Gå till innehåll

Sökö - Ante eller bring in?


TjockisBagarn

Recommended Posts

Hej!

Jag har som ett antal andra fixat gratispengarna på potraiser och jag slaskar lite nu med dem, det går ganska bra och jag har fastnat för sökö som jag vart intreserad av förrut med inte kunnat spela då det inte finns på sidan jag spelat förrut.

 

På potraiser (och hela b2b?) så finns det bord med antingen ante eller bring in, jag har en väldigt liten rulle så jag vill fega så mycket som möjligt.

 

1. Bör man köpa in med maxinköp i sökö? Ger det samma fördelar som i texas eller är det oviktigt (har t.ex läst att i 5 card draw köper nästan ingen in för hela inköp). Vad gäller för sökö?

 

2. Hur många maxinköp bör man ha för att spela sökö, förutsatt att man köper inte sig för max, och man spelar PL.

 

3. Vilken form av sökö bör man spela, ante eller bring in? Vad är fördelarna med de olika, och vart spelar fisken^^? Om det nu skulle finnas någon som är fiskigare än jag.

 

4. Vad är dyrast? (dvs skapar störst potter/behöver störst rulle för), 0.05 ante eller 0.5 bringin?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Jag kan tänka 4 olika orsaker för mindre än maxbuyin

1) Du har för liten rulle.

2) Ingen annan har mer än vad du har.

3) Du vill testa motståndet billigt.

4) Du vill locka spelare med liten rulle. (gäller större bord)

 

2. Ingen mening att fundera hur många maxinköp du ska ha, om du inte köper max. På låg limit räcker det nog med 10 inköp för att vara ganska säker att man inte gular. Självklart beror det på din spelstil och hur bra du är jämfört med dom andra på bordet.

 

3. Mest pengar kan man få från 2€ ante, men om man jämför pengar med motståndet är det nog lättast att få pengar från 0 ante bord.

 

4. 0 ante bord är oftast större än 0,05€ ante.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vän,

 

Om du spelar på bord utan ante, ska du spela jävligt tight. Spelar du på bord med ante ska du spela lösare.

 

Nu var det ett tag sedan jag spelade Sökö på B2B, men på de låga borden fanns det för ca 1/2 år sedan rejält med fisk. Vi snackar folk som synar bet på rivern, trots att de inte kan vinna. Du bör, som alltid, vara rejält aggressiv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men det är alltså lättare att vinna på bord utan ante?

Nej inte direkt. Om motståndarna spelar väldigt många händer så är det ett något värre misstag utan ante än med men i och med att det är pot limit (väl?) så bör man kanske inte haka upp sig för mycket på första gatans spel. Det blir otroligt trist att spela short handed på bord utan ante om det inte består av minst ett par stycken lösa galningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Bör man köpa in med maxinköp i sökö? Ger det samma fördelar som i texas eller är det oviktigt (har t.ex läst att i 5 card draw köper nästan ingen in för hela inköp). Vad gäller för sökö?

Beror på hur bra du är, jag är kaxig nog att jag tror att jag spelar bättre än de flesta i stora potter så jag vill ju ha så mycket som möjligt. Det gäller för alla pokerformer och har inget med texas att göra.

 

Halvt inköp sparar förresten inte in på variansen särskilt väl utan ökar snarare risken jämfört med att spela med fullt inköp på nivån under.

 

2. Hur många maxinköp bör man ha för att spela sökö, förutsatt att man köper inte sig för max, och man spelar PL.

Har inget med spelet att göra utan hänger bara på dina ekonomiska preferenser.

 

3. Vilken form av sökö bör man spela, ante eller bring in? Vad är fördelarna med de olika, och vart spelar fisken^^? Om det nu skulle finnas någon som är fiskigare än jag.

Eftersom du har lite ont om cash är det ju bara att sätta dig vid så låga bord som möjligt, dvs bord utan ante. Ante ökar ju storleken på svängningarna enormt i potlimit, tänk bara om man spelade $100 PL texas på tio pers med $.5 i ante var. Om man inte tar hänsyn till rullen så hänger det ju på vilken typ av fel motståndarna gör vilken struktur som är att föredra, mot folk som är lösa och lite vilda vill du ha så liten startpott som möjligt och tvärtom mot weak-tighta motståndare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...