Gå till innehåll

Intresse kring Ungdoms-SM?


Rotoroberts

Recommended Posts

  • Svars 143
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

garpen>>> Aha, okej. Jag som trodde att tävlingen skulle vara för samtliga ungdomar och inte enbart för 17-åringar. Visst, du får gärna vänta en massa jävla månader på att kunna anmäla dig till "riktiga" turneringar, men det finns folk under 17 som inte pallar att vänta ett par år innan de kan delta i en stor turnering.

 

Jag tror inte att du har insett hur många home games som kommer att spelas denna söndag kväll, och, tro det eller ej, pengar är faktiskt inblandade! Tusentals unga män kommer att spelar bort studiebidraget efter ett par timmar, så varför inte anordna en turnering där man inte kan förlora mer än 300:-?

 

Freezeout, love it!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

haha,ok,,sry,,men isåfall,,hur kan du vara emot ett USM när du själv (som jag antar att du gör) spelar poker online när du är under 18? :?:)

 

För jag tycker inte man skall uppmuntra minderåriga att bryta mot lagen, som man faktiskt gör om man arrangerar turneringen. För det är ganska stor skillnad på homegames och en turnering som enbart riktar sig till minderåriga.

 

Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge.. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

garpen>>> Aha, okej. Jag som trodde att tävlingen skulle vara för samtliga ungdomar och inte enbart för 17-åringar. Visst, du får gärna vänta en massa jävla månader på att kunna anmäla dig till "riktiga" turneringar, men det finns folk under 17 som inte pallar att vänta ett par år innan de kan delta i en stor turnering.

 

Jag tror inte att du har insett hur många home games som kommer att spelas denna söndag kväll, och, tro det eller ej, pengar är faktiskt inblandade! Tusentals unga män kommer att spelar bort studiebidraget efter ett par timmar, så varför inte anordna en turnering där man inte kan förlora mer än 300:-?

 

Freezeout, love it!

 

Jaha, men då blir det genast mkt bättre när det är ännu yngre spelare som ska vara med, jag blir verkligen lättad!

 

Och är man yngre än 17 och inte pallar vänta flera år för o lira större turneringar så finns det föreningar för spelberoende.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

personalities skrev:

"Jag tror inte att du har insett hur många home games som kommer att spelas denna söndag kväll, och, tro det eller ej, pengar är faktiskt inblandade! Tusentals unga män kommer att spelar bort studiebidraget efter ett par timmar, så varför inte anordna en turnering där man inte kan förlora mer än 300:-? "

 

Svar:

 

För att det är olagligt. Visst, det är olagligt att anordna en allmän turnering för myndiga också, men det är allmänt accepterat. Det är däremot inte allmänt accepterat att anordna öppna turneringar åt ungdomar. Därför tycker jag den bästa idén är att sponsrade prylar delas ut i priser. På så sätt kostar det inte undomarna något mer än kanske en husavgift. Sätter man också titeln så att det blir ett ungdoms-SM är det ju också en ära att vinna och kommer därför dra många deltagare.

Hoppas detta blir av!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För han kanske inser att för den stora massan av underåriga är pokern en riskabel grej som de klarar sig bättre utan?

 

Snälla,,hoppas du skämtar?Menar du att det är ett giltigt motiv att han tycker att bara han klarar av poker och inte den stora massan?När vi röstar fram pokerforum.nu's mest korkade inlägg har vi en given guldkandidat..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För jag tycker inte man skall uppmuntra minderåriga att bryta mot lagen, som man faktiskt gör om man arrangerar turneringen. För det är ganska stor skillnad på homegames och en turnering som enbart riktar sig till minderåriga.

 

Och du menar att det är inte olagligt att som minderårig spela onlinepoker antar jag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snälla,,hoppas du skämtar?Menar du att det är ett giltigt motiv att han tycker att bara han klarar av poker och inte den stora massan?När vi röstar fram pokerforum.nu's mest korkade inlägg har vi en given guldkandidat..

 

Undantaget bekräftar förvisso regeln.

 

Dessutom har ingen sagt att han sagt att bara han klarar av pokern. Inom en given åldersgrupp finns det en majoritet som inte kan hantera de negativa påfrestningarna som poker ger vid förlust, särskilt om man har begränsat med resurser, och det finns inom samma åldersgrupp en minioritet som kan hantera det av olika anledningar, må det vara personlig mognad eller en rulle där 500kr förlust inte är mer än en flugskit i nilen.

 

edit:

 

Korkat inlägg? Tillåt mig le.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker att ett USM för minderåriga är en perfekt möjlighet att marknadsföra pokern som något som fördärvar ungdomar och får de att spela bort hela studiebidraget.

 

Skulle jag vara kvällstidningsjournalist skulle jag dräggla över den här idén - ger möjligheter till så sköna rubriker så det inte finns:

 

"Olaglig pokerturnering gör hundratals ungdomar spelberoende"

"Johan, 17, blev knivhuggen över en pokerskuld"

"Minderåriga uppmuntras till spel om pengar i olaglig turnerning"

"Pelle: Jag spelade bort pappas Rolex"

"Sveriges största pokerforum uppmuntrar minderåriga till spel"

 

Jag har inget principiellt emot att ungdomar spelar, men vad är det för mening med att göra ett offentligt och stort evenemang av det hela? Det gagnar knappast pokern, det gagnar verkligen inte arrangörerna och de minderåriga som vill spela gör det ändå - däremot så skulle säkert Aftonhoran kunna trycka ut en rad negativa artiklar i ämnet.

 

Hmm. Kanske ska skriva ihop artiklar under de fem ovanstående rubrikerna och skicka till Aftonbladet pre-factum, då kanske jag får lite deg för att finansiera mitt eget spelmissbruk....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller helt med dig Parre. Visst hade det varit kul och säkert väldigt uppskattat av många men riskerna är alldeles för stora. Och nu menar jag inte risker med spelmissbruk.

 

Om man ska anordna nånting öht så ska det vara med sponsorprylar i potten, att ha buy in på ens en krona kommer definitivt att förstoras upp av pressen, tro mig.

 

Vi kan väl skeppa över 200 16-åringar till Prag och ge de varsitt helrör så kanske vi bevisar att ungdomar VISST kan supa! :P OBS! Jätte-ironi och bör inte betraktas som ett inlägg i debatten!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Se det som ett jippo. Jag håller fortfarande fast vid att en enda pokerturnering kan skada ungdomars beteende om pengars värde etc. Den enda avgift som kommer att läggas är en husavgift på ungefär 50:-, och sedan kan eventuellt den roliga idén om ett glas saft för 300:- vara en möjlighet om man inte får ihop tillräckligt med sponsorer. Deltagarna kommer att spela om äran istället för massvis med laxar.

 

Förresten så är hemsidan snart klar och bör läggas upp på webben idag eller imorgon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ska skratta gott om socialförvaltningen i den kommunen turneringen ska spelas i får nys om det här. Då blir det "bye-bye" till denna makabert dåliga ide.

 

Det vill säga, ifall det nu skulle finnas någon som råkar bry sig om just det här. Vilket det säkert gör.

 

Hoppas jag i allafall... vore ju en dålig socialförvaltning annars.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För han kanske inser att för den stora massan av underåriga är pokern en riskabel grej som de klarar sig bättre utan?

 

Snälla,,hoppas du skämtar?Menar du att det är ett giltigt motiv att han tycker att bara han klarar av poker och inte den stora massan?När vi röstar fram pokerforum.nu's mest korkade inlägg har vi en given guldkandidat..

 

Vem har sagt att jag klarar av poker? :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För jag tycker inte man skall uppmuntra minderåriga att bryta mot lagen, som man faktiskt gör om man arrangerar turneringen. För det är ganska stor skillnad på homegames och en turnering som enbart riktar sig till minderåriga.

 

Och du menar att det är inte olagligt att som minderårig spela onlinepoker antar jag?

 

Jorå, de e lika olagligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker att ett USM för minderåriga är en perfekt möjlighet att marknadsföra pokern som något som fördärvar ungdomar och får de att spela bort hela studiebidraget.

 

Skulle jag vara kvällstidningsjournalist skulle jag dräggla över den här idén - ger möjligheter till så sköna rubriker så det inte finns:

 

"Olaglig pokerturnering gör hundratals ungdomar spelberoende"

"Johan, 17, blev knivhuggen över en pokerskuld"

"Minderåriga uppmuntras till spel om pengar i olaglig turnerning"

"Pelle: Jag spelade bort pappas Rolex"

"Sveriges största pokerforum uppmuntrar minderåriga till spel"

 

Jag har inget principiellt emot att ungdomar spelar, men vad är det för mening med att göra ett offentligt och stort evenemang av det hela? Det gagnar knappast pokern, det gagnar verkligen inte arrangörerna och de minderåriga som vill spela gör det ändå - däremot så skulle säkert Aftonhoran kunna trycka ut en rad negativa artiklar i ämnet.

 

Hmm. Kanske ska skriva ihop artiklar under de fem ovanstående rubrikerna och skicka till Aftonbladet pre-factum, då kanske jag får lite deg för att finansiera mitt eget spelmissbruk....

 

Ett mkt bra inlägg parre!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan kan inte alla negativa jävlar sluta skriva i den här tråden, Den är för dom som har inträsse för ett USM eller vill komma med förslag inte för att förstöra.

 

tror inte sjansen är större att man blir spelberoende för att man är 15-17 år, då kan man hantera pengar lika bra som en vuxen så det är nog minst lika många som blir spelberoende av vanliga sm. Sen är det möjligt att det vore bättre att ha ett buy in på 100 eller 150 kr så det inte blier allt för hårt att torska när man bara har ett studiebidrag på 950 kr i månaden.

 

lycka till! vi ses där

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan kan inte alla negativa jävlar sluta skriva i den här tråden, Den är för dom som har inträsse för ett USM eller vill komma med förslag inte för att förstöra.

 

tror inte sjansen är större att man blir spelberoende för att man är 15-17 år, då kan man hantera pengar lika bra som en vuxen så det är nog minst lika många som blir spelberoende av vanliga sm. Sen är det möjligt att det vore bättre att ha ett buy in på 100 eller 150 kr så det inte blier allt för hårt att torska när man bara har ett studiebidrag på 950 kr i månaden.

 

lycka till! vi ses där

 

Jag säger min åsikt igen: Ingen buy-inbör finansieras av spelarna, potten fixas av sponsorer. Däremot kan man betala för lunch och eventuell husavgift för dealers etc. Ingenting blir då olagligt och allt blir frid och fröjd. Varför snackar ni så mycket om att man inte skall uppmuntra spel om pengar? De som kommer att ställa upp i den här turneringen spelar säkert redan om pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan kan inte alla negativa jävlar sluta skriva i den här tråden, Den är för dom som har inträsse för ett USM eller vill komma med förslag inte för att förstöra.

 

tror inte sjansen är större att man blir spelberoende för att man är 15-17 år, då kan man hantera pengar lika bra som en vuxen så det är nog minst lika många som blir spelberoende av vanliga sm. Sen är det möjligt att det vore bättre att ha ett buy in på 100 eller 150 kr så det inte blier allt för hårt att torska när man bara har ett studiebidrag på 950 kr i månaden.

 

lycka till! vi ses där

Yes! Jag tror att ditt mycket vackert skrivna inlägg fick alla motståndare till USM att byta åsikt.

 

När du skriver att buy-in bör ligga på 100-150 SEK inser du då att allting kommer att bli mycket sämre? Sämre priser och sämre service.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...