| Övriga skicklighetsspel om pengar Skicklighetsspel som inte är poker, t ex betting, blackjack, backgammon. |
2010-02-09, 11:03
|
|
Reg.datum: Jul 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av Conval
Jag kommer in på sajten. Jag vågade förstås inte va med eftersom alla smarta i den här tråden säger att man inte ska, men såg att empetre och utgavs cashade in en del deg (är väl forumiter båda två), samt den där mackes då som gjorde rent hus med vinst i sex raka auktioner för typ 3-4 bud per auktion.
Blir till att skapa konto och nöta freebids nu iaf, och fortsätter det som igår och idag lär det nog bli ett och annat budpaket också, verkar ju vara jätte +EV just nu.
|
Men va fan! Har inte kommit in på sajten sen igår, kan de ha bannat mej eller något liknande? Skulle säga att det lönar sej att göra konto och använda sej av freebids, men genast när de tar slut så slutar man med hela skitet. Så gjorde jag iaf. Sen om man har vunnit något så kan man ju välja om man tar ut allt eller köper nya bud med de pengar som man vunnit. Då kan man ju inte iaf förlora någonting.
|
2010-02-09, 13:17
|
|
|
Moderator
Reg.datum: Feb 2005
|
GodOfPoker: Pratade med de på Bidoncash. Du hade startat ett konto med namnet Paused vilket gjorde att andra inte budade. Supporten mailade dig och bad dig byta men du svarade inte på det. Sen startade du ett konto med nicket CIosed och därefter blev du avstängd.
Svara på mailet från support så löser det sig nog.
|
|
|
2010-02-09, 13:20
|
|
|
Citat:
Ursprungligen postat av Juggler79
Du hade startat ett konto med namnet Paused vilket gjorde att andra inte budade. Supporten mailade dig och bad dig byta men du svarade inte på det. Sen startade du ett konto med nicket CIosed
|
haha, wp!
|
2010-02-09, 13:36
|
|
Reg.datum: Aug 2004
|
|
|
|
2010-02-09, 14:04
|
|
Reg.datum: Mar 2008
|
"Error" lär inte bli långlivad.
|
|
|
2010-02-09, 14:21
|
|
Reg.datum: Nov 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av XeroxFin
"Error" lär inte bli långlivad.
|
Why?
|
2010-02-09, 14:25
|
|
|
funderade lite över matten. är ju trivialt men postar ändå när jag väl orkat räkna
varje auktion drar in n((n+1)/2) pengar där n är antal bud. 0.5n^2+0.5n+0.5 vilket för stora n konvergerar mot 0.5n^2. så för en auktion på $100 blir alltså 10000 gånger budet dvs vid sqrt(2*budet)=sqrt(20000)=141.421356, dvs när auktionen når 1.41dollar har siten gått plus.
$50-> $1
$100 -> $1.41
$1000 ->$4.47
$5000 ->$10
edit:
haha, det var visst $1 per bud inte summan på buden. då blev matten helt plötsligt mycket enklare.
Senast redigerad av heltok, 2010-02-09 16:19.
|
|
|
2010-02-09, 14:28
|
|
Reg.datum: Mar 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av whosyourdaddy
Why?
|
Citat:
GodOfPoker: Pratade med de på Bidoncash. Du hade startat ett konto med namnet Paused vilket gjorde att andra inte budade. Supporten mailade dig och bad dig byta men du svarade inte på det. Sen startade du ett konto med nicket CIosed och därefter blev du avstängd.
|
"Error" lär väl falla under samma kategori.
|
|
|
2010-02-09, 14:42
|
|
Reg.datum: Oct 2005
|
Citat:
|
HAHAAHA! vilken skön lirare... 
|
|
|
2010-02-09, 14:43
|
|
|
lol
Senast redigerad av whosyourdaddy, 2010-02-09 15:42.
|
|
|
2010-02-09, 15:21
|
|
|
Luktar bluff lång väg. Efter man slängt iväg en 10-15 bud på en auktion, så har sidan flippat och en har vunnit helt sonika. Det har hänt 2 gånger nu, exakt samma scenario. Skumt?
Edit: lol. 3e gången nu. javascriptet ballar ur vid vissa auktioner. Skumt? Sen fungerar det en sekund efter auktionen är avslutad.
|
2010-02-09, 16:15
|
|
|
.
|
2010-02-09, 16:17
|
|
|
Citat:
|
Förstår mig inte på att man inte får ha de namnen, sa till sambo att också gjöra ett sneakigt namn :P. Dom borde ju ha gjort så att det inte går att gjöra sådana användarnamn imo.
Kollade nu mail och har inte fått något mail om att de skulle ha bett mig byta, kan hända det har kommit till sambo
EDIT: Sambo har inte heller fått något mail av supporten.
Well well fick iaf redan 179€ på mitt PayPal konto, men jag hoppas ändå vi får det här utrett på något sätt.
Senast redigerad av GodOfPoker, 2010-02-09 16:30.
|
|
|
2010-02-09, 16:40
|
|
Reg.datum: Dec 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av XeroxFin
Hur kan det vara förbjudet? Det handlar ju om ett "Skicklighetsspel", så då måste det väl vara godkänd strategi? Psykologi ffs!
Det är nästan så man vill säga: "the scammer has become the scammed!", men det gör jag inte.
|
Håller faktiskt med. Om man är så klantig så att man inte spärrat dom användarnamnen från att registreras så .......... ehhh ........ öh ..... är man ehh ........ en klantskalle. En sån miss ökar ju inte direkt känslan av seriositet. Lägg dessutom till att denna spelform (lotteri?) inte verkar vara licenspliktig på Cypern och att Soluan Investments således inte har någon spellicens så blir jag i.a.f. jättesugen på att skeppa in pengar på den siten Inte för att en spellicens i sig gör ett spelbolag seriöst men i.a.f. Önskar förövrigt att jag var så kvick att jag någonsin kunde komma på dylika "sattyg" som vardagshjälten GodOfPoker
Eftersom jag dissade siten i mitt första inlägg i denna tråden så var det inte mer än rättvist att jag skapade ett konto för att testa det jag sågat. Jag har faktiskt haft fel en eller ett par gånger i mitt liv. Men nä, det är precis den blåsningen jag trodde från början.
Citat:
|
Ursprungligen postat av heltok
funderade lite över matten. är ju trivialt men postar ändå när jag väl orkat räkna .................................................. .... dvs när auktionen når 1.41dollar har siten gått plus.
|
I egenskap av matte-idiot så fattar jag lika mycket av dina siffror som jag fattar av språka på serbokratiska men .........
Om buden i en 100$ auktion stannar på säg 2$ jämnt så innebär det att vinnaren får utbetalt 98$. Om vi bortser från det rakebackliknande system som dom verkar ha och alla andra typer av promotions så får jag det till att dom gått plus redan vid 99 bud. Eller har jag missat något nu?
Jaja, nu ska jag sluta skriva onödiga gnällposter om denna siten. Förhoppningsvis så fattar dom allra flesta hur unken denna verksamhet är och håller sig därifrån. Det är fel och förrädiskt på så många plan!
Men men, slutgnällt. Nedanstående text kan endast anses vara konstruktiv kritik och den bjuder jag på kära vänner på Soluan Investments.
Citat:
|
Ursprungligen postat av whosyourdaddy
Luktar bluff lång väg. Efter man slängt iväg en 10-15 bud på en auktion, så har sidan flippat och en har vunnit helt sonika. Det har hänt 2 gånger nu, exakt samma scenario. Skumt?
Edit: lol. 3e gången nu. javascriptet ballar ur vid vissa auktioner. Skumt? Sen fungerar det en sekund efter auktionen är avslutad.
|
Jag är inte direkt förvånad. Jag upplevde inte samma sak som dig men däremot fick räkneverket fnatt för mig vid ett par tillfällen. Räkneverket som räknar ner hur lång tid det är kvar på auktionen började helt plötsligt räkna upp en sekund för att sedan stå och flippa 1-2-3 sekunder fram och tillbaka tills jag själv laddade om hela websidan. Kanske läge att åtgärda detta också, om det inte berodde på att systemen blev överbelastade p.g.a. anstormningen av kunder förståss
/#LOUDmouth#
|
| Ämnesverktyg |
|
|
| Visningsalternativ |
Linjär visning
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:24.
|
|