Gå till innehåll

NLT - AQo, svåra beslut på turn/river.


Recommended Posts

Hade spelat några potter mot Mr_Snow förrut och han är inte en så bra spelare, ganska dålig faktiskt.

 

 

Game # 195304903 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,50/1,00 - Table "Altea"

Game ended 2005-12-20 14:44:10 GMT+01:00

 

Players:

Mr_Snow (EUR 130,15 in seat 1)

clawtter1 (EUR 69,15 in seat 2)

juansweden (EUR 100,00 in seat 3)

nadz85 (EUR 27,05 in seat 4)

gaborik (EUR 100,50 in seat 5)

Viktory (EUR 99,25 in seat 6)

 

Dealer: nadz85

Small Blind: gaborik (0,50)

Big Blind: Viktory (1,00)

 

juansweden was dealt: :Ad: - :Qh:

 

Mr_Snow Call (1,00)

clawtter1 Call (1,00)

juansweden Raise (4,75) Given raise preflop med 2 limpers, höjer ganska rejält för att isolera mig mot en spelare.

nadz85 Fold

gaborik Fold

Viktory Fold

Mr_Snow Call (3,75)

clawtter1 Fold

 

Flop :Ac: - :Jd: - :8c:

 

Mr_Snow Check

juansweden Bet (7,75) Träff! Bettar i vanlig ordning efter en raise.

Mr_Snow Raise (15,50)

juansweden Call (7,75) En miniraise emot mig, enkel syn

 

Turn :Ac: - :Jd: - :8c: - :8s:

 

Mr_Snow Bet (21,00)

juansweden Call (21,00) Vad sjutton kan han ha, jag synar även här. Har han drag eller en färdig hand? Om han har drag, varför beta så hårt när bordet parar sig?

 

River :Ac: - :Jd: - :8c: - :8s: - :2d:

 

Mr_Snow All-In (88,90)

juansweden ???

 

 

Vad ska jag göra på rivern? Spelar jag handen rätt i allmänhet eller bör jag höja/folda turn? Vad sätter ni honom på utifrån den informationen vi fått.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker den här handen känns väldigt readberoende av hur dålig han är. Hur har du sett honom 1, spela TPNK tidigare, 2, spela en bra träff tidigare 3, spela drag tidigare. Det du slår är ju ett sämre A, men skulle han spela det så aggresivt? AJ/J8/JJ kanske? Fast om han är riktigt dålig brukar ju såna fiskar inte spela såna händer så starkt, och JJ antar jag att han höjer preflop. 88 känns ju långsökt när 8:an faller på turn. Så de händer du slår är ju A-sämre kicker eller ett missat drag - kombodraget kanske, KQ :club: ? Jag skulle låta tidigare händer avgöra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker gott du kan folda på turn, om du inte har nån read ang. bet size. Vad kan han ha som du slår egentligen? AT,A9 eller T9c. Har svårt att tro att nån spelar Ax eller endast flushdrag så hårt på denna nivån (readberoende såklart.) Hans möjliga händer är väl ffa AJ, A8. Ev limpad AK, JJ eller klonkat fyrtal med 88. Så om han inte är dunderfisk så slår han dig nog med ett tvåpar redan på flop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tittar man på hur han spelar, så tycker jag mycket tyder på att han har ett monster, kanske till och med fyrtal.

Först limp, sen syn av en ganska saftig raise, tycker det är ett typiskt tecken på ett litet par (nog skulle han höjt JJ???).

Check-raise på floppen, dessutom miniraise för att få in mer stålar i potten. Sen inser han att du knappast faller för en checkraise till, och kör på att betta ut direkt. När rivern kommer kör han ett saftigt bet för att få dig att tro att det är en bluff, o få en syn av sitt monster.

Jag skulle slänga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv var jag inne på psatiws linje om att J8 är den enda troliga handen, 88 tror jag 90% av 0.5/1 spelarna checkar på turn och betar rivern. J8 eller ren bluff. Så jag gjorde såhär:

 

juansweden All-In (58,75)

Mr_Snow Payback (30,15)

 

Mr_Snow shows: 5d - 6d (a pair of eights)

juansweden shows: Ad - Qh (two pairs, aces and eights)

 

juansweden wins: EUR 199,50 (with two pairs, aces and eights)

Rake: EUR 3,00

 

 

 

 

Denna gången var det ju rätt spelat, men det jag tänkt en del över. Är det ett vinnande spel i längden? Eller har han J8/88/slowplayade AA så många gånger att jag bör folda på turn när han betar hårt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv var jag inne på psatiws linje om att J8 är den enda troliga handen, 88 tror jag 90% av 0.5/1 spelarna checkar på turn och betar rivern. J8 eller ren bluff. Så jag gjorde såhär:

 

Varför är inte AJ troligt? Det känns betydligt vettigare än J8.

 

Den bör man väl höja med först ut på ett shorthandedbord? limp-call låter inte så vettigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...