Gå till innehåll

Trashtalking online för att tilta motståndare?


PinkFloyd

Recommended Posts

Är det någon som använder sig av trashtalking online? Alltså att säga saker och chatta för att tilta sin motståndare.. och isåfall vad säger ni?

 

Jag själv brukar snacka lite när det är HU lir.. bara att säga "ska jag vara ärlig är du inte så duktig" eller "varför spelar du bort alla dina pengar?". Upptäckt att det fungerar bra både eftersom motståndaren ofta blir lite förbannad (läs tiltad) och även stannar kvar och spelar längre, vilket är kul när han/hon är dålig :).

 

* RP, lite matigare :) - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är skillnad på

 

Jag själv brukar snacka lite när det är HU lir.. bara att säga "ska jag vara ärlig är du inte så duktig" eller "varför spelar du bort alla dina pengar?".

jämfört med

 

Spelade idag vid ett bord där en av spelarna Fishy* började svära, kalla folk för fittor, hora m.m.

i tråden du länkar till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja alltså jag menar ju då inte när man själv tiltar loss och skriver typ "fuck damn fucking idiot" osv, utan när man medvetet antingen låssas bli förbannad och höjjer omotiverat för att få det att verka som att man tiltar och därför får en massa synar på sig eller när man vinner och klankar ner på sig motståndare lite för att göra honom förbannad och tilta loss :).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker trashtalk har så liten effekt att jag heldre koncentrerar mig på spelet, skriver ner information om motståndarna och vilka moves som kan passa härnäst.

 

 

Men det har funkat ibland:

 

Lyckades dra ut en killen flera gånger. Han betade för lite så jag fick hela tiden odds att syna.

 

Började tracka honom, och skrev:

 

he he he, you suck bigtime!

 

 

Han började beta alldeles för mycket med dåliga händer och det var bara att ta betalt! Men det berodde kanske inte på min gliring!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag feding trashtalkar nästan alltid och påpekar alltid vilka jävla idioter mina motståndare de är. Och njuter i chatten av att sätta ditt någons bluff högljut.

 

Men funderar allvarligt talat på att byta still till vnh när Fi klonkar in sin runner runner straight all in preflop mot min AA. jag vill ju faktiskt inte att han ska lära sig spela poker

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirar ofta FL HU och då är det sällan jag ens vill få motståndaren tiltad. Finns ju inget värre än när de börjar agga varje hand istället för att vara weak-tighta. :?

 

NL HU däremot är en annan sak. Jag vet inte vad det är med mig och amerikaner men det är sjukt sällan som vi inte hamnar i bråk i chatten. Men trevligt är det ju. Jag brukar inleda minakonversationer ganska mjukt och sakligt. Inget "wow, you really suck", utan snarare gå in på ett mer vetenskapligt/filosofiskt plan där jag undrar hur det i praktiken eller teorin är möjligt att spela så exceptionellt uselt och förutsägbart. Liksom låtsas att jag verkligen är förvånad och vill lära mig mer om hans bisarra spelidé... dröjer sällan länge förrän we're on.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm är det bara jag som brukar använda mig av chatten på ett helt omvänt sätt? Jag tycker jag får mycket bättre resultat genom att vara en sjysst person och få folk att gilla mig istället. Jag tycker att de som tycker en är sjysst spelar svagare mot en än de som är lacka på en. Man får iaf mycket mindre jobbiga situationer att handskas med tycker jag.

 

Det har väl lite att göra med min personlighet också, jag tycker aldrig att man ska förstöra någons glädje att ge mig pengar :/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...