Gå till innehåll

SAJT: Purple-Lounge.com


Bein

Recommended Posts

  • Svars 347
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Någon som lirar på PL som har något positivit/negativt att säga om det? Bonustips etc..

 

Har bara positiva erfarenheter av PL. Inget krångel vid deposit/withdrawal,bra support,bästa promos på prima. Inga nötter på support som vissa andra skin inom nätverket(hmm hmm,unibet,harkel,host.). :-D

 

Mitt betyg: 9 av 10

 

Angående bonus vågar jag inte ta det här. Det får ni PM:a mig om, om ni undrar :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vekar som du har fattat det hela rätt :-)

 

Det är alltså 2 olika race, Handrace & Rakerace, helt särskilda, men går du bra i den ena går du ju oftast bra i det andra per automatik.

 

För att vara med i Rakeracet så är det ju en fördel att spela lite högre bord eller helst av allt Sit & gos eftersom du där rejkar mest, fördelen med Handracet är att du kan lira så lågt som NL50 och ändå hänga med bra om du lägger ner mkt tid!

 

I handracet är det antalet raked hands som räknas, vad jag har hört är att potten skall rakeas 15 cent för att det ska räknas som en raked hand, alltså skall potten vara på $3. Du behöver inte spela potten själv utan endast bli tilldelad kort i den. Spelar du NL50, blir ca 1 hand på 5 raked medan om du lirar NL100 eller NL200 så blir 1 på 4 raked, spelar du NL400 eller högre blir det ännu fler, kanske 1 på 3.

 

Angående beat the Bounty så är det en extra grej de har nu över sommaren, men inget man behöver bry sig om eftersom Blueplay är bountyn och för att få priset måste man slå honom, mao omöjligt :-)

 

Men skulle man vinna ALLT så att säga, så får du $8K från Handracet, $7K från rakeracet, $3,5K extra för att du är Topraker, $3K för att du slår Blueplay!

 

Hoppas att jag har gjort det klarare för dig, men tänk på att du måste lägga ner sjukt mycket tid för att kunna hänga med bra i racen!

 

Lycka till //Hallqvist

 

Mohahaha...slå blueplay:P hahahaha ...du är morsom;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade lite maildialog med support om nästa månads rakerace.. Fick reda på detta:

Thank you for contacting Purple Lounge Support.

 

A raked hand for the rake race is only counted in minimum $1/$2 cash tables onward, and yes you have to contribute to the pot, You have to still be in the game when the house takes a rake out of the pot.

 

Kind regards

 

Ben

Purple Lounge Support

Support@purple-lounge.com

 

Inte dealt som gäller i racen(såg det stod nånstans att det var dealt).

Minimum 1/2 blinds,så ni som e under(jag me för tillfället) denna nivå kan fetglömma allt vad som heter race,tyvärr. Dom har ju fortfarande väldigt bra RB-deal,men fattar inte varför vi smallstakesare inte får ta del av denna promo

 

//besviken

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar som dom har svårt att bestämma sig.. Fick detta mail i morse efter att ha beklagat mig över att 1/2$ skulle vara lägsta nivån för race:et

 

Hello Christian ,

 

Thank you for contacting Purple Lounge Support.

 

Please come onto chat during office hours Mon-Fri 9am-6pm GMT and speak to Ryan or Helen maybe they can help you out.

 

Kind regards

 

Ben

Purple Lounge Support

Support@purple-lounge.com

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:shock:

Hade lite maildialog med support om nästa månads rakerace.. Fick reda på detta:

Thank you for contacting Purple Lounge Support.

 

A raked hand for the rake race is only counted in minimum $1/$2 cash tables onward, and yes you have to contribute to the pot, You have to still be in the game when the house takes a rake out of the pot.

 

Kind regards

 

Ben

Purple Lounge Support

Support@purple-lounge.com

 

Inte dealt som gäller i racen(såg det stod nånstans att det var dealt).

Minimum 1/2 blinds,så ni som e under(jag me för tillfället) denna nivå kan fetglömma allt vad som heter race,tyvärr. Dom har ju fortfarande väldigt bra RB-deal,men fattar inte varför vi smallstakesare inte får ta del av denna promo

 

//besviken

 

låter skitbra i mina öron att PL ställer lite krav. e ju fan sjukt att det ska löna sig att spela som raceledarna "nimme" och "N_W_" gjort i augusti.

 

jag har rakat precis lika mycket med mitt 21/19-spel på 7-8 bord som de har gjort på 10 bord med sitt 9/7-spel, har dessutom spelat säkert hälften så många timmar som de. Men bara för att de lyckats hora till sig 50% fler raked hands än mig ska de få $8k i bonus mot mina $4k :shock:

 

det är parasiterna som tjänar på "dealt" och de som är aktiva som tjänar på "contribute"...dessutom vill inte fisken möta spelare som "N_W_", de vill ha action, ingenting annat.

 

bra PL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ny på denna sajt.

Cashade ut en del i förra veckan.

Fick 6.09 kronor per dollar då dollarn stod i 6.30.

Är det alltid sån usel rate eller?

 

ps:fick egentligen 6.093 men med växlingsavgiften borttagen blev det 6.09.

 

Ingen som cashar ut eller?

Lite surt att tappa $500 på varje $10k man tar ut...5% bort i dålig rate och växlingsavgifter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det du säger stämmer är det 3.3% iofs.

 

Näe, 4.6%.

Ska ju vara en nolla till, alltså 6.0093.

Så jag fick 6 kr jämnt när dollar stod i 6.30.

 

Och ja, det stämmer, annars hade jag ju inte sagt det.

 

_______________________________________________

 

Verkar som jag fick typ samma nu på andra uttaget, och nu står dollarn nästan i 6.40.

Jippie, bra sajt!

7k SEK lyckades dom smuggla undan ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Näe, 4.6%.

Ska ju vara en nolla till, alltså 6.0093.

Så jag fick 6 kr jämnt när dollar stod i 6.30.

 

Och ja, det stämmer, annars hade jag ju inte sagt det.

 

_______________________________________________

 

Verkar som jag fick typ samma nu på andra uttaget, och nu står dollarn nästan i 6.40.

Jippie, bra sajt!

7k SEK lyckades dom smuggla undan ...

 

Om man använder Neteller slipper man väl detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:shock:

 

låter skitbra i mina öron att PL ställer lite krav. e ju fan sjukt att det ska löna sig att spela som raceledarna "nimme" och "N_W_" gjort i augusti.

 

jag har rakat precis lika mycket med mitt 21/19-spel på 7-8 bord som de har gjort på 10 bord med sitt 9/7-spel, har dessutom spelat säkert hälften så många timmar som de. Men bara för att de lyckats hora till sig 50% fler raked hands än mig ska de få $8k i bonus mot mina $4k :shock:

 

det är parasiterna som tjänar på "dealt" och de som är aktiva som tjänar på "contribute"...dessutom vill inte fisken möta spelare som "N_W_", de vill ha action, ingenting annat.

 

bra PL!

 

varför inte leta efter ett prima-skin som har annat uplägg på sina leaderboards/race,så de passar dig bättre?

 

Vet inte vilken nivå dessa personer spelar(vet du?).

 

Tycker iaf inte de ska finnas nån minsta nivå man ska behöva spela. Att potten ska upp i 5$ köper jag,att man måste vara kvar i handen när potten rejkas gillar jag inte. Sitter du i blindsen och foldar när några höjt o synat,har man ju likt förbannat bidragit till potten,eller hur?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

varför inte leta efter ett prima-skin som har annat uplägg på sina leaderboards/race,så de passar dig bättre?

 

Vet inte vilken nivå dessa personer spelar(vet du?).

 

Tycker iaf inte de ska finnas nån minsta nivå man ska behöva spela. Att potten ska upp i 5$ köper jag,att man måste vara kvar i handen när potten rejkas gillar jag inte. Sitter du i blindsen och foldar när några höjt o synat,har man ju likt förbannat bidragit till potten,eller hur?

 

nimme o NW lirade nl100-200 i augusti.

 

och nä, jag ska nog inte klaga på purples raceupplägg...måste vara riktigt svårt o lägga upp ett race som passar precis alla...vet inte om jag kan hitta något bättre race förresten...nä GO PURPLE!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Hur är trafiken på 0.1/0.2 NL 6-handed borden? Spelar nu på unibet o där är det oftast spel på många bord. Men jag har ingen bra deal där så nu tänkte jag äntligen ta mig därifrån för att betala lite mindre avgifter på nån annan sida. Purple lounge ser jag som ett alternativ men jag har ingen aning om det är något spel där på dom nivåerna. Så innan jag reggar tänkte jag höra med er om det är nån trafik.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

"Make a first deposit into your Purple Lounge account and for every 20 raked hands that you play you will receive a $1 bonus. This bonus can be accrued to match 100% of the your first deposit, up to a massive $1000!!

 

Simply sit down and play at any $1-$2 or higher stake tables. "

 

Vad är poängen med att begränsa den här bonusen till NL200 spelare och högre? :evil:

 

Funkar det verkligen så? Låter ju väldigt konstigt i mina öron!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Make a first deposit into your Purple Lounge account and for every 20 raked hands that you play you will receive a $1 bonus. This bonus can be accrued to match 100% of the your first deposit, up to a massive $1000!!

 

Simply sit down and play at any $1-$2 or higher stake tables. "

 

Vad är poängen med att begränsa den här bonusen till NL200 spelare och högre? :evil:

 

Funkar det verkligen så? Låter ju väldigt konstigt i mina öron!

 

Snittet på hur mycket som rejkas i en rake hand är såklart högre ju högre upp man spelar. Alternativet är att de sätter upp massa olika gränser för olika nivåer - lättare att bara säga NL200+.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tjänar man mycket på att ta ut via neteller jämfört med bankwire från PL?

 

fick oxå ut typ 6kr per dollar när kursen låg på 6.30, så vore soft med ett alternativ

 

Ja hur är det där? Jag tror iofs att sajten sätter in pengarna i dollar/euro, och sedan gör din bank växlingen, så det går på deras köp-kurs. just nu ligger nordeas köpkurs i ca 7.70 å sälj 8kr jämt. samtidigt som dollarkursen ligger i ca 7.90.

 

Har inte använt neteller på ett tag, men de har väl höjt avgiften på uttag till 10dollar och så har de väl ett par % valutaväxlingsavgift också har jag för mig, nån som vet hur hög den är?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...