

Gambling Theory and Other Topics: En del riktigt matnyttig, men mycket som idag är så utspritt att du troligen läst det. Innehåller dessutom ett chockerande mattemisstag på Malmuths sida. Nog med innehåll för att ha en plats i varje seriös spelares hylla dock.

 

Getting the Best of It: Ett måste i hyllan. Allmän diskussion om hur man hittar overlays.

 

Inside the Poker Mind: Som Masons tre essäsamlingar, fast av en annan författare. Mycket bra diskussioner.

 

Sklansky on Poker: Essäerna är i sig ett måste, och om man någonsin spelar Razz så är boken bibeln.

 

Big Book of Poker: Är det Carsons bok? Om det är det så innehåller den en hel del matnyttigt, blandat med en del vansinnigt och alltihopa är fullständigt oorganiserat. Bered dig på gruvdrift.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aces and Kings - Kul, läsvärd

 

Gambling Theory and Other Topics (6TH ed.) - Läst halva...

 

Getting the Best of It (2ND ed.) - Bra

 

Inside the Poker Mind: Essays on Hold 'em and General Poker Concepts - Kalas

 

Real Poker II: The Play of Hands (2ND ed.) - Kalas

 

Sklansky on Poker (3rd ed.) - Ok

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Öppnar upp tråden igen med lite nya böcker jag funderar på. Någon som har läst någon av följande böcker och har någon åsikt?

 

The Complete Book of Hold 'Em Poker: A Comprehensive Guide to Playing and Winning

by Gary Carson

 

How Good Is Your Limit Hold 'em?

by Byron Jacobs, Jim Brier

 

Caro's Fundamental Secrets of Winning Poker

by Mike Caro

 

Beyond Tells: Power Poker Psychology

by James A., Ph.D. McKenna

 

Professional Hold'em Play by Play

by Mike Caro

 

Hold'em or Fold'em: An Algorithm for Making the Key Decision

by George Epstein

 

Little Black Book Of Poker (Little Black Book Series)

by Peter Pauper Press

 

Eller har ni kanske några andra mer udda böcker som ni kan rekomendera? (De flesta av "standardverken" har jag redan, nästan alla 2+2, SS & SS2 plus lite annat blandat godis.)

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

The Complete Book of Hold 'Em Poker: A Comprehensive Guide to Playing and Winning

by Gary Carson

Rätt kul, se lethes kommentar innan.

 

How Good Is Your Limit Hold 'em?

by Byron Jacobs, Jim Brier

Bra, men lite väl weak-tight har jag för mig.

 

Caro's Fundamental Secrets of Winning Poker

by Mike Caro

Både uppenbart och mycket bra på en gång. Om jag bara kunde konsekvent tillämpa hans råd skulle jag ha rätt mycket mer pengar idag.

 

Beyond Tells: Power Poker Psychology

by James A., Ph.D. McKenna

Ingen aning, men det låter som bullshit. Dels genom att jag inte hört att den fått bra kritik av någon pålitlig källa (och jag har haft rätt bra koll på pokerlitteraturen fram tills för något år sen), dels för att den har "Psychology" i titeln och dels för att författarens Ph.D. framhävs.

 

Professional Hold'em Play by Play

by Mike Caro

Kanske intressant att läsa, men delar av den har fått massiv kritik i pokervärlden av typ alla. Finns rätt mycket diskussion om den på rgp.

 

Hold'em or Fold'em: An Algorithm for Making the Key Decision

by George Epstein

Inte den blekaste.

 

Little Black Book Of Poker (Little Black Book Series)

by Peter Pauper Press

Dito.

 

För att vara ärlig så tror jag fortfarande att informationen som finns begravd i rgp:s och 2+2:s arkiv fortfarande slår alla böcker med hästlängder. Böcker har den fundamentala bristen att de uteslutande skrivs för nybörjare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att vara ärlig så tror jag fortfarande att informationen som finns begravd i rgp:s och 2+2:s arkiv fortfarande slår alla böcker med hästlängder.

 

Jo, men hur f*n skall man hitta russinen i den enormt stora kakan? För man har väl inte sån tur att du har en trevlig länksamling att posta här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...