Gå till innehåll

Bragdguldet till Kajsa Bergqvist!


APC

Recommended Posts

Bragdguldet till Kajs Bergqvist. http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,742183,00.html

 

Vad ska man tycka om det? Själv så vet jag inte, känns som ett ganska händelsefattigt idrottsår med tanke på att det varken var OS eller fotbolls-VM/EM. Man får helt enkelt gratta Kajsa för hon är ju ganska duktig och jag har ingen bättre på lager. Skulle väl va Tony Rickardsson som har presterat detta år oxå http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,742167,00.html.

 

Förresten, finns det någon som har en länk till Robert Gustafsson Tony "jag är inte bitter" Rickardsson immitiation?

 

* Lite RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt klart att Tony Rickardsson skulle haft priset i år. Han har gjort sig förtjänt av alla priser han kan få.

Brutna handleder, svamp i skrevet, spyr i hjälmen när han tar VM-guld... för FEMTE GÅNGEN. Snurrar runt i 120km/h, 60 heat om dagen, upp klockan tre på morgonen, 320 mil i bussen, ny tävling England, 30 heat, vurpa, gipsa bägge armarna, färjan över, ny tävling i Polen och bajamaja i Krakow.

 

 

Förresten, finns det någon som har en länk till Robert Gustafsson Tony "jag är inte bitter" Rickardsson immitiation?

 

Hittar tyvärr ingen fin och laglig länk på nätet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt klart att Tony Rickardsson skulle haft priset i år. Han har gjort sig förtjänt av alla priser han kan få.

Brutna handleder, svamp i skrevet, spyr i hjälmen när han tar VM-guld... för FEMTE GÅNGEN. Snurrar runt i 120km/h, 60 heat om dagen, upp klockan tre på morgonen, 320 mil i bussen, ny tävling England, 30 heat, vurpa, gipsa bägge armarna, färjan över, ny tävling i Polen och bajamaja i Krakow.

Jovisst, men han har redan fått det förut. Det ska jävligt mycket till för att dela ut det till samma utövare igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brutna handleder, svamp i skrevet, spyr i hjälmen när han tar VM-guld... för FEMTE GÅNGEN. Snurrar runt i 120km/h, 60 heat om dagen, upp klockan tre på morgonen, 320 mil i bussen, ny tävling England, 30 heat, vurpa, gipsa bägge armarna, färjan över, ny tävling i Polen och bajamaja i Krakow.

 

Men det räcker ändå inte för att bräcka Kajsas bragd. Det är som om Einstein skulle förlorat sin hjärna, opererat in den igen och ett år senare kommit på relativitetsteorin. För första gången på länge håller jag verkligen med juryn, annars brukar ju Magdalena Forsberg eller Annika Sörenstam få guldet efter "bragderna" att vinna den 83:e segern eller dylikt.

 

Och...när Annika Sörenstam tidigare fått det så borde väl pokerspelare snart ligga bra till? Har man gått över gränsen för idrott och sport till spel så kan vad som helst hända!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt klart att Tony Rickardsson skulle haft priset i år. Han har gjort sig förtjänt av alla priser han kan få.

Brutna handleder, svamp i skrevet, spyr i hjälmen när han tar VM-guld... för FEMTE GÅNGEN. Snurrar runt i 120km/h, 60 heat om dagen, upp klockan tre på morgonen, 320 mil i bussen, ny tävling England, 30 heat, vurpa, gipsa bägge armarna, färjan över, ny tävling i Polen och bajamaja i Krakow.

Jovisst, men han har redan fått det förut. Det ska jävligt mycket till för att dela ut det till samma utövare igen.

 

Jorå, visst har han fått det. Men jag hittar ingen som kan toppa hans sportsliga prestationer i år, även om Kajsa går från en trasig hälsena till guld var ju inte konkurrensen den man brukar se.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur stor bragd är det att åka moped på en travbana då? Nej, ge det till Zlatan varje år...

 

Haha... ja, lyckas han i VM till sommaren + att han tar hem ligatitelt och CL åt Juve kommer han säkert att få bragdguldet. Känns onekligen lite svårare för en lagspelare tyvärr.

 

Rickardsson har verkligen kört sjukt i år så jag tycker fortfarande han var given vinnare

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jorå, visst har han fått det. Men jag hittar ingen som kan toppa hans sportsliga prestationer i år, även om Kajsa går från en trasig hälsena till guld var ju inte konkurrensen den man brukar se.

Det är inte jag som har hittat på reglerna.

 

http://www.svd.se/dynamiskt/sport/did_3663133.asp

 

Utdrag:

 

Ingen enskild person kan tilldelas medaljen mer än två gånger.1)

 

1) Den som får sin andra guldmedalj måste anses stå i särklass (protokollsanteckning, 1976)

 

Alltså, även om man anser att Rickardsson har gjort en större prestation tycker jag att det är solklart att han inte ska ha priset.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jorå, visst har han fått det. Men jag hittar ingen som kan toppa hans sportsliga prestationer i år, även om Kajsa går från en trasig hälsena till guld var ju inte konkurrensen den man brukar se.

Det är inte jag som har hittat på reglerna.

 

http://www.svd.se/dynamiskt/sport/did_3663133.asp

 

Utdrag:

 

Ingen enskild person kan tilldelas medaljen mer än två gånger.1)

 

1) Den som får sin andra guldmedalj måste anses stå i särklass (protokollsanteckning, 1976)

 

Alltså, även om man anser att Rickardsson har gjort en större prestation tycker jag att det är solklart att han inte ska ha priset.

 

Ok... var inte medveten om dessa regler. Det blir ju helt andra förutsättningar då. Då skulle jag nog helst se Anja.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anja P, Kajsa B, Tony R... Nu skojar ni fint med mig. Den dagen Anja P klackar in ett avgörande mål mot Italien så ska jag ha henne i åtanke, likaså den dagen Kajsa B hänger en halvvolley med fel fot från halva plan eller när Tony R skottfintar bort en holländsk startelva och sen kallt rullar in den i mål. Snart får man väl höra att en kanotist, häckhopperska eller sjukampare ska få det...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle en pokerspelare få bragdmedaljen om han vann VM, SM och en massa andra turneringar på max fyra bokstäver?

 

Nej, varken Anja eller Kajsa skulle ha haft bragdmedaljen. Ekvall hade faktiskt rätt (första gången?) då han tyckte att en handikappidrottare skulle ha haft det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...