Gå till innehåll

Finn fem fel i pokertext


Katt3n

Recommended Posts

Tjenixen,

sitter på en ö och läser en bok av en storsäljande svensk författare. För ett tag sen diskuterades det hur man beskriver poker i text när en författare ville ha feedback på sin text (sorry, hittar inte tråden och kommer inte ihåg vad du hette mer än Hans(?))

 

Finn några fel i nedanstående text:

 

M: Jag hade kört många spel i mina dagar, men spelen jag körde då var de galnaste. Jag tog risker som aldrig förr, på nivåer som jag inte ens drömt om tidigare, och bara i pot limit Omaha-rum, mest mot kineser och amerikaner.

Jag hade spelat ihop ungefär en miljon kronor sammanlagt och satt i ett potlimit-rum på en sajt som heter Poker Kings.

Det var jordens jävla giv och vi spelade måttlöst högt. När handen startade hade vi i stacken femtio tusen euro var i marker. Jag lade big blind, den låg på tusen euro.

Alla som hängde på lade sig fram till small blind. Jag checkade med D7 i ruter. Floppen var AD4 med två ruter. Den andre spelaren som hade alias Balrog666, checkade och då höjde jag som en dåre, tio tusen euro.

Jag var av någon anledning rätt säker på att min dam var bra eftersom Balrog666 borde ha höjt med ett ess preflop, men bara han hade träffat nånting, till exempel par i fyror, visste jag att han skulle följa med in i döden – han, eller hon, gjorde ofta det, övervärderade sina träffar.

Därför höjde jag som jag gjorde, i sämsta fall skulle jag i alla fall få de femton hundra euro som redan låg i potten. Men den jäveln körde all in, helt oväntat, och det kunde lika gärna vara ett monster som det här lilla paret i fyror.

Jag hade som sagt mött Balrog666 flera gånger förut och han eller hon brukade vara kaxig i början och försiktig mot slutet, men kunde även bluffa hej vilt ibland – nu blev det omöjligt att bedöma liret eftersom Balrog tryckte på gasen direkt för alla sina marker.

Jag tänkte nu kör jag, jag har bara en chans. Så jag blixtsynade för fyrtio tusen marker till. Balrog666 visade ett dubbeless. Helt galet. Kan du poker?

JS: Bara ytligt

M: Chansen att den jäveln skulle sitta på dubbeless var ju minimal, inte minst när ingen höjning kommit före floppen. Men Balrog hade lurat mig. Jag var vidrigt illa ute. Jag höll på att tuppa av. Vad skulle jag göra? Jag hade just med stor sannolikhet förlorat mer än vad jag samlat ihop de senaste dagarna. Jag höll andan, blundade.

 

Det är ju bara början att påpeka att han borde ta en screenshot och klaga till sajten när han bara får två kort när han spelar PLO...

Redigerad av Katt3n
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjenixen,

sitter på en ö och läser en bok av en storsäljande svensk författare. För ett tag sen diskuterades det hur man beskriver poker i text när en författare ville ha feedback på sin text (sorry, hittar inte tråden och kommer inte ihåg vad du hette mer än Hans(?))

 

Finn några fel i nedanstående text:

 

 

 

Det är ju bara början att påpeka att han borde ta en screenshot och klaga till sajten när han bara får två kort när han spelar PLO...

Så svårt att läsa den där texten. Och fann inget nöja med att läsa en text bara för att hitta fel, så lade ner mitt försök efter några rader men det är ju lite förvirrande att han kallar dam för både Q och D.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så svårt att läsa den där texten. Och fann inget nöja med att läsa en text bara för att hitta fel, så lade ner mitt försök efter några rader men det är ju lite förvirrande att han kallar dam för både Q och D.

 

Surmule.

Extra pinsamt då att just det felet var mitt :oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev förvånad när jag såg vilken författaren var. Brukar leverera betydligt bättre texter än så. Har boken i hyllan så det är väl dax att läsa den nu.

 

Jag tappade nästan sugen att läsa vidare efter att ha läst den sidan. Nu börjar man ju undra över hur bra de andra beskrivningarna om sthlms undre värld stämmer överens med verkligheten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var vidrigt illa ute. Jag höll på att tuppa av. Vad skulle jag göra? Jag hade just med stor sannolikhet förlorat mer än vad jag samlat ihop de senaste dagarna. Jag höll andan, blundade.
Även om de tekniska detaljerna är lite bristande lyckas han ändå fånga pokerns anda på något vis.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även om de tekniska detaljerna är lite bristande lyckas han ändå fånga pokerns anda på något vis.

 

Fast sååå jävla illa ute var han ju ändå inte. Visst, han satt med fingrarna i syltburken efter att ha gått från noll till 100 med en tvåkortshand i ett pottlimit fyrkortsspel och sjudubblat potten och sen synat en all in med monsterdjupa 50bb.

Men han har ju outs!

 

Men visst är det igenkänning på ångesten ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...