Gå till innehåll

Resultat och reflektioner från turneringen 28/3


Matteprof

Recommended Posts

Men kom igen nurå!

 

Tre av 19 har postat händer från turneringen. Nåt måste ni väl ha att posta?

 

Om inte annat har jag en del händer jag undrar över, men jag vet inte om jag ska våga posta dem i HH forumet innan de som faktiskt spelade handen fått tillfälle att göra det.

 

T ex är jag nyfiken på hur Cain åkte ur, jag såg inte handen men vet att det var AQ mot AK. Det väcker en stor nyfikenhet hos mig att se hur bettingen såg ut och ännu viktigare, hur de båda inblandade tänkte, eftersom just de två händerna hör till de mest svårspelade, speciellt relativt tidigt i en turnering.

 

Det finns ju inget bättre tillfälle att lära sig än nu. Alla inblandade i samtliga spelade händer i turneringen finns ju att nå här, det är helt unikt och något som definitivt borde utnyttjas bättre.

 

Hur många gånger har du inte undrat hur någon tänkt när de spelat så eller så i en turnering? Well, nu har du ju chansen att fråga det rakt ut.

 

Om anledningen till att ni inte postar är att ni tycker det är pinsamt så tycker jag ni ska posta ändå. Ingen behöver ha något att skämmas över och det värsta som kan hända när ni postar är att ni lär er nåt ni inte visste tidigare.

 

Är anledningen att ni inte tycker ni har några intressanta händer att posta så tänk igen. Ingen pokerhand är helt ointressant och många är väldigt intressanta om man grottar ner sig lite i problematiken och inte bara skrapar på ytan.

 

Vill ni inte posta för att ni tycker att det avslöjar för mycket om ert spel så förstår jag faktiskt inte varför ni spelade turneringen öht. Det är ju för möjligheten till fortsatt diskussion vi har turneringarna...

 

Vill ni inte posta, så vill ni inte men jag tycker det vore förbannat tråkigt om en sån här kanongrej rann ut i sanden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 60
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ok, jag ska sätta mig och hitta en intressant hand. Men jag har lirat på 24h efter turneringen och när jag tog hem 100 senaste händerna fick jag bara händer spelade från andra tidpunkter senare än vår turnering. Hur ska jag göra för att få tillgång till turneringshänderna. Be dom skicka hem de 500 senaste eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är samma problem för mig. När jag beställde HH (direkt efter turneringen) så var min mailkorg full, vilket fick till följden att jag inte fick någon. När jag väl kollade, tömde korgen och beställde ny HH så fick jag enbart händer spelade efter turneringen...

 

Matteprof: Såg att du fått upp en hand i HH-gruppen. Pratade du med 24h och fick en ännu äldre HH eller?

 

//Hickmott

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men kom igen nurå!

 

Tre av 19 har postat händer från turneringen. Nåt måste ni väl ha att posta?

Sorry, jag har varit borta, HH coming up! Särskilt som _jag_ tycker att den biten är väldigt viktig.

 

Jag ser också att folk inte tycker att all-ins eller händer som inte gick till showdown är intressanta, det håller jag inte alls med om. Särskilt den egna analysen är intressant, men det finns också goda möjligheter att utvidga den.

 

In short, jag håller helt med Nusse.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...