Gå till innehåll

Vikttråden - tråden där vi tappar eller ökar i vikt.


freddex1989

Recommended Posts

I den här tråden -Mål 2016- är vi ganska många som har har lagt in ett viktmål som ett mål 2016. Jag tänkte vi kunde ha en tråd där vi stöttar varandra, följer upp och håller koll på hur det går. Här är dom viktmål jag hittade just nu. Självklart är fler välkomna.

 

* minska 15kg i vikt

 

* Nå målvikt (tippar på 20 kg därifrån)

 

[] -10kg

 

[ ] Väga under 90kg

 

[*]Gå upp 2 kg i kroppsvikt.

 

Gå ner 20kg (Minst 10)

 

[] Inte väga över 85kg vid årets slut

 

[ ] Någon gång under året väga mindre än 80 kilo (89 idag)

 

[ ] Någon gång nå under 95 kilo

 

-Droppa ca30kg. (Resultatet av dom 3 första)

 

[ ] Gå upp i vikt. (82 nu och kan tänka mig 85)

 

[ ] Gå ner -15 kg (från 97 till 82)

 

Plus 6 kg under 2015 siktar jag på!

 

Jag siktar lite blygsamt på 5 kilo upp

 

----

 

Berätta, hur gör ni? Vad är er plan för att nå målet?

 

-Själv ska jag äta mindre lösgodis och gå på gymmet minst fyra gånger i veckan. När jag var som mest vältränad kunde jag springa en mil på 48 min. Idag, 15 kg senare, tror jag inte jag skulle orka en mil på under 70 min. Men jag är lättränad och borde få upp ett hyfsat flås på 2-3 månader och då kunna springa en mil på 55 min.

 

HEJA!

Redigerad av freddex1989
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 176
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Att gå ner i vikt för mig handlar mest om att sluta äta mängder av godis/chips samt balansera måltidsstorlekarna. Jag är av sorten som gärna tänker att jag ska laga mycket mat för att göra matlådor så äter jag upp alltihopa direkt istället/ändå. Har inlett 2016 ganska bra faktiskt. Brukar normalt när jag grindar bli vrålhungrig 2-3 på natten och äta en hel måltid (idiotiskt) nu heter lösningen dadlar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Udda men roligt initiativ :) Men vad fan, jag är på. Plus 6 kg under 2016 siktar jag på!

 

Haha

Gamla minnen, hur var det förra vadet vi hade, jag vann med ett gram efter sex månader, och då hade du gått från långhårig till korthårig?

Vill dessutom minnas att vi hade nog inte gått upp ett kilo ihop?

 

 

Men jag är på, denna gång ska inte vikten peaka på grund av nötter och öl

Jag siktar lite blygsamt på 5 kilo upp

 

Btw jag fixade din post

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Udda men roligt initiativ :) Men vad fan, jag är på.
Jag tänker så här. Poker är en sport som kan vara i många timmar, flera dagar i sträck. Då måste vi "sportutövare" vara i så bra form som möjligt, eller hur? Då kan vi inte vara för feta eller för undernärda. :) Så tänker jag.

 

Jämför med ishockey och dina NHL-proffs. En match varar 60 minuter och lagen spelar 2-4 matcher i veckan. Inte konstigt dom inte behöver vara lika vältränade och "fitta" som en pokerspelare? Right? :D

 

Hahaha, gooo girls!

För min del handlar nergångsreceptet om att dricka tre-fyra öl mindre per dag än vanligt. Plockgodis och cola har jag sen länge vant mig av med.

Shit! Du gillar bärs va? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är på!

 

Målet är satt till julafton 2016.

 

Jag behöver komma ur mina dåliga vanor som är godis/kakor/chips i alla former och nyckeln till det är att äta 5mål om dagen och försöka hitta ett upplägg som inte ger insulintopparna/dalarna. Där har jag troligen 20 av mina 30kg`s nedgång. Sen så ska jag träna oxå men det är inte lika känsligt. Målet där är att ha etablerat en vana att träna 3dar i veckan, inom 3månader.

Redigerad av Lassis
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mindre kalorier in än ut, dvs slut på läskeblask, bör göra den stora delen. Sedan kanske komplettera lite med simning.

 

kan tipsa om lightläsk. cola cola zero är en personlig favorit. forumets ortorektiker kanske inte håller med, men tror du kan dricka på rätt bra utan några nämnvärda negativa hälsoeffekter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lägger ett mål här, ska ner under 3siffrigt. Ligger runt 116 nu och ska springa actionrun http://actionrun.se/Boras/ i Maj och vill kunna slippa att skämma ut mig totalt. Förhoppningsvis är jag en bra bit på vägen redan då. Blir smartare val av alkohol (less beer more wine), nyttigare luncher samt en hel del löpträning för att nå målet. Har en löpkropp i botten som jag lade grunden till i ungdomen och hoppas att fragment av den finns kvar så jag har något att bygga på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha

Gamla minnen, hur var det förra vadet vi hade, jag vann med ett gram efter sex månader, och då hade du gått från långhårig till korthårig?

Vill dessutom minnas att vi hade nog inte gått upp ett kilo ihop?

 

 

Men jag är på, denna gång ska inte vikten peaka på grund av nötter och öl

Jag siktar lite blygsamt på 5 kilo upp

 

Btw jag fixade din post

 

Haha, ja, nån sa att vårt vad var som Paralympics.... Tack för korret :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tänker så här. Poker är en sport som kan vara i många timmar, flera dagar i sträck. Då måste vi "sportutövare" vara i så bra form som möjligt, eller hur? Då kan vi inte vara för feta eller för undernärda. :) Så tänker jag.

 

Jämför med ishockey och dina NHL-proffs. En match varar 60 minuter och lagen spelar 2-4 matcher i veckan. Inte konstigt dom inte behöver vara lika vältränade och "fitta" som en pokerspelare? Right? :D

 

well, det är ett sätt att se det :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kan tipsa om lightläsk. cola cola zero är en personlig favorit. forumets ortorektiker kanske inte håller med, men tror du kan dricka på rätt bra utan några nämnvärda negativa hälsoeffekter.

 

Tror mitt liv hade tappat mening utan Cola Zero

 

Borde väl själv tappa typ 30kg, men orkar inte tag i det, pga lat

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köpte en våg på Clas Ohlson den 21 december

och vägde in på 85.5kg. Tänkte då att en viktminskning

på 0.3kg/vecka kan vara ett rimligt mål. 26 veckor fram plus några dagar från det datumet har vi midsommar och 85.5kg-0.3×26= lucky sevens (77.7kg). Har inte vägt under 80 på åtta-nio år och har varit jävligt less på att va så här ur form. Vägen dit blir genom att sluta unna mig så mycket sen kvällstid, gymträning ( inte seriöst sedan -99) och löpning ( senast för fem år sedan).

 

Edit: fyra år sedan senaste gymträningen så nu är jag nöjd med att fixat kort. Tränade 3/12 månader på senaste kortet i Hornstull och exakt 0 träningar på ett kort på Eriksdalsbadet innan det, men nu är det tredje gången gillt känner jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...