Gå till innehåll

Är du också filmbög?


quizz_kid

Recommended Posts

Måste se:

1. De misstänkta (The usual suspects) - Kevin Spacey är bara bäst, liksom de flesta filmer han är med i.

2. City of God - Hur kan ingen ha nämnt denna film om brasilianska ungdomsgäng än?

3. Cube - Kanadensisk psykologisk scifi/thriller med kultstatus.

 

Underskattade

1. 25th Hour - Råkade slå på canal + och fastnade framför den filmen. Den e grym.

2. Hero - Majoriteten hyr väl inte filmer med kinesiska som språk, antar jag.

3. Constantine - I skuggan av Matrix. Fast att den är så mycket bättre.(Ok, bara för att den e med på listan för underskattade betyder det inte att den är överdrivet nära att komma med på "måste se" listan)

 

Se inte:

Pearl harbor

Eurotrip

&

Pearl Harbor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 126
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Såg en astung rulle igår, Hustle & Flow heter den.

 

En pimp från södern vill bli rappare.

 

Kan bara hålla med, Terrence Howard är f.ö en favorit i skådisträsket.

 

Sen kom jag och tänka på en gammal favorit, 7 vågade livet (The Magnificent Seven) med kungen Yul Brynner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen kom jag och tänka på en gammal favorit, 7 vågade livet (The Magnificent Seven) med kungen Yul Brynner.

 

Som så många westerns, så är detta en remake på en Kurosawa film. Så är man en western fan (tänker då främst på den stil som gjordes av t.ex. Sergio Leone) bara måste man se Kurosawas samuraj filmer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen kom jag och tänka på en gammal favorit, 7 vågade livet (The Magnificent Seven) med kungen Yul Brynner.

 

Som så många westerns, så är detta en remake på en Kurosawa film. Så är man en western fan (tänker då främst på den stil som gjordes av t.ex. Sergio Leone) bara måste man se Kurosawas samuraj filmer.

 

Så länge inte Yul Brynner är med i Kurosawas filmer så är dom knappast sevärda :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tre filmer i helt olika genrer som måste ses är

 

1 Korpen Flyger - tung story, otroligt stämningsfulla vackra naturscener.

 

2 Short Cuts - tre historier i en, ovanligt tema.

 

3 De Misstänkta (The Usual Suspects) - den sköne karaktären Kayser Soze är hur cool som helst. Dessutom en film som man måste se om, eftersom när man börjar fatta slutet undrar hur mycket viktiga detaljer man missade när man såg filmen första gång. Svaret på frågan "vilken film är världens bästa när man ser den andra gången? "!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gjorde faktiskt slut med en tjej för att hon gillade "Lost Highway"(David Lynch), Lynch är ju riktigt usel på att skriva egna manus och här bevisar han det med råge. När han filmar andras manus funkar det BETYDLIGT bättre.

 

Ett film-minne: För ett tiotal år sedan var jag på förhandsvisningen av en film som presenterades av den unge regisören Bryan Singer. Han försäkrade att den här filmen (hans andra) var han mycket nöjd med och jag som hade gillat hans första såg fram mot en BRA film. Jag blev nöjd och även om det inte är en av mina favoritfilmer håller jag den mycket högt, vilken var filmen? (vinnaren slipper bad beats i en vecka hoppas jag)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tre filmer i helt olika genrer som måste ses är

 

1 Korpen Flyger - tung story, otroligt stämningsfulla vackra naturscener.

 

2 Short Cuts - tre historier i en, ovanligt tema.

 

3 De Misstänkta (The Usual Suspects) - den sköne karaktären Kayser Soze är hur cool som helst. Dessutom en film som man måste se om, eftersom när man börjar fatta slutet undrar hur mycket viktiga detaljer man missade när man såg filmen första gång. Svaret på frågan "vilken film är världens bästa när man ser den andra gången? "!

 

Kan bara hoppas att du skämtar, tvungen att genomlida skiten på en svenskalektion för något år sen, den absolut sämsta filmen jag sett i hela mitt liv. Storyn är ju allt annat än tung, enbart pinsam, naturscenerna vetefan, men musiken gör ju en självmordsbenägen. Fyfan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äsch, sån information är för lätt att hitta på internet. Inte en chans att något så lätt kan hjälpa mot mina bad beats.

 

Public Access?

 

Jag vet att det är otroligt lätt att hitta, men jag tyckte det var lite kull då många har den som favoritfilm, det är nämligen "De misstänkta"(The usual suspects". Andra LÅNGfilm ska det vara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg en astung rulle igår, Hustle & Flow heter den.

 

En pimp från södern vill bli rappare.

 

Då kan man lika bra se Get Rich or Die Tryin' eller 8 mile. Samma story alltid.

 

Serier är mycket mer underhållande.

 

1. Lost

2. 24

3. Las Vegas

4. NCIS

5. Prison Break

6. Surface

7. The OC

8. OneTreeHill

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg en astung rulle igår, Hustle & Flow heter den.

 

En pimp från södern vill bli rappare.

 

Då kan man lika bra se Get Rich or Die Tryin' eller 8 mile. Samma story alltid.

 

Serier är mycket mer underhållande.

 

1. Lost

2. 24

3. Las Vegas

4. NCIS

5. Prison Break

6. Surface

7. The OC

8. OneTreeHill

 

 

Heyy! Grey's Anatomy ska ju lätt in på den listan, på minst topp 4 ;) Fast sen rankar ju jag One tree hill samt The OC som 1 & 2 också :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe jag skulle vad slapshot var för film, jag läste det som snapshot och fick fram denna. Tänkte oj vilken konstig film att lyfta fram, men smaken e som baken.

 

Lite andra filmer jag gillar:

Any given sunday - e jag nog ensam

De skoningslösa

Rovdjuret 1 & 2

Ford Fairline

Ferris Bueller

Chronicles of riddick

 

filmer jag tycker sög mer än de borde:

First Knight - fy fan usch, skit

Alien v Predator - tjena

Waterworld - när den kom världens dyraste film

 

En skådis jag tycker gör nästan uteslutande bra filmer är Matt Damon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg en astung rulle igår, Hustle & Flow heter den.

 

En pimp från södern vill bli rappare.

 

Då kan man lika bra se Get Rich or Die Tryin' eller 8 mile. Samma story alltid.

 

Har du ens sett Hustle & Flow?

8 Mile och Get ritch or.... är inte ens i samma kategori som Hustle & Flow, Terrence Howard (och filmen) har fått många utmärkelser/nomineringar medans tex 50 cent/get rich or die trying får lika mycket beröm som Ben Affleck ifilmen Gigli...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Any given sunday - e jag nog ensam

.

 

Du är inte ensam. Kanske inte kvalar in i toppen, men trotts det en bra film.

Tror dock att man känner mer uppskattning för filmen om man själv lirat amerikansk fotboll.

 

Jag kan nog lungt påstå att jag är både film och seriebög. Blir ett par filmer i veckan och en hel drös med serier. Har dock börjat insett att jag inte hinner med alla serier :roll: Tror jag måste börja inhandla DVD-boxarna.

 

Några av mina Bättre filmer:

 

The Green Mile och Forrest Gump

Det måhända att Tom Hanks är lite hypad. Men trotts det tycker jag att det mesta han medverkar i håller hög kvalité. Forrest Gump och The Green mile hör absolut till hans bästa filmer, trotts att dom är helt olika genres. Helt enkelt tummen upp.

The Butterfly Effect

Sen måste jag också få slå ett slag för The Butterfly Effect som är Aston Kutchers debutfilm som producent. Oväntat bra och riktigt imponerade handling med ett ovanligt djup budskap för att vara hollywood. En annan intressant sak är att det finns ett alternativt slut. Klart det men finns bättre filmer, men helt klart sevärd.

The Shawshank Redemption (Nyckeln Till Frihet)

Mycket bra film enligt min mening. Välskriva dialoger och utmärkta skådespelare. Verkar dock inte bara vara jag som gillar den, den ligger förtillfället 2 eller 3:a på IMDB. Helt klar värd att se både en och två gånger.

 

Finns en hel drös andra bra filmer, men dom tar jag upp en annan gång ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...