Gå till innehåll

Allt om utdragna AA!


Nikatha

Recommended Posts

ptrmln shows: Ad - Ah (a pair of aces)

gassi shows: 4h - 4c (three of a kind, fours)

legoose shows: Kh - Th (high card king)

 

gassi wins: 2,250.00 side pot (with three of a kind, fours)

gassi wins: 14,489.00 main pot (with three of a kind, fours)

 

OK, jag har en liten fundering på hur du spelade pre-flop. Se det här som en fundering/frågeställning från en som inte kan speciellt mycket (jag hade garanterat spelat likadant):

 

Eftersom dina två fi's äntrat potten före dig och dessutom var väldigt short-stacked så var det glasklart (?) att dom båda skulle syna din all-in.

Nu hade vi ju i förväg ingen aning om vad dom satt på för händer, men att dom var hyfsat bra kunde man ju förutsätta (men självklart satt du med bästa handen).

Om vi kollar vinstchanserna preflop för de tre händerna (som vi har facit på) så var din chans att vinna 65%. Klart bra, men om du varit HU mot en av dessa händer så hade vinstchansen varit 81 el 82%.

Men nu visste vi att båda skulle syna (?) (och att chanserna skulle försämras).

 

Kan det inte i detta läga vara bättre att bara checka och se floppen? I just detta fall så var det en härlig flop i dina ögon. När du då ställer på med all-in så kanske fi med PP tänker en extra gång och lägger sig, med hopp om att få en god hand i någon av de följande givarna.

Eller skulle han ändå vara så pot-committed att han hade varit tvungen att syna, trots två överkort på bordet?

 

/schenker

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 381
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

 

Kan det inte i detta läga vara bättre att bara checka och se floppen? I just detta fall så var det en härlig flop i dina ögon. När du då ställer på med all-in så kanske fi med PP tänker en extra gång och lägger sig, med hopp om att få en god hand i någon av de följande givarna.

Eller skulle han ändå vara så pot-committed att han hade varit tvungen att syna, trots två överkort på bordet?

 

/schenker

 

Hur ska man vet att ingen av fi har träffat ett set med den floppen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur ska man vet att ingen av fi har träffat ett set med den floppen?

 

Det vet man inte. Jag skulle väl säga att oavsett flop så skulle jag ha gått all-in på floppen. Men genom att inte gå all-in preflop (när man med all säkerhet vet att de båda ändå kommer att syna) så ger man iallafall fi en möjlighet att lägga sig på floppen.

 

Det var detta jag var ute efter. Och frågan kvarstår, är chansen god (eller inte) att min käre fi inser begränsningen i sin hand och lägger sig på floppen? Eller är han för pot-comitted?

 

/schenker (Watch The Attack Of The Mad Axeman)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill dela med mig en AA utdragning som var i högsta grad farlig men som faktiskt INTE gick in!

 

Game # 017,824,648 - Texas Hold'em No Limit EUR 0.25/0.50 - Table "Solna"

Game ended Thursday 2004-Nov-11 4:27:43 PM GMT

 

Players:

hockey01 (EUR 100.50 in seat 1)

zabb (EUR 76.75 in seat 2)

abba21 (EUR 6.25 in seat 3)

Hefner (EUR 34.50 in seat 4)

Nidot (EUR 29.75 in seat 5)

appelt (EUR 36.25 in seat 6)

 

Dealer: appelt

Small Blind: hockey01 (0.25)

Big Blind: zabb (0.50)

 

Nidot was dealt: Ac - As

 

abba21 Fold

Hefner Fold

Nidot Raise (1.50)

appelt Fold

hockey01 Raise (2.25)

zabb Call (2.00)

Nidot Raise (5.00)

hockey01 Raise (8.00)

zabb Fold

Nidot All-In (23.25)

hockey01 Call (19.25)

 

Flop 6s - 8c - Kd

Turn 6s - 8c - Kd - 4h

River 6s - 8c - Kd - 4h - 7c

 

hockey01 shows: 2s - 9s (high card king)

Nidot shows: Ac - As (a pair of aces)

 

Nidot wins: EUR 59.50 (with a pair of aces)

Rake: EUR 2.50

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, nu har jag sett allt...

 

Jag hade tagit ett uppehåll på 5-6 dagar från pokern för att få ordning på mitt spel.

Nu för 5 min sen gick jag in på ett bord för att försöka igen. Första handen AA.. YES! Folk bettar och jag lyckas få upp potten tull 75$ (på ett 0.25/0.5 bord).. flopp kommer J87 turn K.. river 9. En rik idiot har synat mitt 28$ bet med QTo och tar hem det. den andre hade nåt lågt par...

 

Men hur kan man syna med QTo när jag tydligt representerar ett hägt par eller iaf AK... blir så trött!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, nu har jag sett allt...

 

Jag hade tagit ett uppehåll på 5-6 dagar från pokern för att få ordning på mitt spel.

Nu för 5 min sen gick jag in på ett bord för att försöka igen. Första handen AA.. YES! Folk bettar och jag lyckas få upp potten tull 75$ (på ett 0.25/0.5 bord).. flopp kommer J87 turn K.. river 9. En rik idiot har synat mitt 28$ bet med QTo och tar hem det. den andre hade nåt lågt par...

 

Men hur kan man syna med QTo när jag tydligt representerar ett hägt par eller iaf AK... blir så trött!

 

Jo, jag förstår dig. När sånt händer vill man bara spy, men det är trots allt såna förståndshandikappade lirare som man tackar när dom callar till rivern men inte träffar... En klen tröst men.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, nu har jag sett allt...

 

Jag hade tagit ett uppehåll på 5-6 dagar från pokern för att få ordning på mitt spel.

Nu för 5 min sen gick jag in på ett bord för att försöka igen. Första handen AA.. YES! Folk bettar och jag lyckas få upp potten tull 75$ (på ett 0.25/0.5 bord).. flopp kommer J87 turn K.. river 9. En rik idiot har synat mitt 28$ bet med QTo och tar hem det. den andre hade nåt lågt par...

 

Men hur kan man syna med QTo när jag tydligt representerar ett hägt par eller iaf AK... blir så trött!

 

Jo, jag förstår dig. När sånt händer vill man bara spy, men det är trots allt såna förståndshandikappade lirare som man tackar när dom callar till rivern men inte träffar... En klen tröst men.

 

Jag lyckades på något sätt behålla lugnet.. spelade mig tillbaka och lite plus under kvällen och slutade på +- noll.. får jag väl ändå vara nöjd med. Prickade bland annat en royal, men som tyvärr inte gav så mkt..

Jag ska läsa lite böcker igen och komma tillbaka som en starkare spelare... känner ändå att jag är en vinnande spelare.. bara sista tiden utdragningrna har varit lite många. =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, nu har jag sett allt...

 

Jag hade tagit ett uppehåll på 5-6 dagar från pokern för att få ordning på mitt spel.

Nu för 5 min sen gick jag in på ett bord för att försöka igen. Första handen AA.. YES! Folk bettar och jag lyckas få upp potten tull 75$ (på ett 0.25/0.5 bord).. flopp kommer J87 turn K.. river 9. En rik idiot har synat mitt 28$ bet med QTo och tar hem det. den andre hade nåt lågt par...

 

Men hur kan man syna med QTo när jag tydligt representerar ett hägt par eller iaf AK... blir så trött!

 

Jo, jag förstår dig. När sånt händer vill man bara spy, men det är trots allt såna förståndshandikappade lirare som man tackar när dom callar till rivern men inte träffar... En klen tröst men.

 

Jag lyckades på något sätt behålla lugnet.. spelade mig tillbaka och lite plus under kvällen och slutade på +- noll.. får jag väl ändå vara nöjd med. Prickade bland annat en royal, men som tyvärr inte gav så mkt..

Jag ska läsa lite böcker igen och komma tillbaka som en starkare spelare... känner ändå att jag är en vinnande spelare.. bara sista tiden utdragningrna har varit lite många. =)

 

Du verkar förståndig du :D

Både starkt och oerhört viktigt att kunna behålla självförtroendet efter massa förbannade utdragningar. Så länge du tror på ditt spel om det är vinnande.

 

;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Game # 018,569,976 - Texas Hold'em No Limit 75/150 - Table "Turbo Freezeout 38710 5"

Game ended Tuesday 2004-Nov-16 12:50:36 AM GMT

 

Players:

OnkelJon (245.00 in seat 1)

Groundrush (2,900.00 in seat 2)

banderas76 (2,160.00 in seat 3)

tomluck (760.00 in seat 4)

Biblis (545.00 in seat 5)

broline (445.00 in seat 6)

Bloop (485.00 in seat 7)

Tompe (2,700.00 in seat 8)

eckoman (4,165.00 in seat 9)

 

Dealer: Bloop

Small Blind: Tompe (75.00)

Big Blind: eckoman (150.00)

 

Bloop was dealt: Ad - As

 

OnkelJon Fold

Groundrush Fold

banderas76 Fold

tomluck Fold

Biblis Call (150.00)

broline All-In (445.00)

Bloop All-In (485.00)

Tompe Call (410.00)

eckoman Fold

Biblis Call (335.00)

 

Flop 5c - 4c - 2s

 

Tompe Check

Biblis All-In (60.00)

Tompe Call (60.00)

 

Turn 5c - 4c - 2s - 6d

River 5c - 4c - 2s - 6d - 6c

 

Tompe shows: Ah - 9s (a pair of sixes)

Biblis shows: 6h - 5d (a full house, sixes full of fives)

 

Biblis wins: 120.00 side pot (with a full house, sixes full of fives)

Bloop shows: Ad - As (two pairs, aces and sixes)

Biblis wins: 120.00 side pot (with a full house, sixes full of fives)

broline shows: Jh - Jd (two pairs, jacks and sixes)

Biblis wins: 1,930.00 main pot (with a full house, sixes full of fives)

 

Härligt med poker ibland. Killen med JJ förstår jag. Likaså kanske att man synar med storstacken och A-9 men 6-5o? Han var väl pot committed tyckte han. :D

 

Bloop

 

*snyft*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

***** Hand History for Game 1243915766 *****

webde100 finished in tenth place.

30/60 TourneyTexasHTGameTable (NL) (Tournament 7564406) - Tue Nov 30 22:51:28 EST 2004

Table Table 11847 (Real Money) -- Seat 1 is the button

Total number of players : 9

Seat 1: HARRISBRTN (785)

Seat 2: dsp233 (985)

Seat 3: prssn (755)

Seat 4: bnjoker (850)

Seat 5: vram666 (590)

Seat 6: cmw77 (775)

Seat 7: RBGambler75 (425)

Seat 8: charrod76 (1370)

Seat 10: phanducminh (1465)

dsp233 posts small blind (15)

prssn posts big blind (30)

** Dealing down cards **

Dealt to prssn [ Ah, 8d ]

bnjoker folds.

vram666 folds.

cmw77 folds.

RBGambler75 raises (60) to 60

charrod76 calls (60)

phanducminh folds.

HARRISBRTN folds.

dsp233 folds.

prssn calls (30)

 

För ett minimiraise synar jag lätt från big blind, framför allt mot RBGambler som spelat ganska löst

 

** Dealing Flop ** : [ 9h, 8h, Qh ]

 

Ojdå, nötfärgsdrag + bottenparet. Jag checkar för att se vad RBGambler gör. Det är ganska tidigt i turneringen så jag tänker inte gambla för mycket i detta läget. Bestämmer mig för att folda om han satsar i trakterna av ett pottbet

 

prssn checks.

RBGambler75 bets (100)

charrod76 folds.

prssn calls (100)

 

100 blev satsningen. Ok, ett halvt pottbet kan jag väl köpa

 

** Dealing Turn ** : [ As ]

 

Ahh, inte helt fel. Sitter nu på två par som kan förbättras till både nötfärg och kåk. Checkar igen för att representera färgdraget, men är ganska övertygad om att jag har bästa handen just nu och kommer utan tvekan syna vilket bet han än gör

 

prssn checks.

RBGambler75 bets (100)

prssn calls (100)

 

Direkt efter att jag synat här ångrade jag att jag inte satte honom all-in med en checkraise eftersom jag var övertygad om att jag hade bästa handen

 

** Dealing River ** : [ 7h ]

 

Där satt den. Sätter honom all in

 

prssn bets (165)

RBGambler75 calls (165)

RBGambler75 is all-In.

 

Han funderar ett tag men bestämmer sig för att syna

 

Creating Main Pot with $925 with RBGambler75

** Summary **

Main Pot: 925 |

Board: [ 9h 8h Qh As 7h ]

prssn balance 1255, bet 425, collected 925, net +500 [ Ah 8d ] [ a flush, ace high -- Ah,Qh,9h,8h,7h ]

RBGambler75 balance 0, lost 425 [ Ac Ad ] [ three of a kind, aces -- Ac,Ad,As,Qh,9h ]

 

Det var som tusan. Han slowspelade raketerna och jag var efter hela vägen. Tack för det televerket. Alltså var det genialt av mig att inte raisa honom all in på turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Härligt med poker ibland. Killen med JJ förstår jag. Likaså kanske att man synar med storstacken och A-9 men 6-5o? Han var väl pot committed tyckte han. :D

Att 65o snubben går all in är väl inte så konstigt. Om han foldar så har han drygt 2 bb kvar och det vinner man inga turneringar på. Givetvis behöver han en dj-a massa tur för att ta hem en pott med 65o mot 3 andra. För ca 400 till kan han dra hem en pott på ca 2000, dvs han har pottodds på 1:4 (eller är det 4:1, jag lär mig aldrig vilket som ska stå först :D) Mot random kort hos hans motståndare vinner han ca 20% av ggr, dvs hans EV är ca +-0. Nu kan man ju dock förutsätta att motståndarna har bättre än random kort, fast mot era kort hade han faktiskt 18% vinstchans, så även om synen med tanke på pottoddset var marginellt fel uppvägdes det av att det var korrekt att ställa in (vilket han i princip gjorde när han synade preflop) med den stackstorleken han hade

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så blev det till slut min tur att posta en liten rolig utdragning med AA på handen.

 

Game # 021,777,108 - Texas Hold'em No Limit EUR 0.25/0.50 - Table "Malmkoping"
Game ended Saturday 2004-Dec-04 12:22:32 AM GMT

Players:
galenpitt                   (EUR 25.75 in seat 1)
jot                         (EUR 95.25 in seat 2)
rodger99                    (EUR 20.75 in seat 3)
Nero                        (EUR 72.75 in seat 4)
banjoboy                    (EUR 47.50 in seat 5)
Hissarn                     (EUR 5.25 in seat 6)
Tunah                       (EUR 48.75 in seat 7)
neverlose                   (EUR 16.75 in seat 8)

Dealer:                     jot
Small Blind:                rodger99    (0.25)
Big Blind:                  Nero        (0.50)

jot was dealt:              Ac - Ah

banjoboy                    Raise       (2.00)
Hissarn                     Call        (2.00)
Tunah                       Fold
neverlose                   Call        (2.00)
galenpitt                   Call        (2.00)
jot                         Raise       (8.00)
rodger99                    Fold
Nero                        Fold
banjoboy                    Call        (6.00)
Hissarn                     All-In      (3.25)
neverlose                   Call        (6.00)
galenpitt                   Call        (6.00)

Flop                        7s - 5d - 9c

banjoboy                    Check
neverlose                   Check
galenpitt                   Check
jot                         Bet         (16.00)
banjoboy                    Fold
neverlose                   All-In      (8.75)
galenpitt                   All-In      (17.75)
jot                         Call        (1.75)

Turn                        7s - 5d - 9c - 6s
River                       7s - 5d - 9c - 6s - 2d

galenpitt shows:            Ks - 8s  (a straight, nine high)
jot didn't show:            Ac - Ah  (a pair of aces)

galenpitt wins:             EUR 18.00 side pot (with a straight, nine high)
neverlose shows:            Kc - Kd  (a pair of kings)
galenpitt wins:             EUR 35.75 side pot (with a straight, nine high)
Hissarn shows:              Qh - Qs  (a pair of queens)
galenpitt wins:             EUR 26.00 main pot (with a straight, nine high)
Rake:                       EUR 2.50

 

Jag lämnade bordet en timme senare med €133, så det här känns som en bagatell jämfört med många andra utdragningar i den här tråden.

 

PS. Nån får gärna kolla upp hur stor chans man har att vinna med K8s mot AA, KK och QQ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Härligt med poker ibland. Killen med JJ förstår jag. Likaså kanske att man synar med storstacken och A-9 men 6-5o? Han var väl pot committed tyckte han. :D

Att 65o snubben går all in är väl inte så konstigt. Om han foldar så har han drygt 2 bb kvar och det vinner man inga turneringar på. Givetvis behöver han en dj-a massa tur för att ta hem en pott med 65o mot 3 andra. För ca 400 till kan han dra hem en pott på ca 2000, dvs han har pottodds på 1:4 (eller är det 4:1, jag lär mig aldrig vilket som ska stå först :D) Mot random kort hos hans motståndare vinner han ca 20% av ggr, dvs hans EV är ca +-0. Nu kan man ju dock förutsätta att motståndarna har bättre än random kort, fast mot era kort hade han faktiskt 18% vinstchans, så även om synen med tanke på pottoddset var marginellt fel uppvägdes det av att det var korrekt att ställa in (vilket han i princip gjorde när han synade preflop) med den stackstorleken han hade

 

Man förstår ju att när han väl gått in i potten så finns där ingen återvändo. Tror väl inte att jag skulle valt 6-5o som min "Do or Die"-attack. :)

 

Bloop

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Här kommer den värsta handen jag varit med om:

 

***** Hand History for Game 1295843790 *****

$0.5/$1 Hold'em - Monday, December 13, 11:39:37 EDT 2004

Table Table 25396 (Real Money)

Seat 9 is the button

Total number of players : 10

Seat 1: haloagain ( $27.5 )

Seat 2: disc13207 ( $27 )

Seat 3: DOCJW ( $34.5 )

Seat 4: fouroutof44 ( $15.75 )

Seat 5: sony4567 ( $18.75 )

Seat 6: action51 ( $16.13 )

Seat 7: Strono ( $32.12 )

Seat 8: PISDETZ ( $35.5 )

Seat 9: KTownBuck ( $27 )

Seat 10: brando7788 ( $29.62 )

brando7788 posts small blind [$0.25].

haloagain posts big blind [$0.5].

 

** Dealing down cards **

Dealt to Strono [ As Ac ]

disc13207 calls [$0.5].

DOCJW calls [$0.5].

fouroutof44 folds.

sony4567 calls [$0.5].

action51 calls [$0.5].

Strono raises [$1].

PISDETZ folds.

KTownBuck folds.

brando7788 calls [$0.75].

haloagain folds.

disc13207 calls [$0.5].

DOCJW calls [$0.5].

sony4567 calls [$0.5].

action51 calls [$0.5].

 

** Dealing Flop ** [ 7c, Ad, Kd ]

brando7788 checks.

disc13207 checks.

DOCJW checks.

sony4567 bets [$0.5].

action51 calls [$0.5].

Strono raises [$1].

brando7788 folds.

disc13207 calls [$1].

DOCJW calls [$1].

sony4567 calls [$0.5].

action51 calls [$0.5].

 

** Dealing Turn ** [ 6s ]

disc13207 checks.

DOCJW checks.

sony4567 bets [$1].

action51 calls [$1].

Strono raises [$2].

disc13207 calls [$2].

DOCJW folds.

sony4567 calls [$1].

action51 calls [$1].

 

** Dealing River ** [ 7h ]

disc13207 checks.

sony4567 bets [$1].

action51 folds.

Strono raises [$2].

disc13207 folds.

sony4567 raises [$2].

Strono raises [$2].

sony4567 calls [$1].

Strono shows [ As, Ac ] a full house, Aces full of sevens.

sony4567 shows [ 7s, 7d ] four of a kind, sevens.

sony4567 wins $26.5 from the main pot with four of a kind, sevens.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men fy fan. Ok om man sitter med AA och förlorar all in pre-flop mot nån tomte som synar med 4,4 och träffar triss men följande hände mig just.

 

Sitter med AA i mitten. Höjer upp pot efter 2 limpers. Får 2 callers innan bb ställer in 12.5 EUR. What the hell tänker jag, jaja finns mycket att tjäna, vill spela potten heads upp och slår in mina resterande 40 EUR. Blir callad av en kille bakom.

 

bb visar K,K, jag har A,A och killen som callar A,A. rofl skriver man i chatten och hoppas ingen kung kommer, då får vi åtminstone splitta. Dock kastas 4 klöver upp IN MY FACE och den andra killen med AA får färg. OMFG!

 

Jaja slog ner skiten innan jag tiltar för det var farligt nära man började tilta där! Pissdag men jäkla massa riverbeats. Well not much to do thats poker...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grabbar, jag har nog ett av de teoretiskt hårdaste bad beatsen med AA här. Det är 20$ SNG, 5 pers kvar. Jag har normal stack och sitter på BB. En kille höjer mig och det blir preflop all-in.

 

Jag njuter när han visar upp AKo. Särskilt när flop kommer 2, 5, och 7 i regnbågens färger. Eftersom det är en bad beat, vet ni exakt vilka turn och river-korten var.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

A A på given. Raise 4xbb från mig. Fi höjer till 10xbb! All-in från min sida, han går med (pott 250 dollar). Han visar 2 9 :)

 

Flop: A 9 3 i alla möjliga fäger

 

Turn : 2

 

River (jag ni tror rätt) : 9

 

Jag bröt ihop och spelade inte på på ett par veckor! Hur faan kan han gå med på all-in?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A A på given. Raise 4xbb från mig. Fi höjer till 10xbb! All-in från min sida, han går med (pott 250 dollar). Han visar 2 9 :)

 

Flop: A 9 3 i alla möjliga fäger

 

Turn : 2

 

River (jag ni tror rätt) : 9

 

Jag bröt ihop och spelade inte på på ett par veckor! Hur faan kan han gå med på all-in?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min värsta förlust med AA var mot en A2.

 

Det var några limpers tidigt, och spelaren med A2 höjde ganska bra, tillräckligt för att jag kunde nöja mig med att ta hem potten preflop, så jag ställde in med mina AA ungefär 80$. Buy in var 50$ och spelaren som höjde hade lika mycket som jag.

 

Jag får syn av honom och blir nöjd när jag ser hans A2, men när floppen kommer så utbyts min nöjdhet mot helt andra känslor... :evil:

 

Floppen kommer K 2 2, och följs av rags... så självklart vinner han det hela. Sensmoralen är helt klart att inte ta något för givet när man hamnar all in preflop med AA.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A A på given. Raise 4xbb från mig. Fi höjer till 10xbb! All-in från min sida, han går med (pott 250 dollar). Han visar 2 9 :)

 

Flop: A 9 3 i alla möjliga fäger

 

Turn : 2

 

River (jag ni tror rätt) : 9

 

Jag bröt ihop och spelade inte på på ett par veckor! Hur faan kan han gå med på all-in?

 

Du har ju högre kåk

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...