Gå tillbaka   Start > Pokerforum > Pokerdagböcker > Dagböcker

Dagböcker Här publiceras och diskuteras pokerdagböcker.

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-01-15, 13:01   #46
MJ

Reg.datum: Jan 2005
Standard

Jennez: Den där Fredrik Andersson är riktigt begåvad! Kul att du tyckte Jacob gjorde bra ifrån sig. Han har inte riktigt fått det när jag har sett honom och bombat (stand-up term för katastrof gig) nån gång också. Jacob är bra mycket bättre i radio/på tv och som konferencier tycker jag.

Gusten minne från Klubben: Gusten kanske tycker att jag tittar lite väl konstigt på honom och känner att han måste förklara sitt val av måltidsdryck (Vodka Redbull) med ett enkel förklaring - jag ska ut efter pokern. Ungdomar!
MJ är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-15, 13:08   #47
Jennez
Sitespelare Nordicbet

Jennezs avatar

Reg.datum: Aug 2005
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av MJ Visa inlägg
Jennez: Den där Fredrik Andersson är riktigt begåvad! Kul att du tyckte Jacob gjorde bra ifrån sig. Han har inte riktigt fått det när jag har sett honom och bombat (stand-up term för katastrof gig) nån gång också. Jacob är bra mycket bättre i radio/på tv och som konferencier tycker jag.
Ja, det var ju inte det roligaste jag har sett men han fick absolut... hmm... VG i alla fall.
Fredrik Andersson är helt klart en av Sveriges bästa just nu. Kul att se hur han har utvecklats under året också, hur han har slipat till skämten lite.

Citat:
Gusten minne från Klubben: Gusten kanske tycker att jag tittar lite väl konstigt på honom och känner att han måste förklara sitt val av måltidsdryck (Vodka Redbull) med ett enkel förklaring - jag ska ut efter pokern. Ungdomar!
Lol, Gusten är en sjukt skön kille. En av 2008's mest lyckade nya bekantskaper för min del.
Gammal 2009-01-15, 13:13   #48
MJ

Standard

Hur mycket poker spelar Gusten nuförtiden?
Gammal 2009-01-15, 13:24   #49
Jennez
Sitespelare Nordicbet

Jennezs avatar

Standard

Citat:
Hur mycket poker spelar Gusten nuförtiden?
Verkar inte vara särskilt mycket. Sa att han var ganska kall. Men han kör väl något roligt liveevent då och då, typ finnkampen.
Gammal 2009-01-15, 13:35   #50
Ola Brandborn

Ola Brandborns avatar

Standard

Tror nog att juniorerna har samma mått på "lite poker" som jag har på "mycket poker".
Stöter alltid på nån sån här hand och så är stackarna för grunda och så säger man fuck it, kukens aladober, synar och så köper man en bira och sätter sig vid cash game-bordet där Mallorca lyssnar på mp3 och floppar ett set och så får man köpa in igen och så är Bison full och klonkar en hålpipa och sen går man hem. - El Kryddo
Ola Brandborn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-15, 13:51   #51
MJ

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Ola Brandborn Visa inlägg
Tror nog att juniorerna har samma mått på "lite poker" som jag har på "mycket poker".
Lär nog vara så. Lite skulle jag tippa på är cirka 20 hr/v, vilket väl är mycket för dig?

Lycka till med DBn. Välskrivna texter från Jennez, satelltklonkar, hu-sng resultat och lite Omaha. Kan bli en bra blandning. Kul med lite motvikt till 20-åringarnas dagböcker.
Gammal 2009-01-15, 13:57   #52
Jennez
Sitespelare Nordicbet

Jennezs avatar

Standard

Citat:
Lär nog vara så. Lite skulle jag tippa på är cirka 20 hr/v, vilket väl är mycket för dig?

Lycka till med DBn. Välskrivna texter från Jennez, satelltklonkar, hu-sng resultat och lite Omaha. Kan bli en bra blandning. Kul med lite motvikt till 20-åringarnas dagböcker.
Haha, men vad fan? Jag ska alltså sorteras in i "gubbfacket" nu? Fan vilken ångest... men det är väl bara att inse att man passerade bäst före-datum för några år sedan.
Vi brukade gå till 40+ haket i Lund och skratta åt människorna där när vi hade tråkigt men det senaste året har det inte varit lika kul eftersom vi insåg att vi faktiskt var i samma ålder som hälften av gästerna...
Gammal 2009-01-15, 14:02   #53
Macroman

Macromans avatar

Reg.datum: Apr 2005
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av norris Visa inlägg
http://www.nvp.se/Naringsliv--Arbete...n-ar-en-lodis/
Vet inte om det är rätt, men borde vara det.
Var väl inte så farligt imo.
"Jag har själv gjort det. Slängt iväg en apa som i alla fall försökte bita mig. Han gick till attack igen. Jag blottade mina tänder och han vek av." -Psykologen i strid på liv och död med apor i bortre Asien.
Macroman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-15, 14:51   #54
Ola Brandborn

Ola Brandborns avatar

Standard

Citat:

Ja en söndagsgrind blir väl fyra timmar om det går dåligt och 10 timmar om det går bra. Sedan någon enstaka timme i veckan, om man behöver göra något speciellt för att uppfylla något rakehandskrav eller liknande inför en satellit. Ibland en satellit mitt i veckan. 15 timmars poker som maximalt, troligen runt tio timmar i veckan alltså, tycker jag är "lagom". 20 timmar skulle kännas väldigt mycket.

Detta givetvis exkluderat livetävlingar.
Stöter alltid på nån sån här hand och så är stackarna för grunda och så säger man fuck it, kukens aladober, synar och så köper man en bira och sätter sig vid cash game-bordet där Mallorca lyssnar på mp3 och floppar ett set och så får man köpa in igen och så är Bison full och klonkar en hålpipa och sen går man hem. - El Kryddo
Ola Brandborn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-15, 14:53   #55
Metaddict

Reg.datum: Jun 2005
Standard

Liquid Tension Experiment II > Dream Theater.

För där slipper man höra den hemska sången
Metaddict är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-15, 15:08   #56
Jennez
Sitespelare Nordicbet

Jennezs avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Metaddict Visa inlägg
Liquid Tension Experiment II > Dream Theater.

För där slipper man höra den hemska sången
Äh vad fan, det är ju riktigt bra sång på skivorna. Live är det dock en annan femma... tyvärr.
Gammal 2009-01-15, 15:17   #57
Saint_Bjorn
Moderator

Saint_Bjorns avatar

Standard

[Jennez] Inte bara jag som hyser hatkärlek till La Brie. Ibland kan han vara så perfekt, man tänker att DT inte kan ha någon annan sångare än just han. I nästa låt vill man blåsa skallen av honom. Men men, de har ju långa instrumentala partier. DT får iaf 7/10 av mig, mest för att det som är bra är riktigt bra. [/Jennez]
Gammal 2009-01-15, 15:49   #58
Saint_Bjorn
Moderator

Saint_Bjorns avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jennez Visa inlägg
Jennez och Ola ska krossa SM är det tänkt. Senaste finnkampen gick så bra att det nästan var löjligt. Nu tänkte vi försöka göra om bedriften på SM och dessutom få med oss så många kvalare som bara är möjligt!
Planen är en kvalstege på betway där vi kör en freeroll varje dag och om man känner för att köpa in sig några pinnhål längre upp så går det också bra. Till hela spektaklet ska vi också sätta upp en sida där vi lägger ut lite "10 höjdare"-film, bloggar och annat kul.
Vi ska också försöka rikta in oss ordentligt på kvalspelarna så att folk vet vilka som faktiskt ingår i teamet.

Vi siktar på att vara på banan fr.o.m den 1:a februari. Häääääng på!
Inget för egoboy men det blir säkert kul att följa.

Jag ska inte ställa SM-frågor som när, var och hur, för det finns säkert nån tråd om det.
Gammal 2009-01-15, 16:28   #59
Jennez
Sitespelare Nordicbet

Jennezs avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Saint_Bjorn Visa inlägg
Inget för egoboy men det blir säkert kul att följa.

Jag ska inte ställa SM-frågor som när, var och hur, för det finns säkert nån tråd om det.
Kör på för tusan.
Gammal 2009-01-15, 16:37   #60
Saint_Bjorn
Moderator

Saint_Bjorns avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jennez Visa inlägg
Kör på för tusan.
Det är förstås detta SM
http://pokerforum.nu/forum/svenska-p...-pa-aland.html

Nja, tror jag har tvättid just då. Vi får se.

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

vB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:22.