Gå till innehåll

UF företag, Förslag tack!


hf89fc

Recommended Posts

Hej!

Under hösten så ska jag i skolan starta ett företag som projektarbete med en kompis.

Det är 3:an som gäller då och det är ett så kallat UF företag som jag ska skapa.

Så nu vill jag från alla smarta pf.nu medlemmar ha SERIÖSA förslag på vad man med ganska liten ekonomi kan skapa för företag som också kan ge någonting roligt tillbaka.

 

//Hampus

 

Förklaringar:

UF=Ung företagsamhet.

pf.nu=Pokerforum.nu :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är UF?

 

Vad har ni för intressen?

 

Ska företaget leva vidare efter skolan?

 

Jag har tonvis med idéer, både inom och utanför pokern...

 

Jag själv har poker som ett stort intresse, tror också min kompis går att övertala.

Intresse spelar ingen roll då vi nog om vi får ett bra förslag kan få det riktigt kul :).

 

Företaget ska läggas ner i utbildningen men jag är väldigt sugen på att fortsätta med företag efter så är det ett bra förslag så kan man starta det direkt eller dra sig ur UF.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad besitter ni för kunskaper?

 

* Datorkunskaper

- Nätverk

- Programmering

- Design/animering/layout

- Hårdvara

...osv

* Licenser

- Körkort

- Dykcert

- Jägarlicens

...osv

* Händiga ala hantverkare?

...osv

 

 

Är ni med i några förbund, arbetar extra, utövar någon idrotter?

 

Det känns som ni sjäva borde analysera läget och sedan komma tillbaka med någon form av riktlinje inom vilket: ämne, hur mycket (tid, pengar, studier osv) ni är villiga att lägga ner och vilka kunskaper ni besitter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad besitter ni för kunskaper?

 

* Datorkunskaper

- Nätverk

- Programmering

- Design/animering/layout

- Hårdvara

...osv

* Licenser

- Körkort

- Dykcert

- Jägarlicens

...osv

* Händiga ala hantverkare?

...osv

 

 

Är ni med i några förbund, arbetar extra, utövar någon idrotter?

 

Det känns som ni sjäva borde analysera läget och sedan komma tillbaka med någon form av riktlinje inom vilket: ämne, hur mycket (tid, pengar, studier osv) ni är villiga att lägga ner och vilka kunskaper ni besitter.

 

 

Okej, göra en liten redovisning av mig själv och min vän.

 

Jag:

18 år.

Tar körkort i sommar.

Bor i villa på landet.

Intressen är poker, sedan dyker jag en hel del, är utbildad divemaster och är ganska stabil på det.

Går omvårdnad med inriktning räddningstänst som är riktigt tråkigt.

Är ganska kass på datorer så inget att rekommendera.

Tid finns så det räcker, studier beror på men det kan nog vara okej. Pengar finns och borde inte vara några kunskaper.

Jag är ganska ohändig av mig.

 

Min kompis:

18 år.

Förmodligen körkort i sommar.

Bor i villa på landet.

Är med i scouterna och tillbringar en del tid där. Är väldigt duktig på att rita och är väldigt antusiastisk om man kommer på något bra.

Han går samma linje och kan ännu mindre än mig om datorer.

Han egenskap är som sagt att rita vilket han kan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, göra en liten redovisning av mig själv och min vän.

 

Jag:

18 år.

Tar körkort i sommar.

Bor i villa på landet.

Intressen är poker, sedan dyker jag en hel del, är utbildad divemaster och är ganska stabil på det.

Går omvårdnad med inriktning räddningstänst som är riktigt tråkigt.

Är ganska kass på datorer så inget att rekommendera.

Tid finns så det räcker, studier beror på men det kan nog vara okej. Pengar finns och borde inte vara några kunskaper.

Jag är ganska ohändig av mig.

 

Min kompis:

18 år.

Förmodligen körkort i sommar.

Bor i villa på landet.

Är med i scouterna och tillbringar en del tid där. Är väldigt duktig på att rita och är väldigt antusiastisk om man kommer på något bra.

Han går samma linje och kan ännu mindre än mig om datorer.

Han egenskap är som sagt att rita vilket han kan.

 

okej nu blir det lite skryt: Som fd SM-vinnare och EM tvåa i UF så kan jag säga att det blir så mycket roligare om ni hittar på något själv och kör på.

 

En ide kan vara att erbjuda första hjälpen utbildning för grunskole elever (fast man kanske måste ha något speciellt certifikat för detta?) eftersom du skriver att inriktar dig på räddningstjänst. Fast detta verkar du ju tycka är tråkigt.

 

Det bästa sättet att komma på något är egentligen att ni sätter er ner och listar saker som ni gillar (inte tjejer/killar nu, utan sysslor) och sen bara brainstorma loss på saker ni kan göra med dessa!

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte precis samma sak som Scofield, om polaren är scout så borde han kunna något därifrån också. Förstahjälpenkurser för grundskolor och företag, kräver inte mycket kapital alls, bara er egen tid och lite utskick typ... polaren får rita fina broshyrer för Heimlichmanövern och liknande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

eftersom du skriver att inriktar dig på räddningstjänst. Fast detta verkar du ju tycka är tråkigt.

 

Det bästa sättet att komma på något är egentligen att ni sätter er ner och listar saker som ni gillar (inte tjejer/killar nu, utan sysslor) och sen bara brainstorma loss på saker ni kan göra med dessa!

 

Lycka till!

 

 

jag gillar räddningsjänst men omvårdnad är ju värdelöst.

Jo vu har funderat på att fixa egen klädkolektion eller något sådant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte precis samma sak som Scofield, om polaren är scout så borde han kunna något därifrån också. Förstahjälpenkurser för grundskolor och företag, kräver inte mycket kapital alls, bara er egen tid och lite utskick typ... polaren får rita fina broshyrer för Heimlichmanövern och liknande.

 

Jo har en utbildning och även han men inte alls något intresse av sådana saker från någon av sidorna. Vård är inte vårat stora intresse.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...