Gå till innehåll

NLT - Tvåpar mot enfärgad bräda?


Recommended Posts

Floppar högsta tvåpar mot enfärgad bräda. Inga reads.

 

 

Texas Hold'em $0.25-$0.25 NL (real money), #1,637,599,982

Table Charleroi, 27 Dec 2005 12:09 PM ET

 

 

 

Seat 1: boostedgti ($21.95 in chips)

Seat 2: corrall29 ($17.25 in chips)

Seat 3: pesen1 ($6 in chips)

Seat 4: jj2501 ($2.05 in chips)

Seat 5: catfiend ($26.40 in chips)

Seat 7: robinhsu1981 ($4 in chips)

Seat 8: mrBrighthead ($22.60 in chips)

 

 

 

ANTES/BLINDS

corrall29 posts blind ($0.15),

pesen1 posts blind ($0.25).

 

Jag plockar upp A 10

 

PRE-FLOP

jj2501 folds,

catfiend folds,

robinhsu1981 calls $0.25,

mrBrighthead calls $0.25,

boostedgti calls $0.25,

corrall29 calls $0.10,

pesen1 checks.

 

FLOP [board cards AC,5C,10C ]

 

corrall29 checks,

pesen1 checks,

robinhsu1981 checks,

mrBrighthead bets $1,

boostedgti bets $2.50,

corrall29 folds,

pesen1 folds,

robinhsu1981 folds,

mrBrighthead bets $5,

boostedgti bets $19.20 and is all-in,

mrBrighthead calls $15.70.

 

Ska degen in med högsta tvåpar mot enfärgad bräda?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Riktigt röriga HH's du postar. Går de att "spalta upp" på nåt sätt, så att de blir lite mer lättlästa?

 

2. Du borde ta för vana att skriva exakt vilken hand du är delad, även om du här skrev "top 2" och färger då förstås inte spelar roll.

 

3. Försök ta med lite om bordsstämning och/eller reads. Särskilt en sån här hand är ju nästan omöjlig att svara på utan reads, tycker jag. Du kan ju leda stort mot en fisk, men ligga ordentligt bakom en bra spelare. Jag tror oftast du ligger efter i det här läget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Riktigt röriga HH's du postar. Går de att "spalta upp" på nåt sätt, så att de blir lite mer lättlästa?

 

2. Du borde ta för vana att skriva exakt vilken hand du är delad, även om du här skrev "top 2" och färger då förstås inte spelar roll.

 

3. Försök ta med lite om bordsstämning och/eller reads. Särskilt en sån här hand är ju nästan omöjlig att svara på utan reads, tycker jag. Du kan ju leda stort mot en fisk, men ligga ordentligt bakom en bra spelare. Jag tror oftast du ligger efter i det här läget.

 

1. Jag kopierar HHs rakt av, jo visst går det, har inte uppfattat dom som räriga.

 

2. Ja, lär mig alldrig det att det inte står vilken hand jag blir delad

 

3. Jag multitablar, har inga reads, vilket jag kanske också borde skriva.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3. Jag multitablar, har inga reads, vilket jag kanske också borde skriva.

 

Vill inte låta gnällig, men det där säger så många, och jag har lite svårt att förstå det. De flesta spelare som spelar regelbundet multitablar ju, och jag menar nån känsla får man ju för sina motspelare, får man inte? Jag multitablar också, och jag brukar ha en ganska hyffsad uppfattning om de flesta vid bordet efter en halvtimme-timme, tycker jag. Typ om en spelare är TAG, lös, om han övervärderar TP/överpar och såna saker. Det räcker ju att man spelar ett par potter till showdown så får man ju en sån uppfattning. Eller?

 

Som sagt, vill inte låta gnällig. Tycker bara det där med "inga reads" i varje hand är lite...märkligt. ;)

 

Om jag får ge ett generellt råd på handen så säger jag nog fortfarande, efter hur den spelas och givet att fi är normalduktig, att du oftast ligger efter när hans pengar åker in där. Antingen mot ett set eller en låg färg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...