Gå till innehåll

NLT - Topparet, hur ska det spelas?


mariani

Recommended Posts

Texas Hold'em $0.25-$0.25 NL (real money), #1,611,329,549

Table Turin, 20 Dec 2005 8:16 AM ET

 

 

 

Seat 1: xSTUCAZZx ($2.50 in chips)

Seat 2: Fizzeleppa ($24.40 in chips)

Seat 3: xx Black1 ($25 in chips)

Seat 5: nestegg1 ($9.75 in chips)

Seat 6: MattUK55 ($45.80 in chips)

Seat 7: penolope ($24.35 in chips)

Seat 8: Zibadunga ($12.20 in chips)

Seat 9: mawatar ($23.80 in chips)

Seat 10: solybi ($18.10 in chips)

 

 

 

ANTES/BLINDS

Fizzeleppa posts blind ($0.15), xx Black1 posts blind ($0.25).

 

PRE-FLOP

nestegg1 calls $0.25, MattUK55 calls $0.25, penolope calls $0.25, Zibadunga folds, mawatar[AC, KD] bets $1, solybi folds, xSTUCAZZx folds, Fizzeleppa calls $0.85, xx Black1 folds, nestegg1 calls $0.75, MattUK55 calls $0.75, penolope calls $0.75.

 

FLOP [board cards 7H,9D,KC ]

Fizzeleppa checks, nestegg1 checks, MattUK55 checks, penolope bets $0.50, mawatar bets $4, Fizzeleppa folds, nestegg1 folds, MattUK55 folds, penolope calls $3.50.

 

TURN [board cards 7H,9D,KC,8S ]

penolope checks, mawatar bets $7, penolope calls $7.

 

RIVER [board cards 7H,9D,KC,8S,6H ]

penolope bets $12.35 and is all-in, mawatar folds.

 

SHOWDOWN

penolope wins $39.10

 

 

Hej!

Hur skulle jag spelat denna hand pressat ännu mera på floppen eller, men jag tänkte att jag kör ungefär en pottbet?

Sedan vad gjorde jag mer för fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det stora felet du gör är att du raisar för lite preflop. Ungefär $2 tycker jag är lagom, du behöver inte ens bli ledsen om alla foldar eftersom du ändå tjänar 4,5bb på det. Som det blev nu fick du med dig fyra motståndare vilket är alldeles för mycket för att man ska vilja spela om hela sin stack med ett ynka toppar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men jag har som grund att raisa 4BB på AA, AK, AQ, KQ, KK, QQ och JJ både suited och off, är det en bra grundstrategi?? Även om jag skulle raisat mera nu eftersom det var så många som hade gått med innan eller?

Kan det vara bra eller ska jag raisa mer eller mindre eller ändra mina starthänder något?

Jag spelar microlimit NL25 eller NL50.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men jag har som grund att raisa 4BB på AA, AK, AQ, KQ, KK, QQ och JJ både suited och off, är det en bra grundstrategi?? Även om jag skulle raisat mera nu eftersom det var så många som hade gått med innan eller?

Kan det vara bra eller ska jag raisa mer eller mindre eller ändra mina starthänder något?

 

En bättre tumregel är 4bb+1bb för varje snubbe som limpat innan dig. I det här fallet alltså 4bb+3bb= $1.75. Annars får limparna för bra potodds, och hittar väl den första synen så kommer ofta alla andra att syna också.

 

Och byt ut KQ mot TT.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

KQo är ju inge vidare, kanske om du sitter i sen pos och många har foldat, då kan man spela den ok. KQs är inte så tokig på fullbord men den kan vara lite svårspelad också. TT ska du defenitivt höja bra med preflop, gör du inte det och du har många spelare med dig och nåt överkort kommer är oddsen att du slagen stora.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...