Gå till innehåll

Vilken bandbredd krävs för onlinepoker?


totti

Recommended Posts

Modem alltså, skulle inte vara så himla kul och sitta med "bästa hand" och modemet får för sig att koppla ner. (nog för att uppkopplingen kan gå ner om man har bredband, men det är inte alls lika vanligt)

 

Spelar man x antal timmar varje vecka så måste man ju tjäna på och köpa bredband och ha en fast summa.

 

Men tillbaka till frågan, Telia 250 Bredband kostar 279 :- och visst spelar du bara poker på nätet så funkar det väl helt ok, men man får ju inte mycket för pengarna. Sen så binder du upp dig till Telia i 18 månader.

 

Lägger man på 100 :- så får man "riktigt bredband" direkt in i lägenheten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar med en p75 och 64Mb ram och ett 14,4 modem på expekt, det går utmärkt.

 

:shock:

 

Finns såna modem fortfarande?

 

Bredbandsbolaget 10 Mbit/s - 399 kronor är det jag tänker på.

Nu finns det ju andra bolag som erbjuder något liknande, men de enda jag har haft och kan rekommendera är dem.

 

Har man råd till 279 så borde man ha råd till 399 :-

 

Lika stor skillnad som Skoda - Ferrari

 

Tänk på att alla inte kan få BBB.

 

//Hickmott

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar man x antal timmar varje vecka så måste man ju tjäna på och köpa bredband och ha en fast summa.

.

 

 

Jag har inget alternativ,inte ens adsl.

Även om jag hade råd att uppgradera telestationen med egna pengar skulle det inte vara möjligt eftersom Telia VÄGRAR lämna ut en offert.

Citat:

"Telia bygger ej ut ADSL på efterfrågan"

 

Någon som vet om det går att spela poker med satelit uppkoppling?

(Pingen sägs vara 900ms)Det kan jag nämligen få till en liten kostnad av

18900+moms för montering och 899+moms i månaden.Då får jag en hastighet av 512 ner och 400 upp(med en begränsning på 5 gig).Det kan ni tänka på som tycker det är dyrt med ett par ynka hundralappar i månaden för en fast uppkoppling.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag bor bredvid Kvarns/Prästomtaskjutfält.

Dom tvångsinlöste en massa bostäder häromkring på 60-talet vilket stympade antalet abonnenter på våran telestation till ca 60 st. så T(F)elia anser det inte lönt att uppgradera stationen.

Vi (folket i bygden) har kört huvudet i väggen (T(F)elia) i snart två år

helt utan resultat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Jag bor också en bit utanför sta´n (Göteborg) och har ingen möjlighet att få något snabbare än modem (förrän under nästa år). I och med att jag sitter på jobbet med ett av de snabbare bredband som marknaden erbjuder så kan man tycka att man skulle bli mäkta irriterad. Och visst blir man det...fast konstigt nog inte när det gäller pokersiter. Har aldrig haft några som helst problem hemma. Jag spelar på Ladbrokes. Poker stars, Expekt, 24 h, Unibet och har aldrig blivit nedkopplad el. dylikt. Det enda irritationsmomentet har varit Pacific Poker som "jobbar sig" och som jag slutat spela på helt, men det beror förmodligen inte på mitt modem. Jag tillhör de "lyckligt" lottade som har "förmånen" att kunna spela en hand då och då under kontorstid och faktum är jag märker knappt någon skillnad hemma och på jobbet. Men självklart, sitter man med en "säker" hand, med en massa pengar inblandade och modemet får för sig att lägga av så skulle jag

1. Bli skitsur :x

2. Slå sönder tangentbordet :(

3. Aldrig mer spela hemma innan annan uppkoppling erbjuds :cry:

4. I värsta fall flytta till sta´n :shock:

5. I absolut värsta fall bara spela på jobbet och få chiefen på mig :oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör numera Vodafones 3G-Datakort på en Laptop.Endast GPRS-täckning hemma,57kb,men det duger gott åt poker.Jag är ju dessutom mobil,vilket innebär att jag kan ha med mig min egen dator till bl.a jobbet där jag har 3G-täckning(384kb).

Funkar kanon!

 

Ett minus...du måste ha en firma för att få ett abonnemang.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...