Gå till innehåll

AIK-tråden


bananuz

Recommended Posts

Vet inte om det går att ha en sån här tråd och om moderatorerna orkar hålla efter den, men man kan ju göra ett försök :-)

 

Tyckte iaf att det såg väldigt bra ut i premiären, vilket man ju inte är bortskämd med från andra premiärer dom senaste åren...

 

Özkan, Mutumba och backlinjen såg grymt stabila ut, det enda man är orolig för är avsaknaden av en riktigt bra innermitt och en straffområdesspelare, då Obolo ju har en tendens att hamna lite långt ner i banan. Blir nog bra när Burgic kommer tillbaka dock!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 533
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Starta en tråd om Helsingborgs innebandy och håll dig i den, adjö.

 

Fann det en smula ironiskt att just en gnagare var först att starta en tråd om sin klubb. AIKare sägs ju sakna verklighetsuppfattning och på allvar tror att dom till skillnad mot resterande lag i Sverige, faktsikt är en klubb resterande Europa pratar om. Samma visa som att Djurgårdare är överklass.

 

Så blev lite i full i skratt då jag såg just en AIK tråd efter ManU och Pool-trådarna.

 

Sen fattar jag inte varför man blir så sne om någon kommer in och djävlsa lite när man lagt upp tråden på ett allmänt pokerforum. En annan sak om man kommer in gång på gång och drygar obv.

 

Borde ändå finnas ett 100-tal AIK-forum och gästböcker ute på nätet som är riktat till enbart AIKare om man vill han en grymt seriös nivå på innehållet .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Borde ändå finnas ett 100-tal AIK-forum och gästböcker ute på nätet som är riktat till enbart AIKare om man vill han en grymt seriös nivå på innehållet .

 

Du har ju uppenbart aldrig "hängt" på nån AIK-sida eller forum.

Grymt seriös nivå på innehållet... Hahaha

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fann det en smula ironiskt att just en gnagare var först att starta en tråd om sin klubb. AIKare sägs ju sakna verklighetsuppfattning och på allvar tror att dom till skillnad mot resterande lag i Sverige, faktsikt är en klubb resterande Europa pratar om. Samma visa som att Djurgårdare är överklass.

 

Så blev lite i full i skratt då jag såg just en AIK tråd efter ManU och Pool-trådarna.

 

Sen fattar jag inte varför man blir så sne om någon kommer in och djävlsa lite när man lagt upp tråden på ett allmänt pokerforum. En annan sak om man kommer in gång på gång och drygar obv.

 

Borde ändå finnas ett 100-tal AIK-forum och gästböcker ute på nätet som är riktat till enbart AIKare om man vill han en grymt seriös nivå på innehållet .

Du anser att det är din fulla rätt och hoppa in och dryga dig lite bara? Tycker det är helt obegripligt att du får lite hugg tillbaka? Det är ingen som blir ledsen över ditt inlägg men delar du ut en känga får du ju en tillbaka.

 

För övrigt faller det sig ju mera naturligt att ha en tråd om ett svensk fotbollslag än ett engelskt på ett svenskt forum, eller hur. Tycker snarast att det är lite märkligt att det inte finns ngn tråd om ngt annat allsvenskt lag.

 

Det är nog inte många AIK:are som tror att resten av Europa pratar om dom. Men det är nog fler i Sverige som pratar om AIK än om mindre lag och det beror ju på ett större anhängarantal.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du anser att det är din fulla rätt och hoppa in och dryga dig lite bara? Tycker det är helt obegripligt att du får lite hugg tillbaka? Det är ingen som blir ledsen över ditt inlägg men delar du ut en känga får du ju en tillbaka.

 

För övrigt faller det sig ju mera naturligt att ha en tråd om ett svensk fotbollslag än ett engelskt på ett svenskt forum, eller hur. Tycker snarast att det är lite märkligt att det inte finns ngn tråd om ngt annat allsvenskt lag.

 

Det är nog inte många AIK:are som tror att resten av Europa pratar om dom. Men det är nog fler i Sverige som pratar om AIK än om mindre lag och det beror ju på ett större anhängarantal.

Ja, jag anser att det är min fulla rätt att gå in på en tråd som heter AIK-tråden och skriva exakt vad jag vill om AIK, så länge jag gör det inom rimmliga gränser obv. Trådstarten fick iaf inte mig att förstå att tråden enbart var riktat år AIKare och folk som tycker lika.

För min del får det gärna vara massor av trådar om både PL och Allsvenskan. Men fann som tidigare sagt lite smålustigt att just AIK var först. Samma visa som jag garvat om jag hittat en djurgårdstråd som första fotbolltråd på srureplan.se eller om en bajare var först på pundaloss.nu.

 

Jag förstår att inte många AIKare tror att dom är europas snackis nr1. Men det är en "fördom"(söker ett annat ord men är fett snurrig efter en nyss avslutad session), dom får dras med.

 

Och jag håller med om att det är helt obegripligt att jag får hugg tillbaka. :-P

 

Lämnar denna tråd nu. HF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Malmö har öppnat bra men inte spelat så bra, Mot häcken var dom utspelade stora delar av matchen och mot Örgryte var dom bra sista 30 ungefär.

 

 

Finns väl inga AIK-are som tror att det snackas om klubben utanför Sverige?

 

Idag vore det underbart med tre nya friska poäng men Malmö har öppnat ruggigt starkt! Stor respekt för Roland Nilsson som coach.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dålig första halvlek utan tempo där saknaden av Pavey och Özkan var stor. Spelade upp sig bitvis i andra iaf, men överlag en ganska dålig match. Vet inte riktigt om Atta och Saleh var rätt män att sätta in det läget av matchen då bytena kom heller.

 

Hoppas på snabb uppryckning nu direkt i derbyt mot BP. Skön starttid på den förövrigt, lol.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med föregående talare. Första halvlek hade riktigt kasst tempo i 40 minuter. Sista fem gick det lite snabbare.

 

Andra halvlek var lite bättre. AIK förlorar för att man har:

1. Daniel i målet drar ner tempot för sina lagkamrater när AIK har ett flyt och pressar. Istället för att snabbt anfalla börjar dåren att maska. Snabbt ut med bollen och anfall igen! Man förstår verkligen att han inte är förstavalet som målvakt i AIK.

 

2. Backlinjen var inte stabil. Det finns 1-2 i den linjen som inte klarar av sin uppgift. Nu kan jag inte namnen på dem, men den sämsta blev utbytt i andra halvlek.

 

3. Nummer 21 i AIK's anfall borde sitta på bänken. (Heter han Thorstensson?) Han blev utbytt i andra halvlek också. Ersättaren var betydligt bättre.

 

Det var en riktigt usel match, inte bara för att AIK torskade... AIK förtjänade iaf inte att vinna. Tveksamt om Malmö förtjänade att vinna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med föregående talare. Första halvlek hade riktigt kasst tempo i 40 minuter. Sista fem gick det lite snabbare.

 

Andra halvlek var lite bättre. AIK förlorar för att man har:

1. Daniel i målet drar ner tempot för sina lagkamrater när AIK har ett flyt och pressar. Istället för att snabbt anfalla börjar dåren att maska. Snabbt ut med bollen och anfall igen! Man förstår verkligen att han inte är förstavalet som målvakt i AIK.

 

2. Backlinjen var inte stabil. Det finns 1-2 i den linjen som inte klarar av sin uppgift. Nu kan jag inte namnen på dem, men den sämsta blev utbytt i andra halvlek.

 

3. Nummer 21 i AIK's anfall borde sitta på bänken. (Heter han Thorstensson?) Han blev utbytt i andra halvlek också. Ersättaren var betydligt bättre.

 

Det var en riktigt usel match, inte bara för att AIK torskade... AIK förtjänade iaf inte att vinna. Tveksamt om Malmö förtjänade att vinna.

 

 

Det jag inte förstår är hur Stahre inte väljer att byta ut Thorstensson i ett tidigare skede. Dels med anledning av att han blev allt tröttare och inte orkade ta samma löpningar samt att skärpan i avsluten, likt senast i Kalmar, var riktigt dåliga. Då sumpade han ett friläge och idag så fick han inte ens till ett avslut när väl väggspelet med Obolo satt för en gångs skull.

 

Dock så är det svårt att starta med någon annan på topp, då både Özkan och Pavey är borta så Mutumba är tvungen att ta klivet ned till yttermittfältsposition. CH som kom in hann tyvärr inte visa upp mycket idag då han enligt mig fick alldeles för lite speltid, tycker han skulle blivit inbytt betydligt tidigare då han tillför snabbhet och ger laget ny energi. Hans löpningar drar ut MFFs försvar och skapar inte bara ytor för honom själv, utan även hans lagspelare. Hoppas han får mer speltid framöver, då han redan förra säsongen visade att han tillför laget nytta och skapar chanser direkt genom sin snabbhet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...