Gå till innehåll

Fokus!


Zarec

Recommended Posts

Hej Alla Skickliga Spelare :)

 

Jag är en loser som sitter och nöter NL50 bord. Har under senare tid märkt att ifall jag spelar sessioner som är längre än 1,5h så börjar jag förlora konstant ju mer tiden går, men ifall jag håller mig på sessioner som ligger i intervallet 30min - 1,5h så slutar jag oftast på plus.. inte mycket dock men kanske $10-75 (där medianen brukar vara ca $30).

 

I min egna värld beror detta på att jag förlorar fokus vid längre sessioner och tänkte därför fråga hur ni duktigare spelare gör för att kunna sitta vid borden en betydligt längre stund (vet dem som sitter 4h-12h) och grindar med positivt resultat?

 

Kan även vara så att jag är för dålig för att klara av det och att det är turen som gör skillnaden vid korta sessioner? Vad tror ni?

 

Tacksam för alla svar (även dem som nu vill håna mig om de blir glada av sånt).

 

/Zarec

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter varje session ser du till att göra nått helt annat en stund, kanske 20-30 min. Gå ut och gå, handla, diska, dammsuga, kolla på TV eller vad som helst. Sen kan du sätta dig igen å spela.

 

Det var inte en dum idé. Har gjort så ibland tidigare vilket verkat fungera. Hur gör du när du spelar? Hur långa sessioner har du i taget?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ärlig talat så har ja suttit lite i samma sits som du spelade på NL100. Spelade bra gick plus men efter 40 minuter tappade ja koncentrationen totalt och där med började torska pengar.

 

Gör så här nu att ja spelar 30 minuter tar ett brake på 15 minuter kanske går med hunden eller nåt. Det funkar helt okför mig i alla fall går betydligt mer plus då en att spela konstant i flera timmar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Alla Skickliga Spelare, Jag är en loser som sitter och nöter NL50 bord.

 

Jag kan inte låta bli att kommentera din självkritik. Bara för att de finns väldigt duktiga spelare här med 1000+ inlägg så betyder inte de att vi andra är losers, tvärtom! Här på forumet är alla lika (förutom avancerade pokerskribenter, hihi) så börja inte ett inlägg med "ja kan ingenting" "ja e inget pokerproffs" eller nått sånt. De flesta av de erfarna spelarna på forumet respekterar nybörjare men vissa betér sig uselt mot dom, och de e det som skapar klasskillnaden mellan forumare.

 

Detta va inte direkt vänt mot dig utan till alla som skriver på forumet som känner sig underlägsna och tvivlar på sig själva!

 

(NL50 är high stakes för mig, min bankrulle är 3 inköp på den nivån ;))

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Alla Skickliga Spelare, Jag är en loser som sitter och nöter NL50 bord.

 

Jag kan inte låta bli att kommentera din självkritik. Bara för att de finns väldigt duktiga spelare här med 1000+ inlägg så betyder inte de att vi andra är losers, tvärtom! Här på forumet är alla lika (förutom avancerade pokerskribenter, hihi) så börja inte ett inlägg med "ja kan ingenting" "ja e inget pokerproffs" eller nått sånt. De flesta av de erfarna spelarna på forumet respekterar nybörjare men vissa betér sig uselt mot dom, och de e det som skapar klasskillnaden mellan forumare.

 

Detta va inte direkt vänt mot dig utan till alla som skriver på forumet som känner sig underlägsna och tvivlar på sig själva!

 

(NL50 är high stakes för mig, min bankrulle är 3 inköp på den nivån ;))

Det är iaf bra mycket trevligare med ett inlägg som börjar ödmjukt på det här sättet än folk som är kaxiga och ska "lära ut" trots att de spelar microlimit och knappt är vinnande osv. Det är också främst denna senare kategori som inte behandlas så snällt vilket i mina ögon inte är något konstigt. Ingen skulle få för sig att racka ner på OP efter ett sånt här inlägg. Nu menar jag inte att alla som spelar på låga nivåer ska inleda sitt inlägg med att de är losers (man kanske kunde ha en titel motsvarande avancerad pokerskribent för losers? ;)) men lite ödmjukhet har ingen dött av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant tråd. Har själv också problem med fokus ibland och börja tappa koncentrationen redan efter 30 min. Gäller dock ej turneringar där jag sitta flera timmar utan problem. Jag har märkt att jag i cash game ganska ofta tappar respekten för pengarna och tramsar med på skitkort etc. Har självanalyserat och tror det faktiskt kan bero på att jag spelar på för låg nivå i förhållande till bankrullen eller för att jag ligger på plus och inte känner vinstpress. Jag verkar få hjärnsläpp och tänka ungefär "Vad spelar det för roll om jag förlorar 10 - jag är ju ändå 200 plus för månaden och har över 500 på kontot". Har alltså oerhört svårt att spela bra när jag ligger plus men skärper till mig igen efter ett par käftsmällar. Så länge trenden är upp-upp-ned-upp-upp-ned så är det ju iofs ekonomiskt ok, men jag retar mig verkligen på att jag inte kan arbeta bort de onödiga förlusterna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om definitionen på en "bra" spelare ligger på ett plussresultat på 10 BB/100 händer och du plussar ca $30 på 1,5 timmar så är du snarare ett väldigt god spelare.

 

En annan sak spelar du ett eller flera bord samtidigt? Jag har upplevt att om jag spelar på ett bord så kan det vara svårt att vara disciplinerad ( svårt ord att stava ) en längre tid och det är lätt att börja slaska. Prova att spela flera bord samtidigt så kanske du inte börja limpa med för många marginella händer. På NL50 nivån så tror jag inte att du skall vara för orolig att du blir sönderläst.

 

En tredje sak att fundera på är om du spelar för att bygga rulle eller för att utveckla ditt eget spel. Bygger du rulle så är mitt tips att spela 3 eller 4 bord och bara köra ABC-poker. Vill du utveckla ditt eget spel så spea 1 eller 2 bord och spela lite spekulativa händer för att lära dig spelet efter floppen.

 

Hur som ha en bra jul och lycka till i framtiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske vissas spelstil blir extremt lättläst efter 30 minuter?

 

Japp, det har nog förmodligen med det att göra också :) Problemet vid NL50 är att folk knappast sitter kvar vid samma bord i 30 minuter :) Få personer gör det men inte ens hälften :)

Dessutom så byter jag bord ganska ofta också eftersom jag har ett problem med att variera mitt spel, så därför har jag exkluderat den möjligheten. =D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller till 80% till vad Iremmats sa, jag har exakt samma problem samt att jag ibland blir för trött att vinna små potter o vill vinna lite större för att öka på känsla av vinst. Kan därför tappa focus ibland men har börjat bli mycket bättre nu efter att jag kör på fler bord vilket leder till att jag inte "Måste" vara med för att fördriva tiden. Om du ska spela seriöst så ska du börja med att tänka på PENGARNA! Vilket är det bästa sättet att gå stadigt upp, jo multitabla o spela stadigt o BLUFFA INTE! GL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om definitionen på en "bra" spelare ligger på ett plussresultat på 10 BB/100 händer och du plussar ca $30 på 1,5 timmar så är du snarare ett väldigt god spelare.

 

En annan sak spelar du ett eller flera bord samtidigt? Jag har upplevt att om jag spelar på ett bord så kan det vara svårt att vara disciplinerad ( svårt ord att stava ) en längre tid och det är lätt att börja slaska. Prova att spela flera bord samtidigt så kanske du inte börja limpa med för många marginella händer. På NL50 nivån så tror jag inte att du skall vara för orolig att du blir sönderläst.

 

En tredje sak att fundera på är om du spelar för att bygga rulle eller för att utveckla ditt eget spel. Bygger du rulle så är mitt tips att spela 3 eller 4 bord och bara köra ABC-poker. Vill du utveckla ditt eget spel så spea 1 eller 2 bord och spela lite spekulativa händer för att lära dig spelet efter floppen.

 

Hur som ha en bra jul och lycka till i framtiden.

 

Först innan jag glömmer det, god jul till dig oxå :)

 

Jag spelar inte 1 bord längre, brukar försöka hålla mig till 3 eftersom det på vissa klienter är svårt för mig att ha fler uppe utan att allt fuckar upp sig :) Dessutom har jag märkt att ifall jag har fler bord uppe så försämras resultaten.

(förutom nu när jag testat spela 6 bord på PP fast på NL25, då går det helt ok).

 

Självklart plussar jag inte alla sessioner med +30. Även om det inträffar mest så finns det självklart de gånger jag backar oxå. Försöker oftast sluta om jag backat ett inköp (pga jag blir så JÄVLA sur när jag blir utdragen). Tyvärr funkar inte alltid det och jag fortsätter spela och losa till -$100 och då slutar jag :(

 

Om jag är en vinnande spelare? Nej, det tror jag inte. Försökte lugna mitt ego med att jag var +-0 spelare förut men insåg efter att ha losat 200 på PP 200 på World pX (även med RB - efter fet TILT) och 2000 kr på SvS (efter att ha vart uppe 4x insatsen... spelade för högt i slutet å blev utdragen :) ) att jag nog var förlorande...

Sen satte jag in $100 på en ny pokersite (nämner inte vilken för att ni inte ska ta mina pengar =) ) som nu blivit $950 (med toppnotering på $1033) genom att jag spelat 0,5-1,5h i taget. (Ja, jag vet att det är för liten rulle för NL50, men 4/5 sessioner plussar jag iaf.. än så länge...)

 

Vad gör ni spelare som pallar å sitta längre tag? Eller e ni bara grymma med koncentration?

 

Mvh

Zarec

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om definitionen på en "bra" spelare ligger på ett plussresultat på 10 BB/100 händer och du plussar ca $30 på 1,5 timmar så är du snarare ett väldigt god spelare.

 

Mjo, känner ju till det där (har läst några böcker iaf). Men jag tror jag är inne i en flytperiod nu (?) och förväntar mig att när som helst så vänder det... Tidigare var det utdragningar till höger och vänster varje session och jag backade konstant typ.. de har slutat nu av någon anledning.. kanske lärt mig beta lite bättre *hoppas*

 

En tredje sak att fundera på är om du spelar för att bygga rulle eller för att utveckla ditt eget spel. Bygger du rulle så är mitt tips att spela 3 eller 4 bord och bara köra ABC-poker. Vill du utveckla ditt eget spel så spea 1 eller 2 bord och spela lite spekulativa händer för att lära dig spelet efter floppen.

 

Jag spelar både för att bygga rulle och försöka bli bättre på detta knepiga spel. Man blir ju glad när man plussar och när man märker att man lärt sig något, en sak som hände för några dagar sedan när jag började spela lite på PP igen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...