Gå till innehåll

Liveturnering, chansen att polisen kommer?


AxANinh0

Recommended Posts

Hej!

 

Jag hade tänkt att börja hålla i lite turneringar i min mellanstora stad för runt 50 pers till att börja med någon gång i veckan. Relativt låg buy in.

 

Vad jag har funderat på är om polisen får reda på detta, kommer dom att sätta dit mig, och kan dom skaffa bevis för att det spelas om pengar?

 

I och med att staden jag bor i inte är så stor så kommer ju säkert ryktet sprida sig till polisen. Vidare hörde jag att det skulle vara lagligt att hålla pokerturneringar om man blev en pokerförening, stämmer detta?

 

MVH, Pierre.

 

* RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan nog vara relativt riskfritt.

 

Är det ett tillräckligt litet sällskap så att det är glasklart att det är slutet och då får du lira hur mkt som helst.

 

Är det ett större sällskap så är det en fördel att vara en förening. DOCK så är det inte lagligt att hållla pokerturneringar i större format. Det är enligt lag ett lotteri och det ger bara lotteriinspektionen tillstånd om.

Det är okej i mindre sällskap, det är som att singla slant; ett lotteri i slutet sällskap...

 

Det där med förening gör att man sträcker det slutna sällskapet lite mer och på ngt sätt är det liiiite mer okej då en förening inte ska ha någon vinning i det hela. Men fortf olagligt.

 

Det är MYCKET värre om du själv håller en pokerturnering i syfte att själv tjäna pengar. Då kan du nog göra jämförelsen med att gå mot röd gubbe och köra på en röd gubbe....

 

Har jag hört....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan nog vara relativt riskfritt.

 

Är det ett tillräckligt litet sällskap så att det är glasklart att det är slutet och då får du lira hur mkt som helst.

 

 

Nej man får inte spela hur slutet sällskapet än är!

 

Med slutet sällskap menar jag i den nivån att det är med dina polare hemma i köket... och det är faktiskt fullt lagligt när jag en gång i tiden frågade Jessica Jeppson som då jobbade för lotteriinspektionen....

 

Men jag kan ha fel också, saker o ting förändras...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelar på en pokerklubb i Stockholm.

De jag spelar med dricker oftast öl i varierande mängder.

Jag dricker oftast öl.

En del av de jag spelar med där är även vänner till mig.

Alltså har jag öl gemensamt med de flesta, vänskap med några.

Alltså måste jag vara gul.

 

Ehh.

 

Lagligt.. menade jag... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade tänkt att slänga upp en hemsida, ökar detta risken att bli "tagen"?

 

HEhe, självklart ökar du chansen att bli tagen med en hemsida. Du ökar även farten på en rymdraket om du går ut o puttar den (usel metafor, jag vet).

 

Mitt tips där är att du frågar exempelvis http://www.geflepoker.se eller http://www.eskilstunapk.se/ så kan du nog få svar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja...som sagt:

 

delade meningar är det...

 

antagligen är det olagligt att spela hemma i köket, men det tror JAG är jämförbart med att gå mot röd gubbe...

 

Lycka till, AxANinh0!

 

Väldigt OT men är det verkligen mot lagen att gå mot röd gubbe? Trodde det bara var en rekomendation.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja...som sagt:

 

delade meningar är det...

 

antagligen är det olagligt att spela hemma i köket, men det tror JAG är jämförbart med att gå mot röd gubbe...

 

Lycka till, AxANinh0!

 

Väldigt OT men är det verkligen mot lagen att gå mot röd gubbe? Trodde det bara var en rekomendation.

 

Ja OT :) .. Vad jag vet så VAR det olagligt, men numer är en rekommendation. Sedan några år.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja...som sagt:

 

delade meningar är det...

 

antagligen är det olagligt att spela hemma i köket, men det tror JAG är jämförbart med att gå mot röd gubbe...

 

Lycka till, AxANinh0!

 

Väldigt OT men är det verkligen mot lagen att gå mot röd gubbe? Trodde det bara var en rekomendation.

 

Ja OT :) .. Vad jag vet så VAR det olagligt, men numer är en rekommendation. Sedan några år.

 

MesserSchmitter! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag har funderat på är om polisen får reda på detta, kommer dom att sätta dit mig, och kan dom skaffa bevis för att det spelas om pengar?

 

Polisen har inte resurser att utreda våldtäkter, misshandlar och inbrott. Självklart utreder man en anmälan som handlar om folk som spelar poker. Självklart.

 

Våga vara lite jävla anarkistisk ffs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

QoS ändrade risk till chans ?..

Chans är väl när det är positivt, dvs man vinner pengar etc etc..

Och risk när man löper risk att råka ut för någonting man inte vill ?

så i det här fallet borde det väl heta risk?.......förutsatt att han inte vill bli tagen av polisen.?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Denna fråga har nästan med topic att göra:

Vad är oddsen för att bli tagen av polisen om man alltid kör för fort? Men så klart anpassar hastigheten i de fall man ser en polis. Dvs, hur stora odds är det att en hastighetskontroll gömmer sig i en buske, just den dagen du kör förbi?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja...som sagt:

 

delade meningar är det...

 

antagligen är det olagligt att spela hemma i köket, men det tror JAG är jämförbart med att gå mot röd gubbe...

 

Lycka till, AxANinh0!

 

Väldigt OT men är det verkligen mot lagen att gå mot röd gubbe? Trodde det bara var en rekomendation.

i Danmark får man iaf dryga böter om man går emot röd gubbe. Där står alla och väntar prydligt =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste bara förtydliga: Det är INTE olagligt att spela poker med kompisarna hemma i köket så länge det inte handlar om "betydande summor". Detta just för att det är ett slutet sällskap. Om det är uppenbart att en samling människor (om så bara 3-4 stycken) har samlats för att spela poker och de inte känner varandra på annat sätt än att de råkar ha sett samma "kontaktannons" så är det olagligt även om man kallar sig förening och har ett slutet sällskap som endast är baserat på medlemskapet i föreningen. Det finns en annan tråd om detta, kanske någon av moderatorerna kan hitta den? Där var en länk till riksdagen där lagen stod och dessutom var tolkad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...