Gå tillbaka   Start > Pokerforum > Pokerdagböcker > Dagböcker > Arkiv Dagböcker

Arkiv Dagböcker Arkiv för avslutade och pausade dagböcker

Stängt ämne

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-02-09, 00:54   #121
simonlofberg

simonlofbergs avatar

Reg.datum: Dec 2008
Standard

Fi är ju i princip all in flopp.
simonlofberg är inte uppkopplad  
Gammal 2010-02-09, 01:35   #122
ludvvig

ludvvigs avatar

Reg.datum: Nov 2006
Standard

Bara litet roligt citat från bästa polarn.

Citat:
Johan xxx Riktigt lyckad lördag förutom att min fylla gick som Luddes PLO-grafer. Party-pro sas!
Igår kl. 20:40 · Kommentera · Gilla
Citat:
Ursprungligen postat av lingonsylt Visa inlägg
Vad är tanken bakom att inte dega? Att inte folda ut KKxx? Skulle säga att om du tror att fi är typen som gillar att 4-betta KK men inte JT98 så är linjen bra. Annars in med så mycket som möjligt preflop.

EDIT: Även om han har KKxx lär det vara starka kungar som han inte foldar med så mycket inne. Så jag ändrar mig till 5-bet alla gånger.
Jag tror han pushar i princip 90% av alla floppar och det finns en liten risk han viker mot push pre. Beslutet är taget pre att ja synar 95% av alla floppar.

Citat:
Ursprungligen postat av embassybaby Visa inlägg
Gillar inte alls linjen mtp på att det rent generellt sett är jäkligt mkt svårare imo att sätta folk på 3 och 4betsranges i PLO pre, han kan ha vad som helst när floppen landar där, därför är min generella ståndpunkt när det gäller bra AAxx-händer att alltid få in så mkt som möjligt pre, särskilt vid 100bb som nu.

Därför ser jag inget värde i att varken syna pre eller syna på flop som spelat, det är som att slänga bort dollarz och att vilja bli utfloppad av massa kassa tvåpar/bottenpar+fd som han aldrig kommer släppa på flop oh blabla...

Bättre att försöka ta hem den pre, går inte det så får han försöka dra ut dig för du vet att du alltid har bäst hand där.

Som spelat är floppen bra och där är det dega eller folda som gäller imo, syn finns bara inte som alternativ.
Bra inlägg, välkommen till dagboken. Det spelar ju i det här fallet ingen roll att det generellt är svårt att sätta folk på 3-4bets ranges. Om vi tänker om på den här handen och ger oss 200bb effektiva stackar, är ni mer intresserade av spelet då? Det är ivartfall jag. 100bb tycker jag i efterhand vi ska in med det pre, men var går gränsen till att vi kan flatta detta? Det givetvis för att öka upp våra ranger i sådana här situationer.

Tanken med denna dagbok är att det ska vara mycket händer för analyser och inte bara bli en bragdagbok. Det är kravet jag har på killarna jag stejkar också, även fast de slarvat en del hittils.

Besviken på mig själv just nu. Spelade en session på tre timmar efter att jag varit ute och käkat middag med en mycket trevlig dam. Käkade på min favorit resturante här i Gävle "Helt enkelt" som har god mat. Idag åt jag vildsvins ytterfilé, väldigt bra.

Valde att spela efter att jag lämnat hennes ställe och kände mig lite trött i skallen. Packade upp väskan efter GC och kände mig fit for fight. Springer kallt till en början och hamnar några inköp ner. Efter några fler spel låter jag "tilten" gå ut över mitt spel och jag gör två idiotsyner och det är något jag inte gjort på väldigt länge.

Tror detta har att göra med att jag inte tränar någonting längre i princip, dömer ishockey några gånger i veckan. Tidigare har jag tränat 6 dagar i veckan. Nu ser jag ut som ett mongo på det fysiskaplanet och skäms i princip för att visa mig utan tröja (i nyktert tillstånd that is). Detta ska det nu bli ändring på. Från och med måndag gäller följande schema vilket jag fått av en väldigt god vän och nu framöver PT. Kommentarer uppskattas!

Citat:
Kan även köras med spridning vilket egentligen är bättre för bättre återhämtning:
Måndag, Tisdag, Torsdag, Fredag, Söndag.

Måndag: Ben – Inte det roligaste o köra kanske, men ack så viktigt. Många fjortisgymmare (som inte spelat hockey t.ex.) har inga ben till att börja med och fokuserar HELT på överkroppen pga det är ju den man ser först och främst. Vilket leder till en helt oproportionell kropp, tjejer gillar inte det *säkra källor*. Se till att få med hela benen. Benspark (framsida), Liggande bendrag (baksida lår), Sittande vadpress (Vinkla fötterna inåt för att aktivera så mycket av den yttre muskeln som möjligt) Benböj (Overall lår, beroende på hur brett du står och hur du vinklar fötterna även lite röv här), Benpress (Overall lår, röv). Här börjar du kanske känna dig lite mör, men fortsätt lasta på o kör hårt. Avsluta sedan lårträningen med Utfall med stång (framsida lår och sidorna av röven). En soft övning där du rätt så komfortabelt kan ta ut dig rejält o ge det absolut sista du har kvar med din NU patetist temporära klena lårstyrka.. =P. Avslutningsvis Stående vadpress (Vinkla fötterna utåt denna gång för att aktivera så mycket av den inre muskeln som möjligt). Här använder jag mig av en liten förhöjning så jag kommer upp en bit med främre delen av fötterna. Slänger på mig ett viktbälte plus brorsan på axlarna (går ju såklart att köra denna övning själv med stång, men det krävs såpass mycket vikt för denna stående vadpress, så trycket på axlarna blir inte särskilt skönt, speciellt om man inte har så mycket muskler på axlarna). Iaf, låter brorsan hålla i sig i låt säga en chins-ställning. Han kan då hjälpa att balansera en om man finner det svårt att hålla den själv och fokusera helt på själva övningen istället.

Tisdag: Bröst & Triceps – Bänkpress (Främst yttre delen av bröstmuskeln, ju längre ut, ju mer bröst, ju längre in du håller, ju mer triceps). Liggande tricepscurl med stång (Ta en bänk, fatta stången, utgångsläge med armarna rakt upp, böj armen o släpp ner stången i höjd med ögonbrynen/pannan. Fuska inte med din 90 gradiga vinkel med överarmen och håll in armbågarna för maximal fokusering på muskeln). Sittande Bröstflies (Här kan man välja mellan att hålla armarna på padsen i 90 grader, men själv föredrar jag att ha armarna rakt ut med knytnäven i dess ursprungliga läge (Superman) för en fokusering på inre/övre delen av bröstmuskeln). Du får på så sätt muskler där vanligtvis många har sina nyckelben väldigt synliga vilket kanske är mindre nice. Sittande tricepsdrag (Ta hjälp av en Smith. Ställ in en bänk i önskat snett läge och sätt på rep med god längd. Kör en kontrollerad rörelse med armbågarna stilla för maximal fokusering. När du når nästan ända fram så vinklar du ut handlederna likt en snärtrörelse för extra effekt. Se till att hålla isärhänderna litegrann, kör dudenna övning med kontakt på händerna är det FUSK (fan så mycket lättare). Knästående bröstövning (Använd smithen även här. Använd önskvärda handtag på de nedre fästena. Kör sedan en kontrollerad rörelse snett uppåt med rak och stilla rygg. Här får du även med lite biceps. Denna övning görs förslagsvis framför en spegel för maximal egoboost nu när du fått upp en rejäl pump . Stående tricepsövning (Ta en hantel med passande vikt, skäms inte, det är slutet av passet och då är man knappast skrytbart stark. Stöd armen i 90 graders vid armbågen med hjälp av den andra handen och reppa upp den där jävla vikten tills du inte orkar längre (inte orkar skrika längre =).

Onsdag: Rygg & Biceps – Rodd (Inte roddmaskin, utan med handtag och manuell vikt. Ta bra spjärn med fötterna mot stödet och lås benen i det läget. Dra ända bak tills ryggen kommer i rakt läge, sträck ryggen och övergå till att bara dra tillbaka vikten med armarna.
Sittande bicepscurl med vertikala handtag på stången (Många gym har en bra ”stol” för detta. Isolerar biceps jäkligt bra med armstödet. För att kunna köra denna hårt är det viktigt att ha bra tryck även i underarmarna, speciellt personer med långa armar brukar ha problem i denna pga den långa hävarmen som uppstår. Även en bra övning att köra framför en spegel! Tittar inte tjejerna nu är dom antingen lesbiska eller asexuella .
Liggande ryggdrag i Smith (Använd de höga fästena i Smithen medans du tar en bänk mitt i och greppar hantagen med omvända armar (dvs. höger hand i vänstersidans handtag) lägg dig ner så att axlarna kommer i höjd med handtagens utgångspunkt från maskinen. Kör ner med raka armar för bästa isolering för ryggen. Tar även på bakre axlar.
Stående bicepscurl med rak stång (Inga konstigheter, rak i ryggen utan att häva upp stången på något vis. Armbågarna ska inte röra sig en centimeter).
”Ormen” (Min specielitet!. Använd dig av en sned ställning, en sådan som har pads mot hälsenan och mot främre låren. Men istället för att bara böja sig upp och ner likt en kärring så kör du den i ett rörelsemönster av ett S. Dvs, böja upp ryggen på nedvägen för att sedan räta ut längst ner och kura ihop ryggen på väg upp för att sedan räta ut igen. Denna övning tar så IN I HELVETE på ländryggen. De sista repsen är en plåga men det är effektivt. Använd en vikt som hålls kvar med armarna bakom nacken om så behövs).
Kan väl tänkas att det är lite klent med endast två bicepsövningar, men första övningen suger igång bicepsen rejält. Så där räknas även en biceps in kan jag tycka.

Torsdag: Mage & Underarmar – Magcrunch (Många gym har denna klassiska maskin, och jag får nå fel på folk som kör denna och spjärnar fast fötterna mot stödet därnere vilket gör att benen blandas in och effekten avtar avsevärt för magmusklerna, ha därför benen hängandes fritt så ALL belastning blir på magen. Riktigt bra för de övre magmusklerna.

Underarmscurl (Ta fram en bänk och sitt framåtlutad och ha underarmarna vilandes på bänken med endast händerna utanför kanten, rulla stången upp och ner. Grillar REJÄLT i underarmarna när man är inne på sista repsen, får SJUK pump av denna =). Tar grymt bra på undersida underarmar.

Liggande magövning (Ta hjälp av din gympolare så att han står med benen sidanom ditt huvud då du greppar hans fotleder och med raka ben drar dom uppåt och låter honom kasta ned dom omväxlande rakt ner, vänster och till höger medans du håller emot så gott det går utan att benen vidrör marken. Tar grymt på nedre magmusklerna. Väldigt svåra att komma åt att träna men denna övning är effektiv!

Rullande underarmsövning med pinnsnöre (En del gym har en pinne med ett snöre fäst på den med en hake i ändan dom du kan trä igenom en vikt på. Häng upp handlederna på en ledstång (eller nåt?!) i brösthöjd och arbeta upp vikten genom att rulla upp snöret på pinnen för att sedan sakta även släppa tillbaka den nedåt. Tar bra på övre underarmen).

Halvliggande magsidoövning (Använd även här den du använde för övningen ”Ormen”. Men lägg dig nu på sidan istället. Fatta en vikt med den hängande armen och kör kroppen nerför att sedan med en böjande rörelse uppåt riktigt få med hela magpartiet. Känns rejält i sidan vilken annars är rätt svår att träna)

Fredag: Axlar – Sittande axellyft (Övning i maskin med armarna böjda utanför kroppen i en pendlande rörelse upp och ner, bra övning för att värma upp axlarna)

Axelövning i Smith (Ställ in en bänk med så rak rygg som möjligt och kör sedan så att stången hamnar precis bakom huvet ner i nacken).

Stående axelövning – Ta en stång med passande vikt och med ett grepp med lite överdrivet axelmått. Ställ dig lutandes mot en vägg med fötterna en bit från väggen för att få bra balans. Tryck upp stången med raka armar och släpp ner den sakta för bäst effekt.

Stående axelrullning (Ta ett par tunga hantlar. Variera med att rulla axlarna bakåt och framåt. Bra övning för att suga musten helt ur axlarna).
Efter detta pass behöver man inte skämmas för att rycka tröjan i omklädningsrummet. Bra tryck!!
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Här fick du ett program så att HELA kroppen är inblandad. Du som redan har så pass tränade ben kan kanske skippa det passet ibland och köra ett extyra pass av något av de andra.

Enjoy!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Vardagar:

Jobb: 07-16

Innan jobbet: 06:30 - Shaker ~625kcal

Förmiddagsrast: 09:00 - Shaker ~625kcal

Lunch : 11:30 - Mat ~800kcal

Eftermiddagsrast: 14:30 - Shaker ~625kcal

Slutar: 16:00

16:30 - EsaPro + Bar ~230kcal

17:00: Träna

18:30: EsaPro +Proteindryck+Bar ~600kcal

20:30 - EsaPro + Mat ~900kcal

23:00: Shaker ~625kcal

Resulterar i ett intag på 5.000 kalorier/dag (I Sverige räknar vi på ett genomsnittligt intag på 2.500kcal/dag). För MÄN!!?. Just därför ser Svensson ut som skit. Inte din käre vän, utan medelsvensson .

5.000! kalorier låter kanske jävligt mycket, men jobbar/går man i skolan och är vaken dessa timmar på dygnet är det inte så himla överdrivet ändå.
Försök att sova 7-8 timmar/natt åtminstone (dvs. Vill du vara seriös går det tyvärr inte att sitta uppe hela nätter o lira poker o pissa bort sömnen =). Både arbetsdagen(skoldagen) och träningpasset dagen efter blir mycket lättare!

Helgdagar:

Sov ut ordentligt, bra sömn -> bra återhämtning -> optimal muskeltillväxt. O ge fan i o va en speltorsk o sitta uppe på nätterna o uggla o kika på NHL bara för att du nu på helgen kan och för att du har pengar inlagda på det (alternativt lira poker). Visst fine, det är kul o kolla(lira). Men va seriös nu o kolla resultaten på morgonen när du vaknar istället (går minst lika bra, lovar) (Nu kanske det inte passar med olika länders tidszoner men, försök o lira poker på dina vanliga timmar istället. O du kan bara drömma o glömma att festa en massa, det förstör mer än du tror. Alkoholen bryter såklart ner kroppen, du får störd(sämre) sömn och återhämtning, gör av med (bränner) onödig energi (beroende på hur mycket snygga damer det är på dansgolvet och hur mycket tid man spenderar där OCH!!! Mina käre vän, hur många EFFE man tar ;D hahaha! Även aptiten försämras avsevärt. Så det är led på led av usla effekter. Visst du är bakishungrig när du vaknat, och vad gör du då, jo du går till närmsta pizzerian och köper det absolut flottigaste dom har o trycker i dig allt på en gång och äter antagligen inget mer den dagen. Kroppen klarar inte av att ta vara på allt i en fet pizza, så delar(mycket) av den går bara till spillo. Ditt näringsintag den dagen är bara pinsamt och din kropp kommer definitivt inte gilla det (dig)!

Näe! eyes on the game bro! Du kommer få fan så mycket härligare damer med dom nyskaffade musklerna senare. Ditt slit betalar tillbaka sig (lovar2) ;D.

Kosthållning:

12:00 – Mat + EsaPro ~825kcal

15:00 – Shaker +Bar +EsaPro ~850kcal

18:00 – Mat (Här kan du välja ett flottigare alternativ, det e ju trots allt helg, lär ju ha nåt roligt) ~1.000 kcal (Beroende på vilken pizza man tar hehe)

21:00 – Shaker + EsaPro+Bar ~750kcal

Resulterar i ett ungefärligt intag på 3.500kcal/dag, vilket är helt okej eftersom den enda ansträngningen du har gjort på hela helgen (om du nu har kunnat skött dig) är att gymma på en av dagarna. Passa även på att göra ett bootycall på helgen. Även om det sänker ditt testovärde är det ju trots allt nice med NÅGOT nice i tillvaron. Go and get yourself some... waaait for it.... PUSSEH!

..eller Johan om du nu föredrar honom

Senast redigerad av ludvvig, 2010-02-09 01:50.
ludvvig är inte uppkopplad  
Gammal 2010-02-09, 01:46   #123
Staash

Staashs avatar

Reg.datum: Jun 2007
Standard

Ser väl ungefär ut som det styrkeprogramet jag kör just nu!

Edit:

När det kommer till kosten ser det dock rejält annorlunda ut. Har aldrig provat käka massa kosttillskott och har inga planer på att göra det heller. Enda jag är lite smått intresserad av är något som hjälper fettförbränningen, det är väl mest det jag är ute efter med min träning vid närmare eftertanke. Är rätt stor redan.

Senast redigerad av Staash, 2010-02-09 02:04.
Staash är inte uppkopplad  
Gammal 2010-02-09, 01:58   #124
sDehman

sDehmans avatar

Reg.datum: Aug 2005
Standard

Mat två gånger om dagen och resten av näringsintaget från kostillskott?

Och vad är det för häftig shaker du tar tillsammans med aminiosyror? Den där "kosthållningen" ser fubar ut imo.
sDehman är inte uppkopplad  
Gammal 2010-02-09, 02:15   #125
sTARVIN89

sTARVIN89s avatar

Reg.datum: Oct 2007
Standard

gl .
sTARVIN89 är inte uppkopplad  
Gammal 2010-02-09, 02:28   #126
Puni

Punis avatar

Reg.datum: May 2007
Standard

ja fy fan, riktigt fet är du!

Mendieta om Holdem Manager
Puni är inte uppkopplad  
Gammal 2010-02-09, 03:06   #127
FishFTW

FishFTWs avatar

Reg.datum: Apr 2008
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Puni Visa inlägg
Haha han kryddar bara, du ska se hur han står framför spegeln

Vem har skrivit text?

Kommer joina ditt HA när jag cashat in på sajt btw, bör ta någon dag = )
Gammal 2010-02-09, 03:37   #128
Kvastfan

Kvastfans avatar

Reg.datum: Dec 2006
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av FishFTW Visa inlägg

Vem har skrivit text?
Måste vara Hultman eller Newmi ? säg att jag har rätt ludde
Kvastfan är inte uppkopplad  
Gammal 2010-02-09, 03:46   #129
FishFTW

FishFTWs avatar

Reg.datum: Apr 2008
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kvastfan Visa inlägg
men lool.
jag som skrev det till dig ju. sluta spamma kvastfan.

Edit:
Gammal 2010-02-09, 10:04   #130
ludvvig

ludvvigs avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Staash Visa inlägg
Ser väl ungefär ut som det styrkeprogramet jag kör just nu!

Edit:

När det kommer till kosten ser det dock rejält annorlunda ut. Har aldrig provat käka massa kosttillskott och har inga planer på att göra det heller. Enda jag är lite smått intresserad av är något som hjälper fettförbränningen, det är väl mest det jag är ute efter med min träning vid närmare eftertanke. Är rätt stor redan.
Finns ju en hel del grejer för det, kan återkomma med tipze!

Citat:
Ursprungligen postat av sDehman Visa inlägg
Mat två gånger om dagen och resten av näringsintaget från kostillskott?

Och vad är det för häftig shaker du tar tillsammans med aminiosyror? Den där "kosthållningen" ser fubar ut imo.
Ingen aning, därför ja la upp för att kolla om det var några varningslampor!

Citat:
Ursprungligen postat av sTARVIN89 Visa inlägg
gl .
tyty! Checka barca!

Citat:
Ursprungligen postat av Puni Visa inlägg
Mm vet...så sjukt illa! Går inte att visa sig på krogen ;<

Citat:
Ursprungligen postat av FishFTW Visa inlägg
Haha han kryddar bara, du ska se hur han står framför spegeln

Vem har skrivit text?

Kommer joina ditt HA när jag cashat in på sajt btw, bör ta någon dag = )
Nice, youre welcome!
Citat:
Ursprungligen postat av Kvastfan Visa inlägg
mange! så feeeel hade du!

Var på någon föreläsning på högskolan idag. Inge vidare, drog efter 30 minuter. Gamblade med parkering på handikapp och det gick bra. Givetvis var jag tvungen att prova spelet efer detta oc hdet gick bra. Sprang upp 1k på ongame och 500 på FTP. På FTP spelade jag HU. Tappade direkt ett inköp när jag fick in det relativt dåligt med 30/70, trodde jag hade en del FE, men icke sa nicke. Nöjd med spelet i HUn i övrigt och kanske försöka lite mer framöver. Nåja, inte se bakåt utan bara framåt! Ett par timmar sömn och sedan lite mer skola. Dömning i trean ikväll, blir nog kallt! Plugg ikväll/natt.

LÖFBERG - UPPDATERING idag!
Gammal 2010-02-09, 10:55   #131
Kvastfan

Kvastfans avatar

Reg.datum: Dec 2006
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ludvvig Visa inlägg

mange! så feeeel hade du!
Haha, fan då hade Johan rätt!
Kvastfan är inte uppkopplad  
Gammal 2010-02-09, 11:00   #132
nobero

Reg.datum: Jan 2008
Standard

Vad pluggar du för ngt?
nobero är inte uppkopplad  
Gammal 2010-02-09, 13:38   #133
simonlofberg

simonlofbergs avatar

Reg.datum: Dec 2008
Standard

uppdate nu då.

Legat i PB lockdown senaste veckan och grindat igenom alla 4 säsonger för typ 4de ggn, mästerlig serie imo.

Gått rätt kallt på pokersidan. Springer rätt kallt och mina händer står väldigt sällan och dom flesta flipparna torskas. Tappat rätt mycket självförtroende när det gäller spelet då jag hade hyfsat stora förväntningar på denna månad att jobba in ett fint + och klättra i nivå via stejk.

Ligger atm -900$ på spelet denna månad, 13bi typ så inget jätte back men känns segt när man vände -17bi till +9 på någon dag bara och nu back igen. Brände väll all rungood förra månaden
simonlofberg är inte uppkopplad  
Gammal 2010-02-09, 14:30   #134
freddyponken

freddyponkens avatar

Reg.datum: Jul 2008
Standard

Marklyften då!!!?
Gammal 2010-02-09, 14:59   #135
ludvvig

ludvvigs avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av freddyponken Visa inlägg
Marklyften då!!!?
Kan inte köra marklyft pga tidigare skador
Stängt ämne

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

vB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:21.