| Dagböcker Här publiceras och diskuteras pokerdagböcker. |
2012-02-23, 17:13
|
|
Reg.datum: Sep 2011
|
Probably the best pokerplayer in the world
Hej alla, här har ni en till nybörjardagbok. Jag har inte lirat seriöst mer än några månader men jag har bestämt mig att poker är spelet/sporten för mig. Poker är min enda inkomst och jag spelar ca 10 timmar om dagen på pokerstars.
Jag tycker inte det är så intressant att analysera separata händer utan pratar hellre om filosofin bakom spelet. Jag kommer posta olika ideer och tankar här under min utveckling.
Bästa resultatet är en turneringsvinst, 1 av 180 spelare som gav $220.
|
|
|
2012-02-23, 18:39
|
|
Reg.datum: Apr 2005
|
Lycka till!
|
|
|
2012-02-23, 19:33
|
|
Reg.datum: Jan 2012
|
Lycka till! Spelform och stakes då?
|
2012-02-23, 19:55
|
|
|
Spelform och stakes varierar. Jag tycker MTT är roligast, men jag tjänar mest pengar på Cash. Tur är en mycket mindre faktor i cashgames.
I cash märker jag att jag faktiskt spelar sämre om nivån är för låg, jag bryr mig inte lika mycket och spelar dumt och riskfyllt. Bästa nivån för mig nu är blinds $0,10/$0,25 och stack $20.
Turneringar varierar men under $10 i buy-in.
|
|
|
2012-02-24, 00:24
|
|
|
Önskar lycka till och rekommenderar en andra inkomst..=)
|
|
|
2012-02-24, 10:53
|
|
|
En stor anledning att jag inte har ett "vanligt" jobb nu är att jag sen en tid tillbaka har en sjukdomsdiagnos SCA7, vilket påverkar nervsystemet och synen kraftigt. Med andra ord jag kan fysiskt inte ha vilket vanligt jobb som helst.
Jag är 26 och har jobbat och utbildat mig och hela baletten men sen jag har denna sjukdom har jag fått ändra hur min vardag ser ut.
|
|
|
2012-02-24, 11:52
|
|
Reg.datum: May 2010
|
filosofin
Tjenare kilo tråkigt att höra om din sjukdom.
Med det sagt, jag själv är pokerproffs cg spelare, spelar ganska högt. har levt på pokern i ett par år(helt utan annat yrke).
Jag tror att du begår ett mycket stort misstag när du säger att du inte vill analysera separata händer(spelar ingen större roll vilken form av poker du spelar)
För att få förståelse kring spelet och blir långsiktig vinnare krävs idag väldigt mycket arbete på ens spel, Om du har detta som en hobby och bara vill ha lite kul medans du sitter hemma på dagarna eller vad du nu gör är det givetvis inte lika viktigt att du förstår fundamentala grunder i spelet så som vinst % samt att förstå sig på hand ranger för de mest normala spotsen du kommer hamna i.
Om du vill ta pokern seriöst samt har mycket tid över att sitta och grinda och tycker om pengar, finns det väldigt stor anledning till att faktiskt analysera separata händer och förstå varför du / dina motståndare agerar som de gör och hur du på bästa sätt exploaterar detta faktum!
Om du vill ha hjälp att komma igång finns det olika typer av coachnings siter med videos där coacherna spelar olika former av poker och förklarar hur dem tänker kring spelet (brukar kosta runt 15$ i månaden eller något).
Det är den vanligaste vägen att gå, samt starta en DB och vara öppen för kritik, men man bör vara aktsam från vem analyserna kommer också så att du får vettig information..
Blev lite lång post men GL o hoppas det går bra för dig! (:
|
|
|
2012-02-24, 22:49
|
|
|
Idag fredag blev det många timmar poker, från kl 10 till kl 22. Vann först och gick upp en VIP nivå på pokerstars. Spelade både cash och fyra SnG, tog pengar i tre hade tagit pengar i sista också men tröttnade och gick all-in mot en höjning med K8 blev callad av AT och åkte ur på fjärde plats.
Förlorade sedan så är på minus för idag.
Nya tag imorgon.
|
|
|
2012-02-24, 23:00
|
|
|
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskenheim
[...]
För att få förståelse kring spelet och blir långsiktig vinnare krävs idag väldigt mycket arbete på ens spel, Om du har detta som en hobby och bara vill ha lite kul medans du sitter hemma på dagarna eller vad du nu gör är det givetvis inte lika viktigt att du förstår fundamentala grunder i spelet så som vinst % samt att förstå sig på hand ranger för de mest normala spotsen du kommer hamna i.
Om du vill ta pokern seriöst samt har mycket tid över att sitta och grinda och tycker om pengar, finns det väldigt stor anledning till att faktiskt analysera separata händer och förstå varför du / dina motståndare agerar som de gör och hur du på bästa sätt exploaterar detta faktum!
Om du vill ha hjälp att komma igång finns det olika typer av coachnings siter med videos där coacherna spelar olika former av poker och förklarar hur dem tänker kring spelet (brukar kosta runt 15$ i månaden eller något).
Det är den vanligaste vägen att gå, samt starta en DB och vara öppen för kritik, men man bör vara aktsam från vem analyserna kommer också så att du får vettig information..
[...]
|
Jo jag förstår och håller med. Jag menade mer att skriva om separata händer i en dagbok kanske inte är det roligaste, vi får se hur det artar sig.
Jag "pluggar" en hel del poker, har inte läst många böcker men sett i stort sett alla instruktionsfilmer av proffsen. Gripsed på youtube är bra, förutom de kända namnen (David Skalansky osv).
|
|
|
2012-02-25, 17:47
|
|
|
Idag blev det först en MTT där jag slutade på 19 av 180, surt (18:e är iitm). Spelade dumt och försökte bluffa mot en kille med större stack än mig. Han höjde 1 bb från early jag callar med AJ från SB. Floppen ger Q53 jag c-bettar ½ potten han callar, turnen ger en till 3 jag bettar ½ potten igen, han höjer nu och jag lägger mig. Efter det kom jag inte riktigt tillbaka, höll mig vid liv till 19:e plats, gick allin med 44 i SB mot BB som callade med K6, han träffa sin K och slog ut mig.
Sen blev det en SnG en-bords, kom på andra plats. Förlorade HU matchen med KQ mot AK. Jag höjde från SB och han gick allin, jag callade och resten är historia.
|
|
|
2012-02-26, 11:10
|
|
Reg.datum: May 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av Kilo55
Idag blev det först en MTT där jag slutade på 19 av 180, surt (18:e är iitm). Spelade dumt och försökte bluffa mot en kille med större stack än mig. Han höjde 1 bb från early jag callar med AJ från SB. Floppen ger Q53 jag c-bettar ½ potten han callar, turnen ger en till 3 jag bettar ½ potten igen, han höjer nu och jag lägger mig. Efter det kom jag inte riktigt tillbaka, höll mig vid liv till 19:e plats, gick allin med 44 i SB mot BB som callade med K6, han träffa sin K och slog ut mig.
Sen blev det en SnG en-bords, kom på andra plats. Förlorade HU matchen med KQ mot AK. Jag höjde från SB och han gick allin, jag callade och resten är historia.
|
C-bet kan inte du göra i denna hand. Bara den som leder ut preflopp kan göra ett "Continuation bet". Det du gör kallas donkbet.
|
|
|
2012-02-26, 11:13
|
|
|
Spelar du ett bord i taget?
|
|
|
2012-02-26, 12:15
|
|
|
Ja, jag spelar oftast ett bord i taget.
|
|
|
2012-02-26, 12:46
|
|
|
Citat:
Ursprungligen postat av Danne980
C-bet kan inte du göra i denna hand. Bara den som leder ut preflopp kan göra ett "Continuation bet". Det du gör kallas donkbet.
|
Okej, det kändes dumt när jag gjorde det. Men säg att jag fick par i Q, ska jag inte betta då? Eller att jag fått triss i 5, ska jag inte betta då?
|
|
|
2012-02-26, 14:34
|
|
Reg.datum: Jan 2012
|
Citat:
Ursprungligen postat av Kilo55
Okej, det kändes dumt när jag gjorde det. Men säg att jag fick par i Q, ska jag inte betta då? Eller att jag fått triss i 5, ska jag inte betta då?
|
Varför betta? Q35 är en bräda där du absolut kan förvänta dig ett c-bet från fi, så varför inte låta honom leda tangon? Har du dessutom ett set kan du ju kallt räkna med att din hand är bäst i stort set alltid, och då är det ju bättre att låta honom bygga pott i tron om att han ligger före.
Senast redigerad av hans_, 2012-02-26 14:49.
|
|
|
| Ämnesverktyg |
|
|
| Visningsalternativ |
Linjär visning
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:05.
|
|