Gå till innehåll

ARTIKEL: Pokermiljonen får ny programledare


saltasten

Recommended Posts

Gry Forsell, vilken tabbe, kommer aldrig se pm igen :twisted:

 

Gry är grymt snygg. Jag kommer ihåg när jag var fjortis och Gry var programledare i något ungdomsprogram. Vilka tider!

 

Gry verkar dessutom vara skärpt. Jag har hört henne ibland på Radio Match ihop med Adam Alsing (sänds på Mix Megapol i andra delar landet).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sjukt skönt att bli av med Jocke, en trevlig typ men så fruktansvärt okunniga analyser och Glimne (vågar/kan inte) rätta till honom. Sån sjuk skillnad mot Ken på femman som drar djupa analyser av välspelade händer. Hursomhelst, att nu kasta in Gry som programledare känns ju bara skit. Ska hon vara vår svenska Shauna Hiatt? Patetiskt, ett hån mot alla pokerälskare.

 

Låt mig dra en parallell. När jag tittar på champions league fotboll vill jag ha analyser och kommentarer utav proffesionell karaktär och det får jag i alla kanaler. Men varför ska pokern behöva dras med okunniga personer? Vi kallar väl inte in Naken-Janne eller liknande när Sverige spelar landskamper i fotboll. Näe, det här var dessvärre mycket tråkigt att höra...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja blir faan less, när de precis lyckats få ordning på de största felen sen första säsongen.. Så byter de ut Geigert?

 

Den enda del som i mina ögon varit klockren direkt från pokermiljonens födelse.. Skrämmande, vet inte mkt om Forsells pokerkunskaper, men de ansvariga för detta beslut kan inte vara några stora pokerkännare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sjukt skönt att bli av med Jocke, en trevlig typ men så fruktansvärt okunniga analyser och Glimne (vågar/kan inte) rätta till honom.

 

Uhhh... säker på att du inte förväxlade namnen där? Känns mest som Geigert tyckte Glimne flummade på men inte vågade säga nåt, av det lilla jag sett.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vilket skämt....Geigert var faktiskt bra och sympatisk men Gry Forsell???? vafan kan hon om poker, äckliga tv4 har precis blivit ännu mer äckligare...det enda som fattas nu är att de sätter in en skåne tös som bryter sjukt mkt på skånska o e lite sådär intressant annorlunda...varför inte slänga in sopa-Tone också....hata tv4

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sjukt skönt att bli av med Jocke, en trevlig typ men så fruktansvärt okunniga analyser och Glimne (vågar/kan inte) rätta till honom. Sån sjuk skillnad mot Ken på femman som drar djupa analyser av välspelade händer. Hursomhelst, att nu kasta in Gry som programledare känns ju bara skit. Ska hon vara vår svenska Shauna Hiatt? Patetiskt, ett hån mot alla pokerälskare.

 

Låt mig dra en parallell. När jag tittar på champions league fotboll vill jag ha analyser och kommentarer utav proffesionell karaktär och det får jag i alla kanaler. Men varför ska pokern behöva dras med okunniga personer? Vi kallar väl inte in Naken-Janne eller liknande när Sverige spelar landskamper i fotboll. Näe, det här var dessvärre mycket tråkigt att höra...

 

Vi börjar från början...

 

Mitt jobb är att vara programledare "hej och välkomna.." osv, samt kommentator "nu tittar vi på floppen...en dam, en tvåa och ett Ess ...två hjärter...bra flopp för xxx som träffar toppparet....." osv. INTE expert som skall analysera. Det är Dan Glimnes jobb, inte mitt. MEN när, och det skedde väl ca 23 ggr per efterspeakning, experten falerar i sina bedömningar med "öhhh..." eller "ojojojoj" så får man ta till det lilla man har lärt sig efter 6 års spelande och överföra det i TV. Jävligt märkligt blir det kan jag säga, men det är inte därför jag får gå. Det beror på att Unibets marknadschef tillsammans med TV4+ programchef ville ha en kvinnlig programledare redan från säsong 1. Nu hade de hittat den optimala ersättaren och det blev då Gry Forsell. Så enkelt var det.

 

Tack annars för alla fina ord ni skriver... :oops:

 

Jag kommer tillbaka!

 

Joakim

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lär bli världsklass med Gry och Glimne,känns ungefär som att Grynet och John Pohlman skulle kommentera VM-finalen i fotboll.

:lol: WOORD!

 

Allvarligt talat, är inte detta ett stort bakslag för pokerns utveckling så säg?

 

Geigert rättade Glimne vid flertalet tillfällen, och jag tvivlar på att Gry kommer lyckas göra detta på ett så "fint" sätt som Jocke gjorde i år.

 

Faktum är att detta är det ENDA pokerprogram som hela svenska befolkningen har möjlighet att se, hur fan ska nu kiddsen lära sig holdem!?

 

Citat från finalen efter Eckeskoogs syn mot Bo Sehlstedt:

"Det är en världsmästarsyn" :shock:

 

EDIT, kanske inte bör nämnas att det var mäster Dan som kommenterade synen!?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fattar inte varför ni orkar bry er om ett så kasst program som pokermiljonen! Vem fan vill se dåligt producerad poker med urusla kändisdeltagare! Hoppas verkligen Tv5s program Poker kommer tillbaka i höst!

 

All heder åt Joakim G dock som skötte sig utmärkt i de 2 avsnitt som jag sett denna säsong av pokermiljonen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säsong 1: Nästan lite klent och dåligt.

Säsong 2: Riktigt bra! Och Jocke lyfte sig en sisådär 2000000000000 mil som pokerkommentator ifrån säsong 1.

 

Säsong 3: ........lär bli kasst och Pokermiljonen kanske tappar många tittare? Jag kan tänka mig att jag inte kommer titta lika mycket iaf. Kan aldrig tro att Gry kan ersätta Jocke. (dock är Gry en grym programledare, men poker?? Njae...tvivlar.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kombinationen Programledare och pokerexpert har ju funkat tidigare se bara på 5ans Poker med Martin Björk och Ken. De som PM fallerar på i detta fall är dock Dan Glimnes passivitet/ ignorans samt programledarens del i kommenteringen och analysen. Tänkt er själva om Martin Björk hade suttit och analyserat spelet i femman... Var sak har sin plats, snälla låt dem stå där de står bäst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...