Gå till innehåll

Ratchenko

Members
  • Innehåll Antal

    14
  • Gick med

  • Besökte senast

Forum Inlägg postade av Ratchenko

  1. Jaså? Jag har för mig att dom ändrade hela hand history nedladdningen i nya klienten vilket gjorde att man inte kunde få ut händerna i realtid. Sedan var nya klienten extremt buggig efter nyår så jag gav upp MPN efter någon vecka utan förbättring. 

    Så HM + HUD fungerar precis som på typ Stars och 888 alltså? Läste något på PAFs hemsida att dom scannar spelarnas datorer efter trackingprogram och stänger av konton som använder det. Låter väldigt skumt och integritetskräkande om du frågar mig, men dom kanske bara menar efter bots.

  2. Efter spellicensen gick igenom vid årsskiftet 2019 så tvingades svenskar spela med en ny mjukvara på  MPN (Microgaming). Nya mjukvaran hade inte stöd för tracker (HM/PT), medan alla andra länder som spelade med den gamla mjukvaran hade möjlighet att använda trackers. 

    Blev lite nyfiken på om det fortfarande är så på MPN? 

  3. 55 minuter sedan, säger Ola Brandborn :

    Jag vet att många har haft tekniska problemmed nya Prima/Microgamingklienten, vad gäller att ni blivit utkastade, borden låsts sig osv. Hav förtröstan, om några dagar så kommer det en uppdatering som rättar den buggen. 

    Under tiden: Play in browser *borde* klara buggen bättre fram tills dess.

    Detta gäller oss såväl våra konkurrenter

    Kommer PT/HM att fungera efter uppdateringen, eller finns det planer för det framöver? Jag har fått för mig att man som kund i andra länder fortfarande kan köra gamla klienten där PT/HM fungerar, vilket ger dem en rejäl edge.

  4. Tips på pokersite efter licensieringen?

    Spelade fram till nyår på Coolbet(MPN) men efter att man tvingades börja använda med nya klienten så går det inte att spela där, då den buggar otroligt mycket och verkar inte fungera med PT/HM.  Så tar gärna emot tips på ny site med följande krav:

    • Bra utbud av turneringar
    • Kompatibelt med HM/PT4
    • Satelliter till liveturneringar
    • Gärna någon form av rakeback/bonussystem
  5.  

    8 timmar sedan, säger killerwolf2 :

    Oklart om det är en kommunikationsmiss eller ej, men rätt säker på att du kan "omvandla" pengarna i Poker också. Om vad jag tror är sant, så har du antagligen cashat in på ett sätt, och försöker casha ut på ett annat sätt och då är det här rätt vanligt bland pokerbolagen, att dom kräver lite omsättning av pengarna.

    Är båda mina killgissningar helt fel ute så är obv coolbet taskiga. Tumregeln är att du skall alltid få insta-casha ut samma belopp du har cashat in via samma kanal.

    e-mails? Transaktionskvitton?

    Kollade mina transaktioner och det stämmer det du säger. Jag gjorde "nya" insättningen med mitt kreditkort och försökte göra uttag till min bank. Coolbet hänvisar till att omsättningen måste göras pga penningtvättningslagen. Jag har frågat om det är OK om jag gör uttaget till mitt kreditkort istället.

     

    6 timmar sedan, säger IveMissedU :

    Tkr det låter konstigt i sig. Jag har varken blivit ombedd att ta ut pengar eller att skapa ett nytt konto hos coolbet pga licensieringen.. Använder fortfarande mitt "gamla" konto från förra året utan problem. Alla mail jag har fått ang det har bara varit generell info.

    Tydligen gällde detta om man hade sitt gamla konto i annan valuta än SEK, jag hade mitt i EUR.

  6. VARNING för Coolbet!

    Jag har spelat på Coolbet under 2018 och haft en bra upplevelse av både klienten och support, tills följande händer:

    1. I december får jag ett mail om att pga licensieringen så måste jag ta ut alla mina pengar, öppna ett nytt konto och därefter sätta in pengar på det nya kontot.
    2. Mailar tillbaka och blir lovad av Coolbet support att gamla pokerklienten kommer fungera.
    3. Tömmer mitt konto, startar ett nytt konto och gör en insättning.
    4. Efter 2 dagar kräver gamla pokerklienten uppdatering till nya.
    5. Spelar en pokerturnering med nya klienten och inser att den fungerar väldigt dåligt. Klienten laggar otroligt och jag timar ut flera händer.
    6. Tänker att jag i väntan på att de eventuellt löser barnsjukdomar med nya klienten tar ut pengarna från mitt konto och spelar någon annanstans.
    7. Coolbet nekar nu mitt uttag och hänvisar att jag måste omsätta pengarna  på mitt "nya" konto i Sportsbook eller Casino för att göra uttag.
    8. Kontaktar Coolbet angående detta och påpekar att jag var tvungen att skapa ett nytt konto och göra en ny överföring pga licensieringen 2019.
    9. Coolbet står fortfarande kvar vid sitt beslut trots min opponering.

    Jag tycker inte att det här bemötandet är OK från Coolbets sida. Dels för att de lovade att gamla pokerklienten skulle fortsätta fungera och dels för att det vägrar betala ut min senaste insättning. Därför valde jag att posta den här varningen här och jag ser fram emot att Coolbets representant återkommer med en förklaring.

×
×
  • Skapa nytt...