Gå till innehåll

Highstakes railtråd - läs inlägg 1 innan ni postar


Drunken_Penguin

Recommended Posts

Här diskuteras highstakespoker online. Tipsa när det är action, diskutera spelare och händer.

 

Regler för tråden:

 

Då den förra highstakestråden spårade ur ett antal gånger så kommer denna tråden att modereras stenhårt. Följande regelbrott kommer ge autoinfraction, och inläggen kommer raderas.

 

  • Off topic
  • Personangrepp
  • Språkpolisande
  • Trams

 

Upprepade övertramp kommer resultera i en månads tempban.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror inte Isildur har setts till sen han förlorade 5m$ häromdagen och landade på minus sedan han började på FTP. Skulle bli förvånad över att se honom igen om jag ska vara ärlig men man kan ju alltid hoppas.

Synd att han inte hade några gränser och sinne för BR management, i så fall tror jag vi hade fått njuta betydligt mer av hans spel på de högsta cg borden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänk om isildur hade haft en "moneymanager"... eller kört stoploss eller något liknande... Synd att han antagligen lagt skottningen på is iaf... Kör de andra finnarna något vs varandra på de högsta borden eller lirar de bara mot andra? finland vs världen? =)

 

jo, ziigmund försökte smyga till sig action mot PA ett par ggr genom att köa till PA borden och när isi splitta deg typ så blev han sit in mot PA och PA spelade vidare i tron om att de var isildur fortfarande pga att de hade samma avatar =) (ninjaavataren..) efter typ 6 händer.. "i thought you were isi"

"I know" säger ziig sen o garvar typ

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite pengar kan ju disskuteras, visst lite mot förra veckan, men han har just nu ca 450K spritt på de olika borden.

 

 

Lite pengar va lite ironiskt, men kanske inga miljon$ belopp att spela för just nu?

 

 

Förövrigt så busta han Schulman nyss som fick nog.

 

Edit: Någon som förstår sig på Isildurs turn spel här? Normalt superaggro med de flesta händer, så varför passiv här?

 

http://www.highstakesdb.com/view-hand-history.aspx?GameID=376501

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite pengar va lite ironiskt, men kanske inga miljon$ belopp att spela för just nu?

 

 

Förövrigt så busta han Schulman nyss som fick nog.

 

Edit: Någon som förstår sig på Isildurs turn spel här? Normalt superaggro med de flesta händer, så varför passiv här?

 

http://www.highstakesdb.com/view-hand-history.aspx?GameID=376501

 

Balansering kan ja tänka mig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

explo kan jag tänka mig. trodde nick var tom och ville fånga en riverbet och räknade kanske (felaktigt) med att ändå få betalt av damerna ändå.

 

yep, this. Har varit i isildur's skor allt för många ggr där och svurit för mig själv varför donkbeta jag inte typ 120% där på river? Cryingcalls för splitchans med damen lär ske en och en annan gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

explo kan jag tänka mig. trodde nick var tom och ville fånga en riverbet och räknade kanske (felaktigt) med att ändå få betalt av damerna ändå.

 

Mjo men genom att spela passivt med bra händer ibland handlar väl om att fånga bluffar. Menar säkert samma men orkade inte skriva.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mjo men genom att spela passivt med bra händer ibland handlar väl om att fånga bluffar. Menar säkert samma men orkade inte skriva.

 

I denna specifika hand var han säkert säker på att Nick skulle vbeta sina damer samt bluffa med sina skithänder. Han ansåg väl att han inte kommer checka bakom särskilt många händer förutom typ tvåpar kanske

 

Aja, nu ska jag inte ge mig på att försöka analysera något mer och besudla forumet med lvl1 tänk :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...