Gå till innehåll

NLT - Klurig hand med ATc


Recommended Posts

Eurobet. Motståndaren är en TAG-spelare och i min mening kompetent.

 

Texas Hold'em $2-$2 NL (real money)

Seat 1: twistyleft ($328 in chips)

Seat 2: Frolfer5 ($230.10 in chips)

Seat 3: i_raise_ya16 ($205.20 in chips)

Seat 4: big_zac ($170 in chips)

Seat 5: hero ($269.20 in chips)

Seat 6: werekorren ($480.60 in chips)

Seat 7: gavin_cn ($130.35 in chips)

Seat 8: Govish ($152.60 in chips)

Seat 9: airallnite2 ($50.40 in chips)

Seat 10: llp19 ($188 in chips)

ANTES/BLINDS

werekorren posts blind ($1), gavin_cn posts blind ($2).

 

hero was dealt [ A :club: T :club: ]

 

PRE-FLOP

Govish calls $2

5 folds

big_zac calls $2,

hero calls $2,

werekorren bets $6,

gavin_cn calls $5,

Govish calls $5,

big_zac calls $5,

hero calls $5. - Vill se floppen med den, något kul kan ju komma.

 

FLOP [ 9 :spade: 6 :club: 8 :club: ]

 

Nice flop, hålpipan och nötfärgdraget. När werekorren bettar ut så synar som synes Govish, varför jag väljer att inte raisa. Rätt / fel i din åsikt?

 

werekorren bets $15

gavin_cn folds,

Govish calls $15,

big_zac folds,

hero calls $15.

 

TURN [A :heart: ]

 

Starkt bet av werekorren här på turn och jag blir lite konfunderad. Min ursprungliga tanke var AK / KK / QQ, men jag vet inte riktigt var jag står nu. Bedömer dock att min tia är levande också, vilket gör att jag har en hel bunte outs, därför tar jag synen.

 

werekorren bets $50

Govish folds

hero calls $50.

 

RIVER [J :diamond: ]

werekorren bets $140, hero ? - Missar som synes helt färgen och stegen, men nu slänger werekorren ut ett riktigt starkt bet. Har han träffat set i knäktar, eller försöker han bara bluffa bort mig? Skulle han betta såhär hårt på rivern med KK?

 

Skulle vilja ha lite input på handen i allmänhet. Känner att jag spelade den helt okej, oavsett vad jag gjorde på rivern och utgången av handen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du spelade ju passivt genom hela handen :D. Jag tycker du borde raisa antingen på flopp/turn. på floppen är en syn helt okej tycker jag. På turn ska degen in iaf.

 

På turn har jag dryga 240$ i stacken. Jag ser ingen anledning att trycka in hela stacken där om jag nu ligger under, då jag är rätt säker på att jag får syn om jag trycker, och att jag kommer få tillräckligt betalt på rivern av honom också om jag får min färg, stege eller om det nu är levande, tvåpar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du skriver att han är TAG och kompetent. Man får intrycket av att det inte är varken en move-kille eller nån som skulle betta hårt med KK på den turn. Givet hans preflopspel och spelet på turn kan han bara ha AA och hoppas på att du sitter på det lägre settet.

 

Synen på floppen tycker jag är bra. På turn är det bara att folda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du skriver att han är TAG och kompetent. Man får intrycket av att det inte är varken en move-kille eller nån som skulle betta hårt med KK på den turn. Givet hans preflopspel och spelet på turn kan han bara ha AA och hoppas på att du sitter på det lägre settet.

 

Synen på floppen tycker jag är bra. På turn är det bara att folda.

 

Jag tycker det är för vekt att lägga sig på turn, du har ju färgdraget och genom att esset kom så fick du högt par, jag hade velat se ett kort till i det här läget, inte heller säkert att han bombar igen på river. När sedan färgdraget inte går in och han betar så pass mycket på river blir det en svår syn med den read du har på honom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...eller nån som skulle betta hårt med KK på den turn.

 

Fast om han nu sitter med KK, hur ska han då vinna potten om inte representera ett starkt äss på turnen? Han behöver ju inte sätta mig eller den andre på ett äss då ingen raisade preflop och vi synade hans bet på floppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast om han nu sitter med KK, hur ska han då vinna potten om inte representera ett starkt äss på turnen?

 

Meh, fan vad du hackar! ;)

 

Okej, jag hör vad du säger. Kanske inte helt fel att ta en syn där, nej. Man vill ju inte gärna släppa KK hursomhelst och han vet ju att han får det jobbigt om han checkar den. Däremot lär det ju inte vara nåt han direkt gillar att göra rakt in i 2 fi's som synat den där sköna floppen och bara väntar på att kunna få mer av hans överparpengar.

 

Han behöver ju inte sätta mig eller den andre på ett äss då ingen raisade preflop och vi synade hans bet på floppen.

 

Varför kan han inte ha en A(Q-T) :club: hand med i tankarna om era eventuella HD's? Den tanken skulle jag ha tänkt med kungarna där. Och nåt av setten såklart. Och stegen. Och kombodragen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför kan han inte ha en A(Q-T) :club: hand med i tankarna om era eventuella HD's? Den tanken skulle jag ha tänkt med kungarna där.

 

Jag limpar ju in, och jag brukar inte spela såhär passivt i vanliga fall :) Den andra killen vet jag inte, men två limpare där sätter jag inte på nå vidare A.

 

Men det är ju det som är kul med den här handen.. finns många sätt att spela den på och oändliga sätt att tänka :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...