Gå till innehåll

Fd. Spelmissbrukare


Jompizh

Recommended Posts

Å fy fan.

 

Först och främst, starkt jobbat att vända situationen och betala av såpass snabbt!

 

Dåliga nyheterna först: Du kan räkna med tre år innan betalningsanmärkningarna försvinner ur fogdens register och även efter det kan privata upplysningsbolag hålla kvar noteringarna.

 

Mitt tips till dig är att bita i det sura äpplet, betala av och bo i hyresrätt tills du är prickfri. Kan du lägga undan 5k i månaden betalar du av återstående skuld snabbt och på ytterligare två år (eller tills prickarna är borta) hinner du spara ihop till en insats till hus/lägenhet. Rätta mun efter matsäck helt enkelt.

 

Att låna från de som lånar ut till någon med skuldproblematik är knappast en bra lösning då deras räntor tenderar till att vara rätt mycket högre än nödvändigt. Högre kostnader leder till tajt med pengar som mycket väl kan knuffa dig över kanten för återfall...

 

Grejen med din tjej begriper jag inte riktigt. Du är lite vag där. Men om hon är rätt för dig stannar hon även den sista lilla uppförsbacken. Om hon kräver att ni ska bo i palats och att du ska fixa det kanske hon kan leverera lite också, men som sagt det är lite otydligt.

 

Hur som, starkt jobbat om du är på riktigt, vilket tyvärr alla inte är i poker/pengasvängen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Å fy fan.

 

Först och främst, starkt jobbat att vända situationen och betala av såpass snabbt!

 

Dåliga nyheterna först: Du kan räkna med tre år innan betalningsanmärkningarna försvinner ur fogdens register och även efter det kan privata upplysningsbolag hålla kvar noteringarna.

 

Mitt tips till dig är att bita i det sura äpplet, betala av och bo i hyresrätt tills du är prickfri. Kan du lägga undan 5k i månaden betalar du av återstående skuld snabbt och på ytterligare två år (eller tills prickarna är borta) hinner du spara ihop till en insats till hus/lägenhet. Rätta mun efter matsäck helt enkelt.

 

Att låna från de som lånar ut till någon med skuldproblematik är knappast en bra lösning då deras räntor tenderar till att vara rätt mycket högre än nödvändigt. Högre kostnader leder till tajt med pengar som mycket väl kan knuffa dig över kanten för återfall...

 

Grejen med din tjej begriper jag inte riktigt. Du är lite vag där. Men om hon är rätt för dig stannar hon även den sista lilla uppförsbacken. Om hon kräver att ni ska bo i palats och att du ska fixa det kanske hon kan leverera lite också, men som sagt det är lite otydligt.

 

Hur som, starkt jobbat om du är på riktigt, vilket tyvärr alla inte är i poker/pengasvängen.

 

Skulle inte det där plockas väck? 3 års perioden dvs??

Inget jag själv sökt information om, och har inte tid just nu, men ganska säker på att en vän har sagt att 3 års perioden ska försvinna?

Kan inte bekräfta att det är så dock.

 

Starkt jobbat av TS, intressant läsning och lycka till i framtiden!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle inte det där plockas väck? 3 års perioden dvs??

Inget jag själv sökt information om, och har inte tid just nu, men ganska säker på att en vän har sagt att 3 års perioden ska försvinna?

Kan inte bekräfta att det är så dock.

 

Starkt jobbat av TS, intressant läsning och lycka till i framtiden!

Det verkar vara lite upp till upplysningsbolagen

https://www.kronofogden.se/Betalningsanmarkning.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Så tips om de finns någon mindre traditionell bank eller dyl skulle jag uppskatta enormt!

 

Du kanske inte såg den här kommentaren:

 

Det lär finnas något som heter Bluestep som lånar ut pengar till folk med betalningsanmärkningar. Jag vet inget om villkoren, men du kan ju alltid försöka.

 

Gå in på bluestep.se.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då får du lugnt vänta fem månader tills du betalt av.

 

Jag själv har inga problem med det och det ser ut som det också. Det är min kärlek och drivkraft i livet jag inte vill riskera försvinna. Det kanske är karman för hur jag har levt när jag var ung och dum. Om så är fallet får det bli så, det är bara så enormt frustrerande...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu börjar du tassa in över gränsen för vad som är tillåtet här om jag inte missminner mig forumets regler....

 

Om du är seriös, så ta't lugnt och betala av. Ta tiden det på dig att pränta in i skallen att du aldrig ska hamna där igen. Tjata här om lång tyder på att du kanske inte har den impulskontroll du tror dig ha.

Redigerad av valterego
följdedit
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här kommer verka hårt men I call bullshit..

 

Jag har gjort samma resa som du för ca 15år sen och jag känner igen mycket i det du säger men det är lite för mycket hål i storyn.

 

Om du tjänar 25k/mån får du ut ca 18000. Av dom tar KFM ca 10 000 eftersom det finns ett existensminimum att leva efter.

24mån x 10k = 240 000. lägg där till även 2 års skattepengar du har fått tillbaka på alla räntor du betalat så borde vi landa på dryga 270k, inte 100k.

I vilket fall så waayyyy över 100k.

 

25k i skuld är ingenting om du har jobb och det tar fortfarande inga 6mån att betala till fogden. Allt sammantaget med att du ber om pengar på ett pokerforum får alla min varningsklockor att ringa som bara den.

 

Jag kan sträcka mig till att din story verkar sann men att du fifflat till siffrorna samt att du inte är ärlig med vad du ska med pengarna till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om tjejen träffade dig när du mådde så dåligt och har sett allt ditt slit och vilja så förstår jag inget? Du har (om allt nu stämmer som du skrev) 6 månader kvar av skulden. Om nu oxå den här 3års perioden ev är borta, kan hon då helt plötsligt inte vänta denna "korta" tid? Isf är hon nog inget att ha :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...