Gå till innehåll

Fusk


Sniffe54

Recommended Posts

Nej men visst förekommer det fusk på internet men att hacka folks datorer för att se vad dom har för kort är inte ett av dom.

Uttala dig inte om sånt du inte vet någonting om.

Så du hävdar motsatsen? Utveckla gärna.

Hackers bryter sig dagligen in i NASA:s nätverk. NASA har givetvis högre standard på sin säkerhet än en pokersajt.

Hackers bryter sig in i NASA:s och liknande organisationers nätverk i de flesta fall bara för att kunna skryta om det och för att bevisa för sig själva att de är kompetenta.

 

Att lyckas hacka en pokersajt skulle troligen kunna leda till ekonomiskt oeroende...hur många hackers tror du inte det lockar?

 

Självklart finns det hackers på pokersajterna. Du möter de troligen varje dag. Givetvis är de inte så korkade att de vinner hela tiden utan de har sina otursperioder precis som andra men då de kan använda sig av obegränsat många konton vinner de stort varje dag i alla fall.

 

Haha, jesus vad jag är paranoid.

 

 

 

 

NASA:s nätverk har givetvis lika hög säkerhet som pokersajterna.

för att det är en utmaning eller för att bevisa att de är kunniga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej men visst förekommer det fusk på internet men att hacka folks datorer för att se vad dom har för kort är inte ett av dom.

Uttala dig inte om sånt du inte vet någonting om.

Så du hävdar motsatsen? Utveckla gärna.

Hackers bryter sig dagligen in i NASA:s nätverk. NASA har givetvis högre standard på sin säkerhet än en pokersajt.

Hackers bryter sig in i NASA:s och liknande organisationers nätverk i de flesta fall bara för att kunna skryta om det och för att bevisa för sig själva att de är kompetenta.

 

Att lyckas hacka en pokersajt skulle troligen kunna leda till ekonomiskt oeroende...hur många hackers tror du inte det lockar?

 

Självklart finns det hackers på pokersajterna. Du möter de troligen varje dag. Givetvis är de inte så korkade att de vinner hela tiden utan de har sina otursperioder precis som andra men då de kan använda sig av obegränsat många konton vinner de stort varje dag i alla fall.

 

Haha, jesus vad jag är paranoid.

 

 

 

 

NASA:s nätverk har givetvis lika hög säkerhet som pokersajterna.

för att det är en utmaning eller för att bevisa att de är kunniga.

Hahahahahahahahahahaaaaaaaaaa....ok. :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså seriöst. Det är inte meningen att vara otrevlig eller dryg. Men du ska kanske inte säga åt andra att inte uttala sig om saker de inte vet något om när du själv är uppenbart okunnig. :)

 

Vilka är dessa hackers enligt dig då? Jag förutsätter att de är multimiljonärer vid det här laget så det bör ju vara några man känner till åtminstone nicknames på. För du tror väl inte att någon skulle sitta och grinda low limit med ett sånt övertag? Snacka om slöseri med tid. Och varför inte bygga en egen raket om man har lite tid över om man nu har tillgång till NASA:s företagshemligheter. Det lär ju inte vara några problem för såna skarpa hjärnor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JEP > Låter det inte lite väl långsökt.. Om någon varje dag hackade in sig i NASA så skulle dem inte ens behöva hemlighålla den information dem besitter, om det är så lätt att hacka dem.

 

Och varför inte bygga en egen raket om man har lite tid över om man nu har tillgång till NASA:s företagshemligheter. Det lär ju inte vara några problem för såna skarpa hjärnor.

 

 

Dollarturist : För att det kostar $80 miljarder att bygga en raket...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag trodde det var allmänt känt att alla hackers bor på månen efter att ha hackat NASA och finansierat det hela med att tömma pokerkonton?

 

Nej nu ska jag gå och spela ihop en miljon på Jack Vegas och köpa premieobligationer.

 

Edit:

Glömde skriva nåt seriöst ;)

 

Att hacka ett större pokernätverk är nog inte det enklaste man kan göra, och sedan att få ut pengar därifrån som inte går att spåra ännu svårare. Seriösa pokernätverk har nog ungefär en lika stor budget för internetsäkerhet som större banker (Om inte en ännu större budget).

 

Teorin om att kunna se andras händer i realtid skulle kunna gå om: Någon är tillräckligt duktig för att få serverprogramvaran att skicka ut alla händer som skulle gått enskilt till varje enskild klient till dig. Men då så måste du ändra mjukvaran på servern samt vara ständigt uppkopplad mot deras server. Uppkopplingen skulle väl antagligen kunna maskeras genom att du är uppkopplad mot dom på ungefär samma sätt som innan bara det att du nu får mer information skickad till dig. Men problemet med att ändra serverns / servrarnas mjukvara kvarstår. Samt att du med all säkerhet måste programmera om Serverparkens firewalls så de inte märker av att något är ändrat med informationen som skickas ut. Så får att kunna hacka systemet måste du få tag på källkoden, ändra den, uppdatera deras mjukvara, uppdatera mjukvaran på firewalls och eventuella andra säkerhetssystem.

 

Obs! Ren spekulation från min sida, mina programmeringskunskaper samt kunskaper angående serversäkerhet är ytterst begränsade, men jag kan bistå med lite kvalificerade gissningar. Vem som helst är välkommen att bistå med korrekt fakta om något jag skrivit är felaktigt.

 

Så om någon är tillräckligt duktig för att ha gjort allt detta så lär han iaf inte grinda de lägre borden ;)

 

Klart att det skulle kunna gå att hacka andra klienter så du har möjlighet att få skärmdumpar från andra spelare men då måste du först lyckas ta dig in i deras dator efter att ha hittat dem på nätet. Och det skulle nog inte vara så lönsamt sålänge du inte hittar en riktig highroller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hacka pokersajter...Phmffwww.. Vet ni vad som skulle vara värt?

Hacka porrsajter! Gör man det så slipper man spela poker. Då kan man se gratis payperview porr dygnet runt och kontokortsräkningen skulle vara på nådra enstaka 100 lappar från sexshoppen.nu i form av analvibratorer och glidmedel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...