Gå till innehåll

Vad tror ni blir billigast sätt att göra utttag på?


obby

Recommended Posts

Vad tror ni blir billigast?

Jag hade tänkt ta ut 30 000 svenska kronor från Neteller.

 

Alt.1 Att föra över Dollar till Neteller-debit-card för att sen ta ut 5000 svenska åt gången som är max i svenska bankomater.

 

Alt.2 Att göra någon form av Bank-Wire eller Check.

Kan tilläggas att jag använder Handelsbanken.

 

* Lite RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag överförde 2000$ till mitt bankkonto. Kostade 1 $ med neteller. Tog några dagar att bekräfta bankkontot och sen 2-3 dagar för pengarna att komma in...

 

det är växlingsavgift också.

Jo, tillkommer väl 4% växlingsavgift.

Dock ska detta vara den billigaste metoden att ta ut pengar, såvida du inte kan ta ut via din pokersajt på något mer fördelaktigt sätt.

 

För folk som har pengar på olika sajter är nog detta att rekomendera dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns väl pokersajter med gratis banköverföring uttnyttja dem så blir det ju gratis.

 

Precis vad jag tänkte.

Ska själv ta ut en slant från neteller och undrar också vad som blir mest fördelaktigt.

 

T.ex Unibet betalar ju tillbaka direkt till bankkontot från Unibetkontot, men det går inte att skyffla över pengarna dit från Neteller.

Någon som vet nån pokersite som neteller funkar hos som betalar ut direkt till bankkontot utan en massa avgifter?

 

:|

 

EDIT: Går det inte att flytta pengar inom skinsen hos b2b? Dvs om jag netellar över mina pengar till 24h, och flyttar över hela kardemumman till unibet och plockar ut så?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
Det finns väl pokersajter med gratis banköverföring uttnyttja dem så blir det ju gratis.

 

Precis vad jag tänkte.

Ska själv ta ut en slant från neteller och undrar också vad som blir mest fördelaktigt.

 

T.ex Unibet betalar ju tillbaka direkt till bankkontot från Unibetkontot, men det går inte att skyffla över pengarna dit från Neteller.

Någon som vet nån pokersite som neteller funkar hos som betalar ut direkt till bankkontot utan en massa avgifter?

 

:|

 

EDIT: Går det inte att flytta pengar inom skinsen hos b2b? Dvs om jag netellar över mina pengar till 24h, och flyttar över hela kardemumman till unibet och plockar ut så?

 

Borde väl funka på multipoker

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
apelqvist: Jag har konto på expekt (gamla prima-expekt iaf, kanske är borta nu?) men spelar inte där. Kan jag vara så elak att jag bara sätter in pengar där bara för att slussa dem vidare till mitt VISA - eller åker jag på någon obehaglig avgift då tro?

Det var uppe i nån annan tråd. Kontentan av den diskussionen var att det troligtvis går, men om det upprepas o blir ett mönster så kanske de blir lite sneda för att de får agera bank. Men smöra upp dem genom att slaska en del där innan du för pengarna vidare, så kanske de inte knorrar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag funderar över at göra såhär på B2B iallafall:

 

Jag har en del € på olika skins. Men har bara satt in med neteller på alla så jag kan inte ta ut dom direkt till bank/Visa.

 

1. Signar upp på ett nytt skin, kör en depositbonus som jag sätter in med visa.

 

2. Kör transfer to a friend från dom andra skinnen till det nya.

 

3. Clearar bonusen

 

4. Tar ut rubbet till visa från det nya skinnet.

 

Borde funka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det någon annan site man kan göra sådär via, så man inte behöver utnyttja samma stackare varje månad? :) Man kan väl göra banktransfers från B2B om jag inte minns fel, nån som vet hur länge det tar och om det kostar något?

 

Ladbrokes funkar bra till det oxå, tar 1-3 dagar att få pengarna till ditt visa-kort. (Utan avgift)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

baloobas; B2B är väldigt strikta med visa-uttag. Du kan inte ta ut mer pengar till ditt Visakort än du satt in med det.

 

Doh!!

 

Kan man ta ut med bankwire fast man satt in med neteller då? Eller kanske man ska göra som jag hade tänkt, fast sätta in med banwire istället. Och sen ta ut allting(mer än jag satte in) med bankwire igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...