Gå till innehåll

Ledartavla

Populärt innehåll

visar innehåll med det högsta anseende på 2020-01-01 på alla områden

  1. De använder en metod där de vid varje showdown/allin räknar med alla möjliga kombos den har i sin range och utifrån det räknar fram sitt EV, enligt skaparna tar de card removal osv i beräkning, detta görs endast på bottens range (då de inte vet spelarnas range), efter detta var botten "vinnande".
    1 poäng
  2. Sköna inlägg grabbar! Ses vid borden imorgon ha dea
    1 poäng
  3. "Besegrade" - Pluribus förlorade runt 2bb/100 över en 10 000 händer sample. Machine Learning är mer specifikt hur programmet fungerar. Precis som PIOSolver så spelar programmet mot sig själv under miljontals iterationer för att komma fram till en optimal strategi och detta gjordes på en Amazon cloud-server. Spelarna blev varje hand resettade till 100bbs vilket simplifierar det ordentligt för programmet. Med det sagt tycker jag Pluribus spelade extremt bra på tidiga gator men river-spelet ser väldigt tveksamt ut, vilket också är logiskt då det är de sista noderna i spelträdet som konvergerar till en GTO-strategi. Jag tror inte att online-poker kommer dö ut någon gång snart men som jag ser det kommer en av två saker ske: a) Sidor hittar strategier för att med högre säkerhet kunna garantera rättvisa spel b) Action drivs bort från de simpla spelen till mer komplicerade varianter. MTT's och PLO är två populära varianter som kräver rejält mycket mer datorkraft för att kunna lösa, så vi får helt enkelt hoppas Moores Law stannar av innan vi når den punkten då MTTs för alla stackdjup på 9 givna positioner med ICM-implikationer är lösta. Regulation och lågkonjunktur känns i dagsläget som ett större hot mot online-pokern i det stora hela än AI, även om NLHE möjligt kan komma att vara illa ute om inte scenario a) sker. I dagsläget är det åtminstone fortfarande väldigt lukrativt.
    1 poäng
×
×
  • Skapa nytt...