Gå till innehåll

Svårt att komma över en viss gräns, hjälp?


pimooo

Recommended Posts

Har spelat poker några månader, dom senaste har jag spelat ganska mycket, framförallt senaste veckorna har jag spelat enormt mycket internetpoker, runt 10 timmar om dagen.

 

Jag spelar Holdem NL 0.5/0.10 eller 0.10/0.20 vanligtvis.

 

Saken är den att jag har svårt att få min bankroll att växa, när jag kommer lite över 100 dollar brukar jag inte klara av att spela plus mer, vet inte varför, så då brukar jag spela bort endel för att sedan spela upp mig till runt 100 dollar igen.

 

Någon som varit med om något liknande?, hur kommer man över "gränsen"?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 timmar om dagen låter rätt mycket, borde vara svårt att spela sitt A-game under så lång tid?

 

Annars känner jag igen mig lite grann, hade samma problem i begynnelsen, jag löste det genom att plocka ut 75% av degen på kontot och tvinga mig själva att spela upp mig igen.

 

Lycka till :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som Asaraya säger... Du sitter för länge, helt enkelt. Jag hade själv problem med detta i början, det jag gick plus förlorade jag när jag var trött och okoncentrerad. Gick det bra en period så började jag också tappa min disciplin och respekten för motståndarna, med följd att jag spelade lösare och sämre.

 

Spela inte för länge och inte när du är trött, hungrig, okoncentrerad osv osv, så löser det sig säkert. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...